Cykel - mardröm?


 Jag önskade att jag kunde bli som hon! :) Jag har älskat att cykla förut, jag har inte förstått på mig nu idag att jag känner det känns svårt att sätta igång med cyklandet. Egentligen är det ju inte svårt , bara man försöker cykla korta sväng och få bygga upp och inte ha så hög tempot med att börja cykla snabbt då kan man tappa moativationen, försöka behålla det lusten och bygga upp mer då blir man mera sugen på att cykla.

Jag cyklade väldigt mycket förut, jag var visst envis för att klara i allt, jag gillade inte buss och hade inte egen bil heller. Att cykla löser allt tänkte jag och billigare. Jag läste på Universitet då cyklade jag ifrån istan och pendlade dit i alla väder, hade bra regnkläder,de var verkligen till nytta att ha tillanvändningen. 

Rätt kläder - roligare att vara ute i oväder!

Jag jobbar på Birgittaskolan blev det mycket pendlandet också från stan till skolan, och det var inte förståss långt. även allting känns nära ex till stan, kompisar m.m.

När jag bodde lägenhet på Varbergagatan tillsammans med Linda Ståhl, vi delade då och vi cyklade jämt till Risbergskaskolan, det var inte heller långt dit men vi cyklade även det var snö! ( Minns du Linda ? ) Hi...

Jag köpte en bra cykel förra året, men trivdes inte. Den var sjösjala, upptäckte sist att den var lite för stor för mig, jag kände inte bekväm att cykla i den. Jag skulle ha funderat och tittat noga men det blev ett snabbt köp och så ångrade jag, men sen annonserade jag i blocket och det blev ett snabbt affär och fick bra pris så jag kände att jag inte har förlorat mycket, en trevlig dam som kom och fick skjuts hem till mig och köpte cykel på en gång o hon gav mig reklam inom skönhetssalongen hon sysslade med massage, de som tappat hår, botexsprutor etc... ( skrattade lite åt de tmen höll masken och tackade för erbjudandet och fick 10% om jag skulle komma till henne  MEN jag kom aldrig dit .. )

Den unga damen som köpte var rätt långt. Ja nu ser jag hon var helt perfekt i den längden som passade till min cykel hon köpte.

Hon betalade på en gång och sen cyklade hon iväg och log o vinkade till mig när hon drog iväg till en kund som väntade på henne att hon skulle jobba, minns klockan var  ca17.30. Hon hade en kund uppbokad kl 18.00.. fniss..

Sen köpte jag en annan begagnad cykel som jag hittade i blocket  en röd cresent mountainbike var precis KOPIA av min favorit cykel GUL cresent, som jag hade haft mig vid långa och många cykelresor den tiden t.ex Danmark resan, Vätternrundan två ggr, Tjejvättern, cyklat fr Örebro till Karlstad som en dag blev tyvärr stulen i den dumma byn Leksand! Dumt var jag att jag lät den parkera över en lång helg tors-sön när jag åkte te Örebro då det var Kristihimmelfärdhelgen. Skulle ha tagit den in till garage och fått den ställa där istället men gjord är gjord.

Idag orkar jag inte på samma sätt som förut för jag har nu barn och så är det mycket sysselsättningar vid hemmet.
men nu tänker jag, det räcker gärna att cykla till jobbet, det kan jag ju egentligen börja med. Fick tips hur det får man att känna lust av A som berättade själv också att det tar tid att cykla lite av varje dag ungefär en vecka kan det gå över. Man behöver inte skylla på att man har barn för att man slutar att cykla, det beror ju på mig själv också hur jag själv kan anstränga för det.


NÅN DAG kommer det nog att bli av! och måste vinna över mig att vänja vid att  börja cykla en dag ! :)

 - Kram -

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej!

jag försöker cykla så ofta jag kan, till jobbet och stan. Det går bra, men kan vara lat i bland och komma på bortförklaringar varför jag bör ta bilen till jobbet. hahaha. Men det är så härligt att cykla, har en bra cykel som jag är nöjd med.. :) Det tar ca 30 min att cykla till jobbet. Lite längre tid hem pga uppförsbacke, men bra träning för benen. haha. Hoppas du hittar en bra cykel och cyklar runt en dag :)

krammm!

2009-03-30 @ 13:21:35
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Cammy

Saknar att cykla ibland, svårt att cykla här i Stockholm tycker jag. Hmm...

2009-03-30 @ 17:51:50
Postat av: Anonym

Jag hade bstämt att köpa en ny cykel men uppskjuter det hela tiden så jag får ta moppe än så länge! Som du önskar jag att jag har jättelust att cykla, memen!! kram Helén

2009-03-30 @ 20:04:36
Postat av: maken

åh syns liknade min fru på bilden men fast den bild har vita men fru ha blondie.. jädm

2009-03-30 @ 20:35:45
Postat av: cina törnblom

Hej Cammy! Kul att du kikar ibland o skriver ngt, jag önskade att jag kunde svara tebaks till dig men icke o jag antar du inte har nån blogg ännu men du finns på msn och är inte själv ofta där inne på msn..var kan jag nå dig på bästa sätt... joo via sms kan det ju gå bra.Men visst kan jag säga ngt här till dig också då du kikar in ibland. Hoppas allt e bra annars? Oki vi hörs o ha så bra! Kramis!!

2009-03-30 @ 21:36:44
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, det stämmer, han med tatueringar är min storebror :) Tack, skulle vara kul och beställa halsband med namn på :)

Jobbigt med tinnitus! Hoppas det går över i natt. kram!!

