Minns ni Glass!?!

                                  

Hallå!!
Såg detta och tänkte måste ta in i min blogg.. Jag minns en massa glass sen när jag var liten..tänk er att alla glassar förändrades under åren.

Jag utmanar er som tittar in, men inget tvångt! Jag utmanar  Simone, Fia, Piggelin, Rosie, Jonas? Ja jag behöver ju inte välja, det är väl upp till er så ni får jättegärna svara om ni vill.

1. Vad var din favoritglass när du var liten?

2. Vad är din favorit nu dagensglass?

3. Vad saknade du som har försvunnit vid försäljningen idag?

4. Vad är den äckligaste glass du åt? när spelar ingen roll liten, eller mellan eller som du nu är..:)

Mina svar:

1. Min favoritglass när jag var liten var förståss gröna piggelin isglass! Slurp!

2. Min nuvarande favoritglass är Lakrispuck.

3. Den jag saknade som skulle kunna vara vid försäljningen idag är Banana Joe minns jag.. en kort tid..förstår kanske flesta tänker blääääää hi..

4. Den äckligaste jag åt var Solero glass ( många har sagt att de älskade dem, men jag själv fretsade inte av dem.hmm..ngt fel på min tungan kanske hi )


men är inte så galen i glass egentligen..

Mjukglass låter ju gott...ser fram emot till sommaren med en sån god smak och jag är galen i lakris strössel på! eller mjukglass av jordgubb..mums...

- Ses! -

Kommentarer
Postat av: Rosi

jag vet inte om du menar mej eller annan . rosie .. blev lite osäker.. hehe jag kallas rosi.. misstänkt du menar annan men jag vill vara med.. fniss



1. Nötpuck ( om jag minns rätt namn )



2. dajm strut. ( inte favorid) är så kaxig på glass



3. Nötpuck. den försvann vid 80-talet.. saknar den..



4. många är äcklig.. typ nougat och mint och lakris värst jag vet... bläääää



många tycker det var konstig att jag inte gillar spec nougat för den är ju populär och många älskar den



om jag ta mjukglass så brukar jag be till den personal att inte mkt mjukglass.. vill ha liten. :-)

kul se vad de andra tycker om glass..



kram kram.. GLAD PÅSK..

2009-04-08 @ 15:12:11
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Fia

Hihi, god med glass! Jaa, får svara på din utmaning senare ikväll! ;) kram

2009-04-08 @ 19:12:39
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Simone



Öhö.. Egetligen e jag inte för mycket glass men jag svar så gott jag kan..



1. Piggelin

2. Fortfarande Piggelin och Calipo ( om det stavas )

3. Sakna inte någon speciellt hihi..

4. Äckligaste??Nä men är inte förtjus Sandwich däremot Nico älskar sånt...Ibland får jag ändå slicka när han har glass på sina fingrar..När jg har inte servetter i närhet!!FnissKram

2009-04-08 @ 22:00:38
URL: http://moon.blogg.se/
Postat av: Brorsa

hehe,Jag ska besvara dom frågorna efter påsk...du får vänta med tålamod på mitt svar..fniss...

/brorsan

2009-04-09 @ 17:58:02
URL: http://www.metrobloggen.se/lifeboy
Postat av: Brorsa

1. piggelin,svalkande och gott

2. Sandwisch/Nogger

3. Pucken,men nu är den tillbaksler

4. Den nya nogger med mintsmak..bläh bläh...



Nu har jag svarat på frågorna!

/brorsan....



2009-04-09 @ 19:31:44
URL: http://www.metrobloggen.se/lifeboy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0