Vår efterlängtade drömhus på egen tomt!

Ja ni ser det är bara en tomt! hi.. ingen hus än.. Nää det ska komma senare i vår,  Runt v.17 kommer det att bygga ett hus som vi har beställt från Smålandsvillan. Otroligt måste vi bara säga, för vi hade inte räknat med att göra det här men vi hade pratat många gånger i luften om vi ska verkligen göra det.  Vi lyckades sälja vår hus även vi ínte fick över utropspriset, men vi kände att det var bättre att bli av än ingenting. Så att vi kan starta något nytt tillsammans eftersom det nuvarande huset vi bor är det inte samma sätt sen när jag flyttade in. Det var ju okej då för jag hamnade bara där sen rann tiden iväg fort så kom våra två flickor och sen allt rullade bara på som vardagar brukar göra.

Just förra året i somras tittade jag ibland på om vi skulle bo på landet. Men vi har tänkt på långt sikt att det blir mycket körande för barnen t.ex aktiviteter, kompisar eller annat. Så upptäckte jag att det fanns tomterna lediga när det var ett sommarhus vid berg/skogen som var till salu, där fick jag koppling till ett namn som jag skulle kontakta med och han nämnde att tomterna var lediga och han skickade med kartan och där fick vi se, men ville inte riskera att boka just nu för vi visste inte hur ekonomin skulle se ut, då mäklaren kom hem till oss i september och diskuterade noga igenom att det kommer att kosta mer om vi flyttar.. Det var så snabbt med ivrigheten och känslan känns bara mer och mer så avvaktade vi med det och vi visste då inte att räntorna skulle sänkas efter jul.

Men då sökte vi olika hus från olika företag, det var mycket tid på jobbet och hemmakvällar. Det var rörigt med att tänka mycket på standard, hur stor, garage och tillvál och att det kostar  mer med vvs, teleanslutning etc...

Jag frågade varje gång om tomten just nr 5 var ledig, ja sa han osv...sen efter jul sa det bara pang att mäklaren tog kontakt med oss o frågade om vi skulle sätta i gång, då hördes också smålandsvillan av sig via mail med kampanjpriset så rullade det bara på även vi tittat på andra hus som vi föll för, men smålandsvillan fastande något för oss och just i NA tidningen hade de husvisning från Smålandsvillan i Rynninge i Örebro.
Vi passade på att åka dit o titta o få känna i atmosfär. Ja det kändes riktigt bra och han som var där o ansvarade för husvisningen som vi hade regelbundet kontakt med o diskuterat detaljer. Han berättade stolt att det var hans hus som han använde husvisning. Fick olika tips om huset. Jag var visst förtjust i hans hus Nybro heter modellen. Men vi valde Ljungby, den största huset i Smålandsvillan. Ja priset var inte så farligt när det ingick en massa inklusive och även tillval o standard..

Då var det bara att köra på och när huset äntligen blev såld skrev vi kontraktet på det nybeställningen huset som vi får flytta in runt 15 juni.Hoppas datumet menar det i verkligheten. Mycket kan hända eller ändra.

Håll utkik i fortsättningen vad som händer och vi ska följa upp hela husutvecklingen tills det är färdigt så ni får följa hela vägen!

Tomten ligger just nära naturen vad vi hade önskat att bo nära skogen, då kan barnen gå dit när de kan leka vad som helst, leta svampar, ha upptäcksfärd där flera gånger, grilla nån gång när det är fin vår eller höstdag etc...motionspår finns, åka längdskidor, nära coop forum.
Det är ju rätt alldeles nära ifrån det vår nuvarande hus, det ger inget oss för skillnad om att vi kan se vår gamla hus sen när vi flyttat dit, baksidan i altanen får vi solnedgång om det blir en fin sommarkväll för grillning el avkoppling. Det blir ju en hel del att fixa med huset t.ex övervåningen är oinreddvåning.

Men min man Martin har sagt att han hellre vill flytta till ett nytt än till ett gammalt hus eftersom han o hans vänner har hjälpt till en del här i huset o han själv som har byggt o ändrat det mesta vilket han inte orkar göra det igen, men när det är ett nytt hus tycker han det blir roligare när man känner inte att man behöver riva eller se till de gamla bort o ta ny..Utan bara bygga nytt hela tiden.

