Rådjur!



Fantatiskt måste jag bara säga...för mig är det ju inte ofta man ser Rådjur i närheten den såg vi igårkväll trodde inte det skulle dyka och tyckte det var en vacker syn.... den bilden har vi inte tagit. jag har tagit den ungefär som vi såg ifrån tv rummet s fönstren. Jag trodde inte det var rådjur men den var faktiskt vid vår altan och den åt rödklöver som vi har fullt på hela marken nära vår tomt. Jättefin att se på, jag blev ivrigt för att ta med min kamera men dåliga bilder hela tiden.

Digitalkameran tog jag ..kanske inte fungerade utan en riktigt kamera..hmm..men äschh..Han eller hon åt o njöt av dem sen sprang in till skogen...tänkte bara att vi kommer nog att se den ofta när det är nu sommar och att det är gott om grönt här i närheten. Däremot är det ju så att tomterna har ju samband till älgjakt för ett långt bra tag tillbaka., Ägaren ber'ättade att han kämpat att få köpa tomterna men det var ett bra tag senare lagdes älgjakten ned och att de köparna tog över och köpte tomterna o sålde ( gissa att de blir så stormrika efteråt!) det var alltså 2 par dvs ett par gifta o andra par gifta som bor i Lillånområden.


tänkte bara att rådjur fick vara fritt ifrån början men nu är det begränsad för rådjuren o andra djur något sätt som vi hus tagit över. känns lite hrmmm vad ska jag säga om vi ska ha dålig samvete men jag bodde ju inte här då o ch jag bodde hos gamla huset har vi sällsynt sett rådjur springa förbi vår gamla hus och en massa hare flera gånger, så nu är det närmare till skogen är det liksom deras hem och de vet  var de har sina mat någonstans här.

Grrr har letat efter den blåa som jag kan ladda in bilderna fr kameran men hittades inte...den ligger någonstans hos en av kartgongerna.,

Däremot har vi gått igenom nästan 30 kartongerna sen vi flyttat fr torsdags, ännu är det inte in i mål ...suckk,.

Kommer att tillägga bilderna på Flickornas start av sommarlov och de andra ärendet och glada nyheterna... Jag ska fortsätta kämpa o leta i flera kartongerna om det finns den saken som man kan addera bilderna in i datan.,..:)

Kram..

Kommentarer
Postat av: Fia

Ni bor så fint! Kul och bo nära skogen så att man får se olika djur ströva omkring där.



Tack för senast!

Kram!

2009-06-17 @ 23:34:11
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Tanja

Hej!

Vad kul att ni fick syn på en söt bambi..

Hoppas att vi får glassiga dagar i falkenberg..inte pissiga dagar..ska ta med extra varma kläder också..inte bara sommarkläder..i måndags kändes som en höstdag..suckkk..

Vi ses på söndag.

Ska fira midsom i dalarna.



Glad midsom!!

Krampuss

2009-06-18 @ 02:36:12
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Lolo

:) DEt är det som är härligt med att bo lite utanför dvs på landet på ngt sätt som ni gör o även vi. Man får både se och uppleva otroligt mkt mer än vad man gör inne i stad måste jag säga:) Älg har också dykt upp här då jag trodde det var två lösa hästar som sprang omkring och sen tyckte jag det var konstig att de sprang på ett annorlunda sätt. Då såg jag att det var ÄLG... Mamma mia tänkte jag här i vårt område:) Rådjur har dykt upp fler ggr så säkert kan man inte plantera fina blommor sen i vår även er trädgård för de kommer då smygande in på våra tomter och käkar upp allt:)



Du kommer hitta dina grejer som ligger "gömda" här och där i kartongerna:) Frågan är bara NÄR du får de du vill ha:) Tååålamod!!!! Kram kram pussis

2009-06-18 @ 14:34:57
Postat av: Jennie P

Å, underbart att ni får bo så nära till naturen!

kan tänka mig det är fint där! :) hoppas ni får en härlig sommar med ert nya hus!! Njut! ;) Befinner mig just nu i Japan, har det underbart! Kram kram

2009-06-25 @ 03:18:04
Postat av: cina

Hej Jennie! Ja jag fick mail fr Camilla genom er dvs att ni skickat er bloggresan i Japan. Spännande att få följa upp er och har inte hunnit läsa hos er ännu, kom hem från Falkenberg i fredags så har jag inte varit vid datan på ett bra tag.Blir snart tebaks igen när jag är laddad igen hihi.. Kram o ha en bra fortsatt resa i Japan för dig o Camilla.

2009-06-27 @ 23:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0