Sista veckan....

ja det är sista veckan sen börjar jullovet...va härligt.. Har träffat delvis folk som säger att de längtar till julledigheten...Det gör jag ju med också!!

Mycket har det varit annat också...

Amanda har haft sin lucia igår på e.m i HOVSTA kyrkan. Det var väldigt vackert och de var så enorm duktiga! Det var en massa fotoblixtar på dem, som de vore kända.
Amanda var tärna för det har utsetts en färdig lucia fr klass 1 el 2.

Sen imorse var vi på Olivias dagis som skulle samlas kl 7.20, men det var inte just den tidpunkten det blev.. Det dröjde en del folk som kom lite senare...sen var alla på platsen, Olivia var lucia, barnen fick välja vad de ville klä sig. Några var pepparkaksgubbar, tomtenissar, stjärngossar, tärnor men det var faktiskt bara en som var tärnan nämnde Amanda när hon berättade för mig. Vi fick inte ta foto på dem utan vänta tills de är klara, för det kan bli för mycket blixt o kanske lite skrämmande och sen var de klara så vi började ta kort på dem och det var jättemånga blixtlampor och barnen bara gapade o stirrade på oss föräldrarna som blev visst lite för tokiga ha ha...

Jag var så imponerad också av att de barnen på dagis var så duktiga o sjunger rätt högt och bra, inte som deft var tyst ifrån början sen meddelade fröken Åsa till barnen att höja rösten. Sen hördes det tydligt!
De var sååå söta!!

Sen är det Amandas tur att vara med i kören under kvällen idag i HOVSTA KYRKAN, då var det finklädd som gällde ingen lussekläder. Vi fick inte vara med för det skulle bli för mycket folk, de rekommenderar oss att komma i morgon dvs föräldrar, syskon o anhöriga etc..
Men min mamma skulle hem i morgon vid lunch så hno inte kunde se i morgon, så jag fick passa på ta med henne dit i kyrkan där Amanda sjöng och det blir i morgon också då ska vi komma dit o se.Det börjar halv sju...spännande.

NU allvar...vi pratade nyss att det är snart ett år sen vi reste till VIETNAM!! obegripligt tänkte jag..ja ett år sen.Jöss. och inte ens har jag tagit fram bilderna o berättat lite om intressanta resan o kulturen o allt möjligt. En massa bilder finns ju på datan ännu. Men mycket tid tar det så vi kan ju plocka de bästa bilderna som är fina att se på. Se om jag gör något under jullovet.. :)

- sång, sång sång -

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej Cina! Det är onekligen en evighet sen! Roligt att få läsa och följa din vardag :) Det är alltid så mysigt med lucia men lite mindre kul att behöva gå upp vid 6 och sen vara på dagis vid 07.15 tiden ;) Men mysigt ja! Hoppas allt annars är väl med dig? Kram

2009-12-15 @ 21:04:09
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0