Tomten är på ca 800 kvm.. Jag hade tänkt att det räckte med en garagedörr men för Martin ska det vara TVÅ garagedörr, vet inte vad han har i tankarna. Nog har han sagt att han vill gärna meka eller göra något där inne än det vi har nu vår garage känner han sig inte bekvämt. Det blir bekv'ämmare och friare i det nya garage.

Mer detaljer kommer vi med om huset sen...

Det kändes som vi ska gifta igen när vi ska flytta in till nya huset.!

Ni ska få ett nytt flyttkortadress sen till sommar...:)

Hugs!!!

Kommentarer
Postat av: life boy

Oj,va spännande ni kommer att få...

Dåså får jag och min sambo komma & hälsa på er när ni har flyttat in i den nya huset...

Det är alltid kul med ett nytt liv och ett nytt hem tillsammans som man kan skapa.

Samma med oss att skaffa oss eget hem längre fram tills jag har fått ett jobb först..

Det kommer ett brev hem till dig,cina!

Det var ju ett tag sedan vi hördes av till varandra...tiden rusar...usch!

/Jonas med sambo

2009-02-23 @ 22:23:38
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: life boy

Obs!



Jag har en blogg till som du kan få läsa oxå:

htpp://www.metrobloggen.se/lifeboy...

htpp://www.metrobloggen.se/mittandraliv

När du går in där så kan du knappa in"Chim" som är min sambo för hon har en massa recept och har egen blogg...

/Jonas

2009-02-23 @ 22:28:27
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: Cammy

Grattis till den nya tomten! Är avundsjuk att ni ska bygga ett hus och inreda allt själv!! Vill oxå :) Kraam Camilla.A

2009-02-23 @ 22:55:39
Postat av: Tadie

Heeej!!! Välkommen till bloggvärld och kul att ni har börjat blogga lite.

Vi ses snart ;= ) På lör...



Krampuss

Tanja



Hur mår flickorna???? Jag har köpt nya fina skidor till Casper..Ska prova idag!! Skoj...

2009-02-24 @ 08:23:47
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: life boy

Kan du höra av dig om du har fått ett brev från mig...man vill ju veta om ni är hemma nästa vecka på söndag eftermiddag.

Har du min nya mobbenr?

Jag har smsat gång på gång men får ingen svar och funderar över om du har en ny mobbenr?

Hälsa matte så gott och dina söta flickorna...

/barndomsvännen Jonas med sambo G

2009-02-24 @ 16:06:20
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: Fia

Kul med ett helt nytt hus!! Det kommer bli jättefint! Se till och fotografera huset ibland under våren så man får se hur det utvecklats. Hihi. Ska bli kul och besöka er i sommar om det finns tid :)

Kram, Fia.

2009-02-24 @ 19:45:34
Postat av: Tanja

Jag beställde schampoo..Faktiskt bra!! Men jag upptäckte igår i Marieberg och det är samma pris. Bara 1 kr mer..hihi 199kr för schampoo..Så du kan åka till Marieberg och köpa hos frisör.

När jag beställde..så gick locken sönder och det kom ut lite grann..Så jag ringde och bad om att få en NY och sa att det går inte att skicka tillbaka en sönder flaska. Då kan ju allt rinna ut i paketet. Nu har jag två st = ) 1 Gratis.. Vilket tur!! Annars värde 400kr för två flaskor..Pröjsade bara 189 kr.. ; )



Pusskram

2009-02-25 @ 11:27:44
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Simone

Haha tog du kort på tomten.. Det gjorde jag också för några dagar sen.. Kul!! Snart blir vi ännu mer närmare grannaar.. Nää nu ska vi iväg till audiolog och se om min Milton hör någon...Kramm

2009-02-26 @ 08:42:24
URL: http://moon.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh.. woww.. men grattis till tomt det blir snygg att byggnad nya hus och allt..... önskar er lycka tillKRAM

2009-02-28 @ 07:41:28
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0