Matlåda följde med till Amandas skola...:D

 För två dagar sen på morgonen tog jag fram matlådan från frysen...Lade den i min väska. Den burkan var rätt stenhård och är precis ut från frysen för att kunna tina under dagen sen in till mickro. Det var gräddsås med kassler och riven ost o lite grönssaker..gott till pasta!

Sen åkte vi alla i en bil för andra bilen var på verkstaden och i allafall kom vi till Olivias dagis o lämnade henne där, sen åkte vi till Amandas fritid o lämnade henne där sen åkte vi till Lundby skola o lämnade Lukas där sen vips till Tullängsskolan o lämnade Martin där sen körde jag den till jobbet.

Närmare till lunch, då var det dags att äta, tittade i väskan o .....funderade...ursäkta var är den gröna påsen med matlådan i...Funderade länge och tänkte har jag missat att lägga den i min väska eller stod den kvar på bänken! hmm...
Så blev det ingen matlådan så fick jag hämta min kupong och beställde en paj från matsalen. Suck...

Amanda hade kören sista gången idag till 17.45, hämtade jag henne o hennes kompis Julia som bor ganska nära oss och hennes mamma frågade om jag kunde hämta Julia också för att köra henne hem. Visst inga problem att hjälpa varandra.

Sen tittade jag i hennes väskan.. en grön påse..varför tänkte jag.. kollade där... MIN MATLÅDAN!

Åååhhh har den matlådan följt med i Amandas väska istället för min. Hur kunde jag missa....

Martin gapskrattade åt mig och frågade är Amandas rosa väska och min svarta skinnväska likadan.. Han funderade hur jag kunde missa..

Amanda berättade så här:
När det var fruktstund öppnade Amanda i sin väska och såg grön påse, hon undrade vad är det ngt undrade hon och såg en tung burk och pratade direkt med fröken för att diskutera vad det är och  som såg mycket vitt o hårt så fröken var med och tittade och hon började förstå.
Det måste vara en av dina föräldrarnas matlådan som de hamnade i fel väska. Amanda tänkte va konstigt! Jag tyckte väskan var ganska tungt när jag kom till skolan och tänkte vad har mamma packat för mycket?Hon hittade i allafall en plastlåda med plommon och clementiner.

Jag skrattade också själv och Amanda med. Hon sade också att fröken nämnde att det var synd om det var din mamma som glömde som inte får något i sig på jobbet. jSen berättade jag att jag kunde köpa lunch på jobbet också. Hon frågade varför ska jag betala. Ja jag kan inte äta gratis på jobbet så måste jag betala för det och jag äter med eleverna också då betalar jag inte, men äter inte varje dag med eleverna.Det är därför det är billigare med att ta med mat hemifrån.

Vi skrattade emellan om den matlådan.

- matlådis -

Kommentarer
Postat av: lee

jag sökte först på musse pigg och sedan mimmi för att se vad som fanns för att jag älskar verkligen disney. Och då så klickade jag mig in på din blogg och tyckte att den var intressant=D

2009-12-11 @ 21:39:07
URL: http://leetornberg.blogg.se/
Postat av: Simone

Här har du en till som skrattar också!!! Stressig morgon så bli man lätt vimsig!!Kram

2009-12-11 @ 22:32:15
Postat av: lee

absolut, i morrn så blir det partaj=D,vad gulligt att ha disneyfigurer på tårtan. Var nå nytt=)

2009-12-11 @ 22:40:05
URL: http://leetornberg.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha, vad jag skrattade! Ja, tror nog att du behöver lite ledighet snart. Stackars Amanda som fått med sig din matlåda, men tur att hon hade sina frukter iallafall. :D verkligen kul läsning.

KRAMM

2009-12-11 @ 23:33:30
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: lee

jopp, det blir väll det:), det är typ min första fest på jättelänge så det skall bli superroligt=). Jag samlar på lite olika, men mestadels Långben, mimmi, musse och kalle. OOOPs blev ganska många=P

2009-12-12 @ 10:34:36
URL: http://leetornberg.blogg.se/
Postat av: Rosi

hehe. riktig tankspridd. men synd att du inte fick den goda mat på lunch.. hehe tur att amanda hade oxå frukt.. hehe.. kramkram

2009-12-12 @ 13:43:09
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Piggelin

Haha:-) Skrattar jag med åt händelsen:) Ja man kan se att du har många bollar i luften:)

2009-12-12 @ 18:13:56
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha vad jag fick ett gott skratt av att läsa denna blogg! Det händer att man blir vimsig och riktigt vet vad man gör... Kramiz

2009-12-12 @ 22:08:14
Postat av: Addie

Fick mig en gott skratt här och det behövs efter en stressig dag.. KRAMEN

2009-12-13 @ 19:44:58
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Fru Nordin

hi hi en rolig liten historia... tösen måste ha tyckt att mamma är hel konstig som skickar med henne en matlåda... hihi.. Synd att du missade den själv, och du måste ha varit ganska trött/stressad den morgonen som missade din svarta väska mot dotterns rosa ryggsäck.. hi hi...



kram

2009-12-13 @ 20:39:26
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0