Vår efterlängtade hus som ser ut så här

Det här huset är från Smålandsvillan. Modellen heter Ljungby. Färgen kommer nog nästan vara likadant om jag minns rätt..

Vi har sökt antal husföretag, rätt många kataloger har kommit hemskickad till oss och vi tittade igenom och kollade olika modeller och hur planlösningar ser ut.

Det var verkligen inte lätt. Vi tittade på alla katalogerna nästan varje kväll och visst tar vi det ett tag i taget för att andas emellan så¨att vi inte blir trött på att leta efter hus.

Det höll vi på nästan hela hösten. .Lustigt var att allt från början var det vi fick första kalkyl på ett hus som vi var förtjust direkt var ett annat hus från Smålandsvillan ifjol september då jag fick reda på att tomten var ledig. Sedan hade mäklaren som kunde teckenspråk varit hos oss o diskuterade detaljer och att tänka på eftersom räntorna inte hade sänkt ner som inte vi visste det skulle bli efter jul. Vi fick en kalkyl på ett annat hus från Eksjö ojoj det var rätt hög pris, så avböjde vi, vi hade besök från Älvsjöhus försäljaren hem till oss, vi avvaktade med det. Vi hade också tittat detaljer hos Hjärtevadhus, Lb,sjöstalshus,Friggeboda, Vi tog ett besök hos Hjältevadhus hos försäljaren och även tittat på huset som var färdigt byggt i Marieberg. Vi tittade och gillade det...

Sen skulle vi träffa Väråsvillan, jag fick veta detaljer av en kollega på jobbet som har köpt huset därifrån och är väldigt nöjd. Men det blev inte av. Modulenthus har vi besökt hos våra kompisar och det är ett jättefint hus där vi tyckte också om vilket inte blev något av det när vi fortsatte fundera över och kollade andra hus igen via kataloger.

Sen kom jul och nyår åkte vi hela familjen och släkten ( total 13 personer tillsammans dvs 6 vuxna och resten ungdomar och barn alltså kusiner )  till Vietnam hela två härliga veckor, firade också för Farmor 70 år där. Bilderna kommer vi att visa sedan längre fram.

Efter jul ganska precis när vi började jobba igen, då flöt det bara på att vi fick mail om vi var intresserade av kampanjpriset för Smålandsvillan samt mäklaren frågade om vi hade funderat fortfarande på det så allt blev bara en klick och satte i gång. Vi tittade på ett hus från Smålandsvillan som hade visning som jag sa förut då känslan var bara helt rätt för oss. Ja det blev i allafall ett hus från Smålandsvillan ändå till slut som det var också från början men en annan modell.

Nu är det rätt roligt att välja våra inredningsmak på bottenvåningen. Vi räknar med att övervåningen kan ta längre tid att fixa för så mycket pengar har vi inte fått över från våran huset som blev såld. Men det ordnar vi på något sätt ändå och att vi ändå är glada att vi kan starta något nytt tillsammans. :)

Kram från mig !


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Tjoo.. Så kul att ni ska få ert drömkåk efter er smak och stil! Jag är oxå i den biten så sugen att skaffa ett hus i vår smak. En upplevelse. Jag har en blogg. Jag livade upp den precis nu. Lycka till med husbygget. När blir inflyttningen? KRAM till er.

2009-02-26 @ 15:48:29
URL: http://vittarvackert.blogg.se/
Postat av: Helen från Lilla Paris

Härligt med nytt hus! Min syrra Majsan ska också bygga hus i västkusten men jag är osäkert hur det ska se ut men blandat mellan Simone och ditt hus. Tror jag! Ska kolla! Kraamm!

2009-03-03 @ 15:59:13
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0