Bilderna fr Lucia och konsert i Hovsta Kyrkan

                         Nervösen kom fram o leende kom också samtidigt när vi såg henne i kö och hon gick tillsammans med Miriam.   Detta var i söndags lucia i Hovsta Kyrkan på e.m
                            Amanda stod bredvid Lucian. De sjöng aktivt hela tiden!
   Flickornas stora syster följde med och tittade på. Det tyckte Amanda är roligt att Ida följde med! Passade på ta en bild för det var SÅ svårt att få fånga henne när hon är upptagen eller gör annat så nu är det en fin bild på henne när hon satt framför mig i Hovsta Kyrkan.





Olivias Lucia på Dagis tidigt på måndagsmorgonen den 14 dec!
  Olivia ville först vara tomte från början, men hon ändrade sig eftersom hon var med på Amandas lucia i söndags och hon pratade om lucian efter vi kommit hem. Som tur har jag allt som är framme dvs luciakronan, röd bälten o glitter på kronan. Jag tänkte de skulle Amanda använda isåfall det inte behövdes vara ordna efteråt utan det var färdigt ordnad, då använda Olivia istället.
    



Mamma och Olivia ( ville inte ha mig med det här i bloggen men jag gör för barnens skull som tittar på dem ibland) Ibland händer det att de frågar var är jag som inte är med. jaja...hi..     ser verkligen trött ut o har fikat precis och skulle iväg te jobbet, ev lämna Amanda till förskolan.            Olivias härliga kompisar på dagis, de har så bra tillsammans!    Det ser mysigt ut för dom ihop.


 Efter lucian hade vi fika. Mysig som det brukar vara. Barnen springer runt och fikar på annan ställen och Amanda hittade klasskompisen Julia i rosatröjan och fikade med henne själv i ett annat rum. Olivia gick runt och var med vem som helst.


Amanda har även varit med på måndagenskväll i Hosvta kyrkan konsert, men vi var inte med eftersom de var två dagar så antar ja det är uppdelade och jag passade på att ta med min mamma för hon åkte hem idag vid lunch och kunde inte vara med i kväll så hon var med igår och såg henne. Hon sa det var otroligt så mycket folk och det var så trångt i kyrkan . Alla fick stod utanför de som satt vid rader och alla stod uppe och även vid utedörrarna. Ojoj.. Idag fanns det mer plats för oss vilken tur. Det var också bokad tolk den kvällen.jättebra!! fick se allt vad de tecknas..
Även jag och en som är också hörselskadad satt bredvid mig, han har en son som är med i kören och vi tycker det är fantatiskt för de barnen tecknade också en vers. Det gjorde mig häpen!

Det roliga är att många tittade på tolkarna när de översatte till teckenspråk. De tittade o funderade samtidigt när de sjöng. ...hihi..


Konsert under tisdagskvällen var vi föräldrarna o syskon bjudna dit..Väldigt vackert! Jag fattar verkligen inte att alla kunde så många texter o alla ord och många sånger även några på engelska. De är så enorm duktiga så jag nästan ville gråta av rörd..Men jag behärskade mig. Jag har varit med Idas också  när hon var liten några gånger var de också lika duktiga så jag har kanske bara kännt att jag  glömt nu bara att jag inte varit på julsånger i kyrkan i några år.hihi..
Martin kämpade med att ta bild på Amanda för hon var bakom några rader och det syndes inte så mycket men lite ser vi i allafall hihi...

- Må så gott!-


Kommentarer
Postat av: Rosi

Så söt flickor.. förstår att du blev rörd.. dom små flickor är så duktig!! hälsa din martin och jag blev glad att han skrev kommentar i min blogg.. först fundera jag jätte länge vem det var.. men tillslut kom på det var din man. hehe.. jätte kul!!!

önskar er riktig God jul å gott nytt år om vi inte hörs innan.. kramkram i massor

2009-12-16 @ 08:02:33
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Fia

så söta flickorna var! Kul och se bilder på dem, och så på dig oxå! Vad brun och fräsch du såg ut! :)

Synd att vi inte hittade en dag som passade oss bra, men hoppas vi hinner ses innan nyåret..



Ja, matberedaren är min älskade den klagar aldrig. hahahahaha..



KRAMM!!

2009-12-16 @ 13:31:56
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Madde

Skoj att få se bilder på barnen och dig med :) Jag är oxå sugen på att resa utomlands för det var ett tag sen jag gjorde det, då kan man ju ta fram fotoalbum för att se hur det var då! Ha det så bra! Kramiz

2009-12-16 @ 21:45:34
Postat av: Tove (Julius mamma)

Oj jag ramlade in här av en slump.. när jag googlade efter bilder på julkonserten. Har du några foton från konserten där Sebastian syns? (han satt i mitten med vit skjorta och slips). Vi hamnde längst bak och såg ingenting o kunde ej ta bilder (men gud va bra det var).

2009-12-19 @ 17:42:21
Postat av: cina

Hej hi va kul att du hittade mig här på bloggen. Ja jag tror vi har några bilder på Sebastian men vi kan kolla efter det. Du kan maila ditt adress via mitt mailadress [email protected] men förresten kanske har jag ju redan era ´mailadresser på dig o din man? då fröknarna på Jollen brukar maila oss alla föräldrarna. Men man känner inte till alla mailadresser, dessutom har én del säkert döpt till något annat än sitt eget namn.

Hare gott!

2009-12-19 @ 21:01:20
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0