Snödroppar

Snödroppar.....en känslan att våren närmar sig, man längtar till lätta vårkläder o sommarkläder. Vinterkläder är ju inte alltidf trevligt när man ska klä på sig o det tar extra tid att klä på barnen på morgnar, men det behöv er man ju inte klaga för det måste man göra ändå, att klä inom en lång vintertid. Puh....Nu är det rätt slask och blött där ute, blir alla utekläder dyblöta, byte o byte o byte igen.

Där vid blomrabatten hos oss har vi också vindruvor inplanterade från förra året, fick vi av mina svärföräldrar, även en fin ros som ska sprida sig på väggen. Ros har många kärt namn och jag är inte äkta gröna fingrar vilket jag är dålig på att ha olika rosområden som heter. Den är egentligen inte ros bukett utan det är ngt ja vad kallas det..jag får återkomma när jag just har sett den i plantagen eller någonstans så kopplar jag till en tidigare historia till det här så att jag vet vad det heter.
Funderar hur vi ska göra, för vi vill så gärna ta med dem till nya huset vi ska flytta i sommar. Får väl fråga min svärmor som är aktiv i trädgårdsföreningen. Hon har äkta gröna fingrar och har många blommor hemma hos sig som hon sköter året om, tar in när det är vinter, sen tar hon ut dom när det börjar bli varmt. Fantatiskt av henne. Vi har en massa smultron som plötsligt har utökat för varje gång, de hoppar ur frön och blir nya sen är det detsamma igen, det har spridit till staketet och även till grannen, de bugar oss med tack och får smaka smultron när de hamnat till deras tomt. :) Ville också ta med dem men det är egentligen inte svårt med att göra nytt igen. Mmm..Får fortsätta fundera