Oväntat besök hos oss! Dumma dig!

                             

Ja vem kan det vara!

Musen förståss!

Jag tog fram kartongen o öppnade, fick jag en massa sönderrivna fjädrar, och hängägg som halverades och skalen på den var lossnade. Mmmm.. Jaså har den musen varit så hungrig och ätit upp en del..och den har byggt bo i äggskålen den halva. Hopp...så fick jag se och var tvungen att kasta en del. Lika bra köpa plastlådor för att vara säker för papperskartonger hjälper nog inte att bevara i förrådet.

Jag berättade för flickorna. Olivia såg fundersam o frågade var ifrån, så visade jag vägen dit till tvättstugan där dörren till förrådet. Olivia hämtade pappan och pekade på dörren, - Där bor möss! De åt upp våra påskfjädrar och ägg. - Martin nickade och visste inte vad han skulle säga. hihi..


Jaa men ok inget att göra åt, då letade vi fram de som var helskinnande och att ägghängaren var hela också så flickorna ville så gärna hänga redan trots det är inte påsk snart. Men bättre att göra det inne så spelar det ingen roll, och jag har tänkt plantera påskris ute också i blomburken, som förra året jag blev väldigt förtjust i med keramikägg i limefärgad. De kommer jag att fixa nästa helg. :)


Men det är inte första gången råttorna eller möss har varit hos oss. Vi har sett flera gånger, vi hade våran fågelfrö mat påsen och den var fullt på golvet och de har ätit och njutit och alla skal av solrosfrö låg på golvet. Mmm...


Men en hemskt sak. Jag vill inte röra den ännu idag. Några av mina vänner har varit hos mig o blivit uppvisad av Martin ha ha.. kanske fler om de har sett också. Martin visade själv...Att han har en råttfälla med en bur låda och de möss som kom in och inte kan komma ut är kvar och de är alla skelett nu idag jag har inte räknat hur många men det såg ut några där så jag tittade snabbt bort. Fyyyyy.. jag blev skräckslagen när jag fått se dem när Martin visade mig. Det verkade vara hans husdjur! Han tog väl om den och visade upp oss och sen ställde han tillbaka den på hyllan!.. Inte ens kasta dem..shit.. Musen som har dött där och kroppen har försvunnit helt totalt. torkat ut sig tror jag...eller om andra musen har ätit upp för att överleva sig själv.


- Nej jag vill inte lista ut det varför det blev så!! uhh..


Men de får inte följa med till nya huset till sommar, tyvärr får han begrava dem någonstans om han vill. :)




Flickorna har fixat till det påskriset, de tyckte det var roligt med många färger.. Själv skulle jag välja ett eller två färger att blanda men äsch nej det är flickornas grej tycker jag de får göra vad de vill :) Men där ute vid dörr verandan, vill jag gärna fixa det efter min smak för alla ska se det varje dag när de går förbi vårat hus ..hihi..

- Bye bye -

Kommentarer
Postat av: Simone

Möss verkar trivas hos er pga mångaa möss... hihi..

Vilken reklam nu hos Åhlens istället för harembyxan?

Söta tjejer. De kan ha på dem påskpyssel på söndag..Krammpuss

2009-03-27 @ 22:25:10
URL: http://moon.blogg.se/
Postat av: Fia

Usch!! Tur att ni ska flytta, se till att de inte följer med! :)

Jaa, hade tänkt påskpynta härhemma, men hade inte haft tid, men hoppas snart. Har iaf tjatat på Nicklas att hämta fram sakerna. Men han vill inte.. Vi får se när. :)

Kramm!!

2009-03-27 @ 22:42:43
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Addie

Jag är helkass på att påskynta hemma är inte så pigg på det, men jag ska försöka pynta lite nästa helg. Vi ses kanske imorgon om jag känner mig bättre.. Bättre idag är jag så hoppas man frisknar till fram till ikväll

2009-03-28 @ 06:59:26
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Brorsa

ah,det var jju inte så kul att hitta sina påsksakerna bitna av möss..men sånt kan hända alla och det är inte så lätt att få bort all möss om man inte har någe katt inomhus.

Dina döttrar är så söta med sina masker..fniss...

Jag kan förstå dig det där om din hörseln och kunna höra dina döttrar...men dom kan kommunicera med dig på tsp är ju kanon bra!

Min vänstra örat är på gränsen till dövhet medans den högra finns mycket hörseln kvar.

Dom vill att jag ska prova o använda båda öronen med hörapparat på prov så jag ska göra det..fniss..

/kramkram,brorsa

2009-03-28 @ 19:50:40
URL: http://www.metrobloggen.se/lifeboy
Postat av: Anonym

Haha,, nu ska jag berätta en intressant historia som hänt för flera år sen! Läs min blogg!

Finns det möss i stan?? Humm;)

2009-03-29 @ 08:20:47
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mysigt ni börjat med påskpyssel! Vi ska försöka göra litet under veckan för sedan är ju barnen i Närke i en vecka. Kram!

2009-03-29 @ 08:22:32
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: Fia

hej!

Ja, det var synd att vi inte kan komma.. Hade varit kul och träffa er, behöver vara lite social igen. Haha, men kul med besök av barnens farmor också :)



Jaa, pajen var så god, rätt så syrlig men mums! Hihi.

Ni får ha en riktig skön söndag, varför ska helgen gå så fort? suck..

kram!

2009-03-29 @ 11:03:49
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Under hlegne skulle vi pyssla påskgrejer men Nessa protesterade pga för tidigt haha..enlgit henne, man ska klä ut som en påskkärring och pyssla påsk samtidigt på påskdagen..jo ang harembyxor som jag använder numera och köpte ett par harembyxor från Thailand..Det var tur för min del eftersom mode är ju inne här i sverige ;)

Allt väl med er annars?

2009-03-29 @ 18:34:19
URL: http://piggapelsin.blogg.se/
Postat av: Piggelin

heej!

Jaa jag tyckte det var tidigt att fika ute i stockholm samt det var lite kyligt också!

Men jag såg faktiskt folk som fikade ute! Jag gillar mest fika ute när det är varmare ute!

Ja jag tycker att det är lite kallt att fika i min balkong än men det skulle gå med filtar och ljus inne i balkongen men jag föredrar när det är varmare och solen skiner in!:-)

Jaa jag åt och fikade inomhus i Stockholm..Kände inte som sagt att fika ute när det är kyligt:-)

Hoppas att du har haft en bra helg med familjen!

Jaa du får också ha en bra vecka! KRAM!

2009-03-29 @ 20:40:35
URL: http://dansarengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0