Bilder ok eller inte

Jag ville bara ta upp mina åsikter och dela gärna med era synpunkter och åsikter var ni tycker..

Jag berättade för några av mina vänner angående om min minsta dotter Olivia att hon råkat så illa en olycka på dagis i onsdags. Det  var så obehagligt att träffa henne eftermiddagen när jag slutade jobba o kom hem. Det gjorde så ont i mitt hjärtat när jag såg henne och jag är så imponerad att hon var alldeles lugn och att hon blev så medveten att hon är så försiktigt med att leka och så. Min man fick avbryta på jobbet o hämta henne för att åka snabbt till vårdcentralen, det kändes lättare för mig eftersom jag är så känsligt så det är bra att min man kunde ta hand om det och han hanterar det säkert bättre. Då fick det oroa mig för att tänka på henne hela eftermiddagen tills jag kom hem.

Då sade jag till några av mina vänner att jag skulle berätta mer o sätta in bild på henne. Men det tvekar fortfarande då när jag funderade. Nää det kan vara känslig och säkert alla som får se kan må illa av det.

Jag är inte expert på tekniken att man kunde göra en dimmig fläck på den obehagliga platsen och få ändå fram bilden på Olivia och att ni som vågar se kan klicka av den och se o dela med läsningen, och ni som inte vågar se behöver inte klicka på den fläcken alltså. Då valde jag att inte ta fram...för det kan kännas både sorg och ont och kanske inte trevligt att se på. Det kan bero på vilken gräns det är ok.

Har sett en annan blogg som har visat några bilder på ett barn som blev sur, vilket är sött och att man inte behöv er ta fram alltid glada och spralliga och roliga bilder på barnen som har det alltid för bra, det kan också finnas olyckliga, att man inte får allt man vill, bara säger nej etc för att kunna skapa diskussion om varför det är så blabla vilket kan vara också intressant.

Men sen tänkte jag också att det är säkert inte alla självklart som vill bli publicerad med i bloggen. Jag har fått se några har gjort det vilket inte gör mig något för jag tycker det är ok, även jag sätter in för jag vet de har gjort med mig hos deras blogg är ju ok för mig då uppfattar jag att det är ok hos dom.

Men de som inte använder blogg o kanske är så aktiv med att vara med i blogg måste jag förståss fråga på vänlig sätt om det är ok att få bilderna med i min t.ex blogg, så de har sagt ja. Det kan känna skönt att få veta innan än att göra det när det finns folk som inte helst vilja vara med i offentliga bilder.

Har hört att en vän har frågat sina barn om de vill vara med i blogg när en mamma vill skriva ibland. Barnen har valt nej och räcker bara med namn o skriva om dem utan bilder. Det kan jag ju förstå. Mina barn är små, även min äldsta Amanda är medveten om det och tycker är roligt, men jag måste då fråga ibland då och då om hon tycker det är ok... Även Olivia också. Min man har sina barn som jag inte kan göra vad som helst o sätta in i blogg  vilket jag inte vill göra utan när jag fått deras godkännandet om det är ok och de kanske vill också veta vilka b ilder då känns det bra för oss allihopa. :)

Just denna gången ingen bild :) hi..det är en frågetecken... vad säger ni gott folk om detta? Alla har förståss olika, en del tycker det spelar ingen roll och en del kanske tycker det är sjkälvklart det beror på vilken gräns man kommer till etc.

Ha en gott kväll!!


Kommentarer
Postat av: Addie

Hoppas det är ok med Olivia och det är upp till dig om du vill visa bild eller inte på henne det hon skadat sig. Jag är inte bättre själv som ej frågat dig om jag fick publicera dig i min blogg från galan och det ska jag eg göra. Jag brukar fråga folk innan jag sätter bilder på dem och får jag ett nej så respekterar jag. Alla har olika åsikter och det är alltid bra om man frågar först innan man sätter bilder i bloggen. Ha en bra arbetsvecka nu och sköt om dig kram Addie

2009-03-15 @ 21:26:15
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: carina törnblom

Hej addie. ingen fara. jag tyckte du inte hade behövt fråga mig, för jag vet inte om det är en tanke att jag valde öppna en blogg vilket kan bli offentligt med en del bilderna framme på min blogg eller hos din eller hos andra, för mig är det ok men visst hur hos andra... Även om man vill fråga annan som man inte ser denne eller andra inte ofta med i blogg hos andra o egna så kanske ville man fråga försäkerhetsskull och fått svar o kan publicera i fortsättningen.Detsamma ha en bra arbetsvecka. jag skulle egentligen kommentera hos din sida. ähuumm.. kan man svara här..jaa du kommer nog kolla hihi..Kram!!

2009-03-15 @ 21:36:18
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag tycker oxå att det är ibland jobbigt att ladda upp bilder på barnen, vill ju inte att någon ska ta bilden, så jag försöker göra det sällan, ska försöka lära mig att vattenmärka bilderna. Har ju bilddagboken, så därinne laddar jag hellre upp bilder. :)

Det beror oxå på vilka bilder jag laddar upp..

Men måste bara säga att Olivia har verkligen blivit stor!! Skillnad mot sist jag träffade henne! Söt!

kram

2009-03-15 @ 22:51:38
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Förstår dig fullständigt och tycker att det är bra av dig att kolla med andra först innan du sätter in bilderna. Ang. det Fia skrev så kan man ju alltid vattenmärka bilderna för att undvika att nån tar dem. Men man kan också låsa bilderna så attd et inte går alls att kopiera dem från bloggen om man vill. Jag har låst mina bilder i min blogg. Kram

2009-03-15 @ 22:59:47
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Ylleylle

Hej!



Vad jag vet så ska man alltid fråga, inte ta för givet att det är okej... det har med PUL-lagen att göra.



Många som liksom tolkar det vagt..



Ska också lära mig vattenmärka bilder, folk struntar ju ändå i om man skriver copyrights, så lika bra man lär sig det ...



Ha det bra!

//Ly

2009-03-17 @ 19:29:03
URL: http://blindmind.blogg.se/blindalinda
Postat av: Tanja

Hoppas att Olivia är bättre nu och hur ser såret ut nu?? Läkt ordentligt?? Ska bli kulkul att jobba med dig..1 vecka tillsammans. Längtar dit..hihi



Krammmpööss



Ha det så bra till dess!

2009-03-19 @ 09:29:21
URL: http://tancasjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0