Harembyxa fr 80 talet är tillbaka!!!

                  
Mmmm harembyxa är ute nu! Jag åker varje morgon till mitt jobb där såg jag ofta stor skyltad fram vid hörnet på Oskarsvägen, om jag kommer ihåg rätt gatan. Det finns en hörnbutik som har så fina grejor och saker där Desgin eller jöss brukar ibland handlar där men min hjärnan vill inte öppna åt mig :)

Jaa så första gången jag såg. Jöss harembyxa tänker jag Nää kan inte tänka mig använda den! Den påmnide mig mycket när jag var 14-15 år då jag älskade den i svartfärgad och hade bara två st som jag brukar växla mig medan den tvättades så hade jag den andra. Jag använde den jättemycket! När jag gick i högstadiet i Karlstad, jag var riktigt kär i svart färg, svart jumper, svart sotis hård målad på mascara, svart kajalpenna runt hela ögonen, riktigt permanent hår hade jag. Fniss.. minns nu ocks tjock svart bälte runt byxan, och skinnstövlarna hade jag.


MIn pappa o mamma protesterade mig när jag använde den under vintern, de säger att det var för kallt och att jag måste ha andra byxorna som var varma och då  var de moderna den tiden typ manschesterbyxorna i vitt, turkos! ( uuuhhhhh glöm det nu idag för mig! ) MIndes att jag inte använde jeansbyxorna, men min favorit var att jag hade en hel del trasiga jeansbyxa med en massa spets tyg och hålslitet emellan. MIn pappa accepterade inte alls att jag skulle ha på skolan men jag hade kalsong en gång EN ROSA KALSONG under ljusa jeansbyxan och hann smita till skolan ( bussen ) så pappa blev sur på eftermiddagen när jag kom hem. Hrmm min mamma gjorde det inget, det syndes som hon gillade det ngt sätt så hon lät mig hä hääää..

Ja men då använde jag extra kalsong under harembyxa vilket var en räddning att den inte syndes som visar att jag har en till under harembyxan så sade min mamma o pappa inget mer och de vann inte över mig. Fniss.. jag behöll det som jag ville och hade långkalsonger under hela vintern.

Och nu idag är den tillbaka!

Humm...tittade ju den varje morgon, konstigt första tanke säger det nej till mig men senare flera gånger har jag sett den fick min tanke säga : Kanske...

Sen vidare har jag sett för många gånger då säger min tanke till mig.. Inte så farligt 199kr

Hallå min tanke då jag pratar med mig själv..vad sysslar jag egentligen med.. Då började de på sista dagarna nu säga till mig. - prova köp den o prova hemma ..mmm så säger min tanke nu idag och fortfarande har jag inte bestämt om jag skulle våga köpa den......

Kände ibland om jag är för gammalt för det men tjejen på bilden ser fräsch ut är ju farligt att det blir påverkan för folk att se på och då,betyder det att jag måste göra det till  fräsch ..vaa då tänker jag är jag inte fräsch då...dumt tänkt av mig. Jag blir ju fräsch efter renduschat, eller blir fräsch av det kläder jag trivs med och sånt...då är det väl fräsch för min del. :)

Men då känner jag också om harembyxan ser ut som en stor blöja på mig så att jag inte har världens största binda.:)

-Nää.....

Jag fortsätter fundera lite om jag går med på det eller att jag vinner över min tanke att jag inte köper det.. Hum hum

Men köper jag nån av dem blir det tyvärr ett svart..fortfarande älskar jag svart och som tur att jag jobbar just den yrken jag har är jag ofta klädd i svart för att vara neutral mot eleverna.. :)


- Svart är min evighet -

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, du verkar ha haft en kul uppväxt! :) Så dessa byxorna fanns förut?? Hmm, trodde det var ngt nytt, har aldrig sett/hört talas om dem.

Om jag ska vara ärlig, så är de inget för mig :/ Men kanske den passar på vissa som är duktiga på mode, det är inte jag och passar inte mig, kommer att se så liten ut. :)

Men kul och prova, vem vet den kanske passar dig. Hahaha..

Kram....

2009-03-25 @ 21:11:04
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Pea

Hihi, jaa tider går alldeles för fort, Benjamin har fyllde 6 år i januari i året...

Man undrar visst var har tider tagit väg?!.... ha ha...



Ja, byxan, har aldrig hört om det, trodde samma som Fia, att det var nytt....:) Men prova du o se hur det känns.....;)

Kramkram!!

2009-03-26 @ 09:27:53
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Haremsbyxor överallt nu.. Jag tänker aldrig ha på mig dom för dom ser så jättelustiga ut. Haha... Det ser ut som om nån har "skitit på sig". Haha.. ;-D



KRAM KRAM KRAM

Y



2009-03-26 @ 14:07:34
URL: http://vittarvackert.blogg.se/
Postat av: Tanja

Jag kommer inte att ha harembyxor..kan ju tänka mig att gå med dem i öknen, eller någonstans..men inte i Sverige. Minns att pappa sa till mig att man inte behöver gå på toaletten..den tjejen kan ju "bajsa på" och då blir det som typ "toabyxa"..Slipper man gå till toa..

Tror att det blir flopp och många kommer inte att köpa harembyxa...Botten ner!! Kommer inte att hålla tumme upp för de byxorna..



Kram

2009-03-26 @ 15:21:44
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: carina törnblom

Hahaha.. va roliga ni är..håller nog med er om det. det är därför det är farlig att man lockas av det men är rädd att jag inte kommer att använda ..man ser ut som en stor påse för att hålla oss där under...fniss..då tror jag det lutar mer för min del att jag inte kommer att köpa. Känns bra. för det kändes omöjligt från början men tittade den varje dag förbi till jobbet. låt inte min tanka ändra på det... hihi. kram på er!!

2009-03-26 @ 21:46:53
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Simone

Ojoj såå många ny sidor hos dig på en - två dagar..

Jaa,jag själv har en svart harembyxa. Köpte förra året när jag väntade Milton i magen.Det e skön att ha på sig, nästa som mjukbyxa, men nu vet jag inte om jag kommer använder igen pga lite för stor pga L, menmen ähh få se. Trevlig helg! Vi ses ev imorgon eftermiddg. Kramm:)

2009-03-27 @ 14:08:32
URL: http://moon.blogg.se/
Postat av: Fia

hihi, jaa fisk är god, men inte min favorit. Försöker äta det minst 1 gång i veckan. Barnen älskar makrill i tomatsås :)

Ja, man mmåste testa och äta några ggr så man vänjer sig vid just denna mat :)

trist med snö! suck.. men skönt med helg. hihi.

kram!

2009-03-27 @ 14:43:32
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0