Regn regn rusk regn!!

Se hela bilden     Se hela bilden
Man blir lite galen att det inte ens kommer några ljuvliga vita snö! Hade det varit minusgrader de dagarna som har varit, hade det nog snöat mycket tre eller fyra dagar i rad, det har bara regnat och ösregnat hela tiden i plusgradigt. :/

man undra hur de har de som bor i Norrland, om det är redan vinter där? Så blir man avis att man vill ju också ha snö i södra Sverige.

jag tycker det har bara blivit sämre vädret vid juletid nu på sista åren. Eller tycker ni också?

Har ni bra minnen när ni var liten på eran tid?
När jag var liten minns jag några på korten då satt jag i vagnen och hade en äpplegrön overall med en mössa som hade en tofs på. Då i bilden fanns det jättemycket SNÖ!
 Det har varit svårt att komma ut med bilen och det har skottats mycket från trottoaren där vid vårt gamla hus i Skoghall, fullt med snö sen måste man skotta ända ner till parkeringsplatsen 100 meter, alla grannar har hjälps åt o skottat bort för att kunna gå och även ner till bilparkeringsplatsen där parkerades 20 tal bilar. Det var nästa omöjligt att åka.
Sen  minns jag ett fotobild hemma hos farfars hade jag brun och vitt hemstickad mössa och jag låg i en brun sittpåse med en orange manschestervagn. Min storebror stod bredvid mig och vi log mot kortet och bakom oss var det en jättehög snö nästan över 1 meter. Ofattbart!

Det är inte samma som nu idag... Klimatzonen har förändrats lite och hur är det om 20 år..????

Kan man börja tro att Sverige kommer bli som i Europa klimatet eller söndra Europa dvs som i värmetemperaturen. Usch det är läskigt tänker jag..Jag har nu mitt liv idag och sen har vi ju barnen som vi tänker på och det är barnens framtid och sen är det barnbarn också ev barnbarnbarns...uhamej...

Förra året var det väldigt kort me vinter, riktigt kallt och mysigt har det varit.. man känner att man inte minns så mycket av alla vintrar samband med vädret.

För mig är det jul när snön finns...Men åker inte självklart upp till fjället för att fira jul när snön finns.. Som tur är det julssakerna som ger ett annat glädje istället än att tänka på snö när man känner sig nära till jul i allafall. :)


- Längtar efter SNÖ! -Se hela bildenSe hela bilden


Kommentarer
Postat av: L J

jo det är sant. minns själv när jag och min bror var liten då byggde vi grottar varje år.. härliga tider var det. .kram

2009-12-09 @ 18:42:40
Postat av: Piggelin

Jag åker upp till Sälen för fira jul:)

Jaa jag minns också att det var en massa snö överallt när jag var liten, men det är också mindre snö nufrtiden uppe vid sälen menmen snö är snö:-)

Hehehe..

Hoppas snön kommer snart! kraam!

2009-12-09 @ 20:36:35
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Piggelin

Tjaa:)

Bloggen, jag är verkligen INTE så duktig på blogg:-)

en väninna gjorde den:-)

Snyggt va?

Jaa, vet att man SKA inte cykla mot in i BSK så utan man ska cykla över i annan väg men orkar inte:-)

Jaa jag kände inte först heller dig men sen förstod det var du:-)

Ja, vi ska KUNNA ses under jullovet!

Jag är nog hemma från stugan & Sala nån gång under mellandagarna dvs mellan julen & nyår..

Vi kan ses nåt efter nyår kanske?

Då kan vi snacka allt och inget;-)

Kramkram!

2009-12-09 @ 21:40:50
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Fia

Saknar också efter snön... Hoppas den kommer snart, om vi hade kallade temp, så tror jag att vi hade fått mkt snö här, för det har regnat i flera dagar. Minns när jag var mindre, då var det massvis med snö ute.. Suck, hoppas det kommer till julen :)

kram!

2009-12-09 @ 21:59:42
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Madde

Det är verkligen klimatförändring nu för här i Härnösand finns det inget snö alls utan bara regn och mulet, har inte sett solen på ett tag! Visst kan man åka upp till fjällen för att fira jul för där kan man vara garanterat med vitt snö. Var till Vemdalen för 2 helger sen och där fanns det härliga 24 cm snö i landskapet ;) Kramiz

2009-12-09 @ 23:12:19
Postat av: Cee

Hejhej!



Jadå, det kan jag väl göra. älskar att pyssla med design. Hör av dig via mejl. [email protected] så kan vi prata mer om det :)

2009-12-10 @ 13:06:16
URL: http://ceeily.blogg.se/
Postat av: Askungen

Kommer du med ungarna på söndagen?

2009-12-10 @ 15:36:13
URL: http://askungan.blogg.se/
Postat av: lee

hej, har lagt till dig nu=), jopp jag studerar inom musikgymnasium. Och jag skriver om vardagliga händelser, mitt intresse för musik och om cartoons/lite disney. Hoppas du gillar det=D

2009-12-10 @ 19:02:11
URL: http://leetornberg.blogg.se/
Postat av: Viktoria

jag som bor i stokholm så började det snöa idag vid 14:30 Faktiskt skit skönt så ajg gick ut och passade på att hämta lillen!



Ps: Hur mår du då Mimmipigg ^^

2009-12-11 @ 18:32:04
URL: http://viktoriaitsme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0