Minns ni student?

                                                                               
Här kommer det spontant om ni vill svara o minns o dela studentminnent med oss som läser blogg! För nu närmar det sig att andra tar student nu på fredag. Känner igen det varje år när jag tänker på det. :)

 1.
Skulle du vilja uppleva din studentdag/studentvecka igen?


2. Vilka slags känslor kände du under studenten?


3.
Vad hade du på dig på din student?


4.
Visste du vad du skulle göra efter din student? 5. Vad var det bästa och det sämsta med studenten?


Mina svar:

1. Ja jag skulle vilja skruva tillbaka den dagen jag tog student, det var den lyckligaste dan en av i mitt liv ( då hade inte bröllopet, flickorna, jobbet dykt ) När man är i den åldern och då nämnde jag en av de bästa dagen i mitt liv, men nu har jag fått jobb, flickorna  kom och gifte med min kära Martin är många saker som är lyckligaste gångerna i mitt liv! :)
Minns vi tjejerna  men var några killar också med, öh minns inte men kanske.. ni som minns kanske kan rätta mig :)som var med mig på morgonen då vi samlade på utanför MIO-möbler och tog rejäl god champagne och jordgubbar innan vi gick till Risbergskaskolan för att godta betyg och träffa lärarna sen efter släppet ut från skolan omfamnades vi av vår familj, släkt och vänner. Otrolig känslan! Minns att tårarna kom fram på min kinden!


2. Glädje, tårar, skratt, sånger, skrik! Nu tar vi studenten, nu tar vi studenten, fyfan vad vi är för bra ..det var det många gånger vi sjöng..

3. Hade en spets klänning kortärmad, med vita klackskor, förståss studentmössa! Vädret var kanon den dagen! SOL minns jag! Klänningen höll inte till kvällen sprack lite spetstyget, öööhh!! Jag åt rätt mycket och allting var gott ha ha..
tur att inte min bh títtade ut.

4. Nä faktiskt inte visste jag vad jag skulle göra efter studenten, men jag hade sökt olika jobb och jag blev jätteglad att UR ringde mig och frågade om jag var intresserad av jobbet, jag var bara arbetslös i några dagar sen var jag på intervjun, och samma kväll ville de ha mig som programledare hos UR TV-program NU för unga Döva..I Stockholm. Men var arbetslös under sommaren även jag sommarjobbade på läger ( SDU) sen flyttade jag till Stockholm och jobbade där ett år. EN upplevelse!
Sen visste jag inte vad jag skulle göra..efter då programmets lades ned efter 100:e avsnitt, så jobbade jag på Virginskaskolan som kamratstödjare, ganska tufft eftersom jag inte kunde leva privat på kvällen. Kunde inte vara mig själv Carina. Många ansåg att jag också var kamratstödjare på kvällarna. Puh.. Sen bar det ut två årsutbildning i Leksand, fritidsledarutbildning. Otroligt bra och lärorikt och upplevelse där med många roliga minnen!

Men idag hade jag tänkt om, jag kunde ha valt lärarprogrammet på Universitet i Örebro, men varför valde jag Leksand, jag frågar mig ibland varför. För annars hade jag varit en färdig lärarutbildning idag. Suck som jag måste nu fortsätta läsa till en färdig lärarutbildning, har inte mycket kvar så måste jag göra nån gång klar!

Det bästa var att allt var toppen på studenten, det sämsta var att vi alla kompisar skiljdes oss åt men delvis har jag kontakter med dem som inte bor i Örebro! Härligt är det att man har tankarna bakom och tänker på dem då och då!


- Kramen -

Kommentarer
Postat av: Tine

Jaaa, minns och njuter! Svarat me samma hos mig, ;) Kram

2009-06-01 @ 21:27:59
URL: http://minds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0