Gamla bilder! :)

      Jag med vita hatten, bredvid är det Johanna Moberg ( bor i skoghall ), den svarta hatten är Jonas Lindblad. ( Jonas! känner du igen dig ? he he he nää inte mycket faktiskt du ser ju helt annat ut nu idag )                                                         
Jag tror vi gick i klass 3....osäker.. men minns inte varför vi klädde på oss, var det då vi lekte under tiden mamma,pappa, barn...Men nää tyckte det var sent för oss att leka såna ha ha. vi gjorde kanske teater och visade för hörseltekniker Annika. Tror nu hon går i pension...Det var på Kvarnbergsskolan i Karlstad som några år senare lades ned då vi hade strejkat för att vilja ha skolan kvar, vi demonsterade mot politikernas arbetsrum utanför biblioteket minns jag, ja glömmer aldrig den dagen för det var samma dag som min farfar dog. Fick veta på vägen hem efter pappa hämtade mig när jag steg av bussen var han rätt allvar i ansitket, och berättade att farfar gick bort och somnade på sängen i frid o ljuvlig. Det var sorgligt samtidigt att jag kämpade med mina kamraterna att få skolan kvar men vi förlorade så vi flyttade till en annan skolan Mariebergsskolan. Men Jonas flyttade till Örebro då han gick klass 5, stämmer det?

               


Gymnastik gick jag på några gånger i veckan, det var skojigt men rätt jobbigt för det var mycket musik då försökte jag hänga med allting som räknades steg och vad som hände för o efter. Jag fattade inte att jag klarade det och jag ville vara en av dom inte att vara utanför gemenskapen. Hade en kompis som hette Anna Jönsson, var fantatiskt att hon ställde upp och bokstaverade o kunde några tecken och berättade för mig vad som ska hända och vad vi behöver tänka på när vi visar gympatekniken. Jag höll det bara några år sen bytte jag till fotboll och där älskade jag för det var inte samma sätt för man fokuserade på matcherna och träningar och att det var inte mycket social i jämförelse med gymnastik upplevde jag. Kul att prova olika aktiviteter under tiden innan jag var 15 år då flyttade jag till Örebro och då var det bara innebandyn som gällde för mig men  basket hade jag en tid innan jag satsade innebandyn. 
Den bilden är det på mig och Johanna. En kille vid spegeln jag har glömt men jag tror han hette Mikael.. Har inget kontakt idag och vet inte hur gammal han är idag. Men ungefär i lika ålder som vi.
Det var förskolan på Sommaro i Karlstad. Jag hade den rutiga skjortan och håret var rätt kort. hmm.. jag såg ut som en kille fniss...

Kommentarer
Postat av: Fia

Kul med gamla bilder! Så söt du var som liten! :)

Gott med våfflor idag, skulle vilja testa nya smaker och mixa lite men hinner tyvärr inte idag. Det får bli vanliga idag, men de är oxå gott. Kanske får jag mixa och testa under helgen :)



Förstår det, alltid bra och ha ett rymligt kök, skulle oxå vilja ha det. Men man kan ju inte få precis som man vill ha när man letar hus. Det vi har duger iaf :) Men älskade vårt kök i Ladugårdsängen.. Så stort och ljust. :)



Ja! Vi måste se till och boka en dag för att ses. Haha..

Kram!!!

2009-03-25 @ 09:10:12
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack, är så nöjd med min bloggsida. Du behöver inte vara orolig, inga inlägg försvinner när du fixar den. Det var en kompis som hjälpte mig, hon är duktig och alla inlägg finns kvar. :)

Kram!

2009-03-25 @ 09:12:02
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: fia igen! :D

Ja, den kycklingrätten var jättegod, tack för tipset. Ska nog testa det. Ska bjuda på den när Nicklas mamma kommer till helgen, lätt och god att göra, bekvämt oxå pga allt sköts i ugnen :)

KRAM!!

2009-03-25 @ 09:13:47
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Pea

Heeej! =)

Hoppas allt är bra!...

Vad stor har dina barn blivit!....:)

Läste några inlägg före, det med pengar, 5 kr är inte mycket medan många 1 kronor är mycket tyckte Benjamin med förut....:D Han blev så glad när vi gav honom flera 1 kronor än bara en tia.... haha..:D



kramkram!

2009-03-25 @ 11:25:26
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Tanja

Tacckkk för att du påminde mig om våffeldagen...Då ska vi äta idag..glömde helt bort att det e idag..opps!!!



Pusskram

2009-03-25 @ 15:28:43
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Tina

:) jag log när jag tittade på fotona. Minns den tiden då vi hälsade på er. Kände igen klassrummet och omgivningen. Kul att foto kan väcka minne till liv som man trodde att man glömt. Puss, söt var du verkligen när du var en liten tös ;)

2009-03-25 @ 19:22:03
Postat av: cina törnblom

jaa...när jag tittade på den bilden jag satt med Anna Jönsson vid gymnastiken..Undrade jag om jag såg lite lik Olivia?eller inbillar jag mig att jag ser bara just den bilden..men när jag var liten ser jag inte något lik av olivia eller amanda..hmm..

äsch ska kolla fler gamla bilder o se o jämföra men kan ta fram en bild sen på min farmor, en vän nämnde o tyckte hon var lite likt min farmor Majlis..Det kan jag ta inlägg senare här på bloggen.Hare bra!

2009-03-25 @ 19:58:15
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Sofia

vad söt du var (och fortf är det hehe) när du var liten! :) roligt att se gamla bilder :)

2009-03-25 @ 19:58:43
URL: http://sosia.blogg,se/
Postat av: cina törnblom

Tina!

Kul att du känner igen, ja du var en del av en tid på förskolan också tillsammans med Anna W, Helena Folenius, Gunilla kanske? Mer...Nina Beth nää senare var det. Sen blev det Örebro resten av ditt liv tills du flyttade till Stockholm. Olika orter har du delat med ditt liv nu. :)Puss detsamma!

Önskade svara dierkt til dig men när du läser igen det här ser du det här kommentar som är till dig från mig :)

2009-03-25 @ 20:01:51
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Tina

Puss!

2009-03-28 @ 09:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0