SUSHI

                                  

Mums! Jag älskar dom! Sushi åt jag o Martin i fredags, efter vi sorterat och städat hela dan i garage o förrådet då kände vi för att bara köpa SUSHI och njöt av dom! Mums...
Sugen för igen snart! Själv har jag ätit sushi sen när jag bodde i Stockholm då jag jobbade med UR. Trodde aldrgi jag skulle bli omtyckt av att äta såna men det lärde jag mig till sist och tyckte det var spännande smak..
Jag åt ofta på lunch med mina kollegor den tiden året måste vara 1995!...



- Sushiälskare -

Är det nån av er som också älskar SUSHI.kommentera det gärna, upplev det som ni tycker är godast eller äckligast med sushi.
Hur kom det sig att du började äta sushi?
Har någon påverkat dig eller har du själv blivit nyfiken att prova smaka?

Kram!

Kommentarer
Postat av: rosi

hehe. hon är inte min dotter.. hon är min systersdotter som fyller 18 år.. GLAD PÅSK till er alla.. kram kram i massor.

2009-04-11 @ 20:00:43
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Anki

Mmm... gott med sushi. Gillade inte det i början men ju jaaa. Men äter bara max 6 bitar, sen räcker det. Blev sugen nu när jag såg bilden, hehe.



Kram!

2009-04-11 @ 21:23:47
Postat av: Addie

Första gången jag såg sushi var i Japan där jag reste en mån med Daniella. Jag tyckte det såg dö äcklig ut och vägrade smaka. Sen några år senare smakade jag men gillade inte och för ca 5 år sen lärde jag att tycka om det och älskar det och är min favorit. Jag gillar inte att ha bläckfisk eller vad det nu var som heter det tycker jag inte är så gott. Resten behöver jag inte säga - ÄLSKAR SUSHI

2009-04-12 @ 00:16:30
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hmm jag har aldrig smakat men jag har smakat lite allaifall i ÅHUS där jobb jag som ledsaga så vi fick smal ÅL och dom andra JÄVLAR ÄCKLING och sen hörde jag av kompisar åt den mat som ni åt men ska ta chansa smak för jag älskar gravad lax oxh räkor så jag borde tycker om den SUCHI.. he he ...KRAM

2009-04-12 @ 09:18:03
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: piggelin

Jag bara älskar sushi!..Jag gillar skarpt EastWestsushi här i örebro..De ska flytta till större lokal i maj..Trevligt och mer centrum i stan också..Jaa jag provade sushi då Eastwestsushi öppnade sen fastnade jag:-p

Hoppas du har haft en mysig helg med din familj! kram!

2009-04-12 @ 19:28:51
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Fia

Ni förtjänade sushi efter att ha varit duktiga och sorterat hos er. :)Hoppas ni haft mysigt i påsk. Tack, jag brukar måla äggen på sådan där sättet, tycker äggen blir så fina! :) Barnen gillar inte att måla så jag får göra så där istället :)

Det ang. om sushi, så tycker jag INTE om dem, så jag kan inte svara på dina frågor. Usch! :) Men, vi åt couscousblandning idag som vi åt hos er, såå gott, vi hade annat i men Edwin älskade den ;)

Kramm!!

2009-04-12 @ 20:16:36
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Pernilla W

TACK för den söta påskhälsningen som du skickade:) Åhhh här har du en till som ÄLSKAR sushi.. Har alltid tyckt om det, sen första dagen jag provade. MUMS!!! KRAMEN och hälsa hem

2009-04-12 @ 21:26:59
URL: http://pewall.blogg.se/
Postat av: Cammy

Förhoppningsvis börjar jag tycka om det i sommar :) Ska nämligen till Japan då. Kanske är det bra att börja därifrån, har hört att det är riktigt goda där. Skickar en rapport till dig sen hur det gick :D Kram!!

2009-04-12 @ 23:34:31
Postat av: Anonym

Till Cammy:Absolut! Det kan du framföra med en söt rapport hur det gick för dig att äta Sushi, så trevligt att du ska till Japan, där får du bara möta all japansk mat. Avis på dig! När jag var i Vietnam åt jag skaldjur varje dag! Jag njöt maximalt eftersom jag vet att man kan äta kyckling el kött ofta hemma. :)

Kram!

2009-04-13 @ 13:51:19
Postat av: Britt

Sushi är min favoritmat. första gången var det i Japan 1988 som jag följde med min man dit första gången (vi var förlovad då). Jag tyckte det smakade så där men sedan älskar jag den.. Mums....

2009-04-13 @ 16:14:49
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sushi e bästa jag vet. Det var valdy och mia som lärde mig att äta sushi. Många år sedan..innan jag började på västanvikss folkhögskola..sen har inte ätit 3-4år..sen åt sushi tillsammans med Ira..

Älllskaaar nu. Äter gärna ofta. Minst 1-2 ggr i månaden. När jag var gravid och kunde äta varannan vecka. Jag beställer bara california rolls, sushi med räkor, avokado o lax. Ingenting annat...

Fina påskgrejor ni har!!! Hoppas ni har haft trevlig påskhelg ; )



Puss

2009-04-13 @ 17:25:56
Postat av: Tina

:) Jag är en riktig sushiälskare. Så fort jag är ute och väljer nästan alltid sushi. De är sååå goda.

Skönt för er att äta i lugn och ro utan barnen och bara njöt av varje tuggbit ;)Pusss på dig!

2009-04-13 @ 18:56:50
Postat av: Linda E

Tyvärr gillar jag inte Sushi. Har ätit en gång men ej förtjust och tänker inte prova igen.



Kram

2009-04-14 @ 12:00:05
Postat av: Cina

tina! då måste vi äta sushi nån gång tillsammans, det verkar vi inte har gjort? En vacker dag får det bli!Puss Tina!

2009-04-14 @ 18:24:03
Postat av: cina

Den som skrev att den älskar sushi o när valdy o mia lärde dig äta sushi..det fanns ingen namn men aahhhaa nu fattade jag! hihi Cia Trolsegård kanske?

kram

2009-04-14 @ 18:25:04
Postat av: Tina

Nej det har vi inte gjort! Konstig nog ;) Många saker kommer omkring oss så man bara följer tidens ström. Någon gång ska det bli! Puss

2009-04-14 @ 18:46:40
Postat av: brorsa

Jag och min sambo älskar sushi,

vi har egen favorit ställe inne i västerås och äter sushi & myser tillsammans.

Vi är sushiälskare som ni...

/Brorsa

2009-04-14 @ 22:35:01
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: Simone

Vink Vink här har ni också sushi älskare.. det tog tid för mig att tycka om Sushi efter några provsmak! Vem som lärde oss, Alexanra Royal och Marcus. De är en äkta sushiälskare..Kram!

2009-04-15 @ 14:25:03
URL: http://moon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0