Tillökning...

Nu händer det något mer! Jättespännande...
Urs lite konstig text med understruken..har försökt ändra ngt fel på den, men efter det blev det bättre vid bilderna.


Här är hallen.... mönstrade tapeter  FLORIDA köpte vi på Åhlens tidigt i våras. Då var det inte många kvar som det visade sig att jag köpte bara tre st. Men för oss räckte det på en vägg.

Vi hade tänkt ha två väggar så vi tror det räckte för vi såg att väggarna var inte så stora så vi meddelade tapetkillarna o fixa det men sen ändrade vi att en vägg räckte så vi skrev på pappret och kryssade tydligt.

Nä tyvärr de gjorde ändå två väggar vilket blev ändå snyggt men överraskade blev vi att en panel på den väggen var tomt, tapetrullarna tog slut! Skit tänkte jag det finns inget kvar att köpa mer. Åhlens hade slut på detta och kommer inte att säljas mer, bara tyget. Suck så jag var förtvivlad hur vi skulle göra.

Ringde till huvudkontoret i Stockholm som har Åhlens City och tyvärr inget där heller, så fick jag telnr till Norge som har dessa butikerna som har samma i Åhlens i Sverige.
Fick kontakt med dem, det var rätt svårt att få tag i dem men till slut lyckades jag komma fram o beskriva och jag kände på mig att det inte finns heller där i Norge.
Hon som jobbade där sade att hon inte kunde svara på och hade brått och ville ha mitt mail adress och hon sa att det finns några tapetrullar längst bak i lagret som inte används nu i försäljningen men hon lovade inte om det var tapet FLORIDA. Jag fick avvakta en dag och igår eftermiddagen fick jag ett mail av henne, jag var spänd och öppnade mejlet!


JA.. Hon berättaed glada nyheten och att det fanns två st som jag önskade och ännu fler finns det. Tjohoj!! Så det var ett glädje meddelandet! Jag ville absolut bara få dom och betala hur mycket de kostar, jag betalar mer än gärna vilket om det kan vara besvärligt att ordna med sånt o skicka hit till Örebro.

Idag ska jag växla till Norska pengar och skicka till dem i Norge och de ordnar me att skicka då kan vi tapsetera den ena biten kvar på väggen då blir den en hel!! :)


                                                       
 


Badrummet är klinkers svarta och väggarna vit o svart. Lite annorlunda men det kändes bra tyckte vi.                                              Blir kul att inreda sedan med färgglada prylar.

         Detta är Allrum, vi ska fixa ett vägg och dörr så där kan vara en gästrum eller kontorrum i framtiden.                                                                          



Köket här nedan är vita kantiga höganäs kaklar, rätt nöjd e vi, tapeter var inte så lätt så vi valde vitt o silvrig blommor på. Vill ha mera färg på grejorna och gardinen som får lysa upp.

                                       
Vi har beställt kyl o frys i blått färg! Annorlunda va!!
Nej jag skojar.. det är plast på, så man kan dra bort plasten.



Min man Martin, han ville passa på göra utealtanten lite mer och se om han hinner få den färdig innan vi flyttar in.

                              

Den tomten tillhör Familjen Lindvall, vi ser fram emot att vara grannen till dom. Kul!!Vi väntar på att de kommer med ett hus som vi får också se hur det fungerar med bygget när vi redan bor där



Fler bilderna kommer sen... dvs barnens rum och övervåningen...

- Må så gott -

Kommentarer
Postat av: Fia

Härligt att du fick tag på tapetrullarna, den är jättesnygg! Kul!!! Ni har så bra smak att det blir jättefint hos er. Man blir nästan avundsjuk när ni ska flytta, men vi trivs så bra här, som tur är. :)

Kramkrammm!!

2009-06-03 @ 12:13:35
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Marina

nää vad härligt att det ordnade sig!! Jättesnygga tapeter så förstår att du gjorde allt i din makt för att få tag på extra rullar. OLch du gav inte upp! Det lönade sig! Stort grattis till nycklarna och till ert nya hem. Snart blir det väl invigningsfest?! ;) ;) KRAM

2009-06-03 @ 15:48:51
Postat av: Sofia

vad härligt med ett sprillans nytt hus!! vill oxo ha!! :D kram!

2009-06-03 @ 19:53:20
URL: http://sosia.blogg,se/
Postat av: piggelin

wow!.. jaa bra att du var bestämd och hitta tapeterna som du ville ha!

..det är väl nästa vecka nu flyttar in va?

:) KRAAM

2009-06-03 @ 20:05:15
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ojoj! Vad spännande! Önskar er lycka till! Kommer förbi en dag i sommar!

2009-06-04 @ 16:42:00
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0