2009-03-30 @ 23:03:09
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad tråkig att höra.. förstår om du saknar honom. hoppas en dag ni åter igen kontakt med varandra..

ja gärna ang smyckparty. jätte kul.. du får häng med oxå ler jag ser du skrev om tinnitus.. förstår exakt hur det känns. jag har oxå problem med tinnitus.. jätte jätte JOBBIGT.. fy fasan.. hoppas din tinnitus är över nu.. jag får ibland varje dag i några veckor sen tyst några dagar sen igen .. har blivit mer å mer nu sista tiden.. bli tokig!!!! kram kram

2009-03-31 @ 06:59:15
Postat av: Anonym

Jaa, det är vår här i Vänersborg! Men det dyker upp några snöflingor ibland. Vi ses snart! kram

2009-03-31 @ 07:25:58
Postat av: Yvonne

Ja. Den smycken är snygg. Ska ha en sådan småningom. Ja, det stämmer helt att det första året är mitt, sen Mikaels och därefter Célines och sist Léons. Jag såg en reklam nånstans så klickade jag dit och kunde inte låta bli att beställa en T-shirt med mitt egendesignat tryck.

Man kan använda olika motiv, text med olika färgval, och självklart olika typer av tröjor från babybody till hoodtröjor. Ska nog beställa till barnen - inte billigt att köpa där beroende färger, motiven och vilken tröja man väljer.

Vill ni klicka in dit då hör av dig!!!!



Hoppas ni alla mår bra.

Det gör vi. Vi måste ses nån gång. Me&I-party? ;-D



KRAM

Y

2009-03-31 @ 08:14:26
URL: http://vittarvackert.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Tjoo Tjoo..



Jag har fuskat lite, köpte hängen och fixade örhängena själv. Skulle vilja ha intialer på mina barns namn på båda örhängen.

Jag förstår att tjejen som sålde Me&I-kläder har slutat- självklart att man vill prioritera sin mamma som blivit sjuk. Plus hon har småbarn att ta hand om. Jag känner ingen som säljer Me&I kläder förutom Anna (via dig). Man ska inte känna sig tvingad att börja sälja när man är ofta borta i jobbet och andra aktiviteter med barnen och familjen. Jag säljer doftljus (PartyLite) som jag tycker är roligt för jag har inte så mycket att göra. Bra att komma ut och träffa folk samtidigt tycker jag om att demonstrera.

Spännande att ni flyttar till det stora och nya huset till sommaren.



See Ya.

KRAMIX.

2009-03-31 @ 15:14:50
URL: http://vittarvackert.blogg.se/
Postat av: Stål och inte Ståhl ;)

usch, vilket dåligt minne jag. minns faktiskt inte att vi cyklade även när det var snö ute. men jag minns iaf att vi bodde i varberga! hö hö hö hö. förstår att det känns jobbigt, måste sätta igång, men dröja, måste sätta igång. men bara du börjar så rullar allt på. det lovar jag dig. när du ska ut och funderar på "bil... cykel... bil... cykel". så tänk så här; bil = förstör miljön, betala bensin, sämre kondis. cykel = bra för miljön, spara pengar, bättre kondis. lycka till, vännen! puss

2009-03-31 @ 20:54:55
Postat av: Anonym

www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se



Läs gärna min blogg!



Tipsar om massor utav saker

Smink

Skönhet

Mode



Diskuterar ämnen.



Dagliga uppdateringar med bilder!



www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se

2009-03-31 @ 21:10:29
Postat av: Anonym

www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se



Läs gärna min blogg!



Tipsar om massor utav saker

Smink

Skönhet

Mode



Diskuterar ämnen.



Dagliga uppdateringar med bilder!



www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se

2009-03-31 @ 21:10:35
Postat av: carina törnblom

ja och ändå i många år har jag fortfarande svårt att det ska stå STÅL inte STÅHL, tyvärr har fastnat i det och lär nog aldrig bli ändring tills jag blir gammal. Fniss!! Kram!

2009-04-01 @ 09:20:06
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Anki

Haha! Minns att vi cyklade vätternrundan -98. Du och L-Å var halvdöda när ni kom i mål ;)



Danmarksturen var oxå kul, men jag hade ju den gamla monark-cykeln med kassa växlar!!! Phuu...



Kramis

2009-04-03 @ 12:54:33
Postat av: Rebecca

hejhej igen!! Har lämnat mina kommenterar och svarat på dina frågor i blogg..Läs den! ja jag håller med om dig ang cyklande. Jag själv har inte cyklat sen jag flyttade till Stockholm för ca 9 år sedan. Minns du att jag, mitt ex och du cyklade ibland samtidigt till skolan i Leksand, speciellt på morgonerna.. Det är faktiskt jag saknar att cykla men svårt pga för stor stad här och mina arbetsplats och skola ligger rätt långt avstånd och det är oxå tidbrist.. På tanke om motionen jag skulle ha kunnat att cykla runt sjön mellan nacka och tyresö..men men jag sätter aldrig igång :( trevlig helg kramar

2009-04-04 @ 11:28:06
URL: http://piggapelsin.blogg.se/
Postat av: Tiny

Äsch, du kommer igång när du bara vill! Som en annan här som längtar komma ut till vägarna! ;) Med cykeln.

Minns du Siljan runt? då va ni extremt duktiga efter Danmark! Och en annan kämpade :p

;) Tine

2009-04-04 @ 20:22:46
URL: http://minds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0