Nu börjar det bli lite jullov för mig

Att allt är segt nu.. svårt att få i gång o vara i topp form... känner att jag vill ha jullov nuuuuu...

I helgen har det varit bra..
Under lördagen fixade vi pepparkakshus och tog fram jultomtar och så fick de fixa vad de vill.
De tyckte det var roligt.

Igår hade Amanda sin sista simskolan, skönt det blir jullov för henne nu och hon är tillbaka ivår igen vecka 3.

Ska komma ihåg o anmäla Olivia också nästa vecka, missade i augusti o det var redan fullt. Se om jag lyckas nu nästa vecka för att ringa o anmäla. Lite svårt när man är på jobbet som börjar kl 8.00 hrm det löser sig.

Ikväll är det Amandas sista gympan så blir det till vår också.

Mormor kommer till oss i helgen men kanske en lör eller söndag, hon är ofta med på lucia och tittar på. Det verkar vara hennes tradition att komma hit o se lucia.Men stannar kort och måste hem för sen är hon o hennes sambo hos oss igen i jul några dagar.
På söndag är det luciakör i Lillån kyrka  plus Dövas Förening ordnar också Lucia vid lunch tiden till 15.00.. se om vi hinner med allt...och även Olivias lucia på dagis på måndags morgonen.

Det är dags att börja slå in julklapparna.. även man tycker man har gott om tid men det verkar inte såå. hujamej,.

NU på torsdag ska jag vara med i Julmys o göra julgodis på Birgittaskolan. Trevlig att samlas och umgås inte som man har arbetsrollen. Man kan välja att göra julblomma el julgodis, men jag lutar mer till julgodiset. :)

Igår har vi adopterat en liten röd bil från Stockholm. Martin åkte dit i går och hämtade den. :)
Jaja vi har märkt ändå att vi behöver en bil till och det krävs mycket planering att ha en bil som vi alla ska åka tillsammans och så..
NU underlättar det oss på något sätt nu att vi har varsin bil och jag är INTE van vid den. ATOS bil..hrmm...det är OK än så länge. Vi hade letat Twingo och kunde tänka mig köpa en typ av den.
Men
Atos som Martin fick kontakt med sin pappa vilket var bra pris och kände ja kör bara på det och vi använder det som pendlarbil etc..

Hej o hå! Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Fia

skönt med ny bil! Ibland känner jag att vi skulle behöva en till, speciellt när det är mörkt och trist väder nu, men bara att bita ihop och cykla hem.. :)



Ja, det blir alltid stressigt vid julen, men det blir mysigt när det är julafton och så :)



Kul med julpynt på jobbet, det har vi inte, tyvärr.. Men vi har ätit julbord och det var så god mat! hihi



kram!

2009-12-07 @ 22:00:52
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0