Grrrr på bilen...:/ och en tant som vi körde till tåget! :(

Igår skulle jag o tjejerna hälsa på en vän o att tjejerna skulle leka med dem..

Jag var beredd med allt som inte var som jag trodde...

Gick ut tidigt för att det var så snöigt på bilen o måste skrapa o få bilen bli varmare, sen åkte vi såg att bensinssymbolen lyste. Nä lika bra tanka för jag vågar inte riskera åka dit när jag är ensam med tjejerna o ifall bilen stannade mitt i motorvägen o låter tjejerna frysa eller liknande och Martin var på väg från Karlstad o lämnade Morfar sen hem till Örebro.

Då åkte jag direkt till JET för att tanka..Ja det är ju självklart första gången jag tankar på den lilla ATOS bilen som vi köpte ganska nyss för vi upplevde det är rätt jobbigt med en bil för att planera mycket hur vi gör o vem vi lämnar o vem vi ska hämta i e.m o att tiden vi ska punktera för att åka iväg.

Vi är ju 5 st som ska iväg till dagis för Olivia, förskolan för Amanda, Lukas skolan, sen lämna mig på arbetet eller tvärtom jag lämnar martin på jobbet och sen sist vi vice versa.

Så köpte vi en billigt ATOS genom min mans pappas kompis som säljer bilar i Stockholm. Vi får ofta bra pris på bilarna vi köper av honom. Jaja mänsan då visste jag inte hur luckan ska öppnas.. Jaså bredvid stolen finns det en knapp som bensinsymbolen visar på knappen som ska öppas. ok.. Så gjorde jag det. Men innan det så försökte jag på olika sätt och det var tur att jag inte fick den sönder ha ha...

En  skraplapp som man använder på bilfönster att skrapa bort is, sprack halva biten bort. för jag trodde luckan var is och fastnar..men icke.,.

Sen öppnade den då tänkte att det är perfekt så är det locken som jag skulle öppna men förgäves.. försökte o försökte hela tiden!!! Blir nästan tokigt hur jag gör .. Smsade Martin o frågade... han förklarade det är rätt hård och försökt trycka in o skruva och det gjorde  JAG!! gjorde illa min hand för att försöka få den öppen men förgäves..
Martin berättade efteråt att locken tillhörde Volvo bilar.. Jaså.. fel material som egentligen inte passade till Atos..Okej då hajade jag..

Gav upp o åkte hem så det blir ingen besök hos kompisen... Men sen fick jag sms av Martin att han är hemma i Örebro om 10 min. Ok då får vi byta bil och vi åkte iväg till kompisen o hälsade på mer än ett par timmar, det var trevligt!

Sen på väg hemåt på Kåvivägen.En kvinna o en gubbe som vinkade mig när jag såg dem framför då stannade jag och de verkade vara oroliga så jag vevade bilfönstret ner och frågade vad det var något de ville. Jag förstod inte vad hon sa...
flera gånger sa hon men ändå förstod jag inte... så Amanda sade att hon har bråttom till ett tåg som går kl 21.30. Mmmm..
Jag kan köra till busshållplats så hon kan åka själv men hon sa nej snälla kör mig till tågstationen för hon måste med tåget kl 21.30.. Klockan var nästan 21.15...Okej tänkte jag jag sa att jag har två små barn som måste hem o sova...Hon sa snälla....självklart vill jag hjälpa henne men kände mig lite onödigt och undrade också själv varför tog hon inte TIDIGARE tid på sig att ta sig till tågstationen.. Jag förstod inte varför hon hade så bråttom bara 10 min kvar för att inte kunna sticka iväg tidigt...vilse eller vad men ville inte fråga o börja prata med henne,,, men då hon kom med in, jag tyckte det var lite läskigt. Jag gör ju inte vad som helst att ta in folk o kör men det är samtidigt att man hjälper till..hrmm..

körde henne direkt till tågstationen ganska snabbt o hon hade 4 min kvar innan tåget går så hon klappade sin hand på min kind och sade god jul! konstiga tänder tittade fram och stora glasögon o en stor väska med två stora påsar...en gul täckvinter jacka..

Vi åkte faktiskt förbi en taxi som kom mötande och jag förstod nog nästan hon skulle vänta på taxin som var på väg för att hämta henne men istället körde jag så slapp hon betala taxin och jag ville säga att jag kunde få något bensinpengar som tack men icke..Nä det var inte roligt tyckte jag. Amanda och Olivia tyckte det var lite konstigt och tänk om hon kunde ha varit farligt eller ngt man inte visste om.. hrmm..Funderade om jag skulle bara skita i dem o åka bara förbi men ja det var svårt...

Flickorna fick snabbt klä om till pyjamas o äta snabbt kvällsmat o la sig vid 22.
Det har varit så varje dag de la sig sena för att sen till nyår ska de vara uppe länge och sen ska vi skruva tillbaka tidigare och det kommer att bli tufft att få dem in sängs tidigt o upp på morgonen....

- Bye bye -

Kommentarer
Postat av: Addie

Att du vågade låta kvinnan åka med dig!!! Mysko tycker jag så hoppas du kollat extra lite så hon inte tog nåt eller så det finns ju så skumma folk nu förrtiden..



Kramen

2009-12-28 @ 21:09:10
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Fia

ojoj, stackars dej! men tur att det var en "snäll" tant som inte var falsk. Men det var otäckt, förstår jag. mkt snö oxå då kan det ju hända saker om man har bråttom. Men skönt o vara hemma nu igen. :) Mina pojkar försöker lägga sej vid vanliga tider men det tar tid innan de somnar, puh! Hihi..



men efter nyåret hoppas vi på att de lyckas somna i tid och ska nog väckas lite tidigare på morgonen för att bli trötta på kvällen.. Men vi får se. :)



Hoppas du inte känner dej stressad inför torsdagen. Kram!

2009-12-28 @ 21:23:10
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

ojoj.. hur vågar du ?????!!!. jag skulle aldrig låt henne åka med mej..jag tänker; nu för tiden vet man aldrig med folk. det är ju synd.. man vill hjälpa till. men iblnd fungera det inte.. tur att hon är snäll.. men snål!!! gör inte så igen och tänker på du har små barn .. stackars dej som din bil var hopplöst.. jag log lite och tänkt om det vore jag så skulle jag bli TOKIG och FÖRBANNAD på den bil. heheh.. hoppas du får riktig lugn nyårfest.. GOTT NYTT ÅR. kramkram.

2009-12-30 @ 22:43:43
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Malin L

snälla du, släppa inte igen henne!!



Ja, bergsvik den blir bara större varje gång jag ser, måste snart ta en sväng där...

Bor din morfar karlstad eller nånstans?

GOTT NYTT ÅR!!

2009-12-31 @ 15:55:28
URL: http://filiponelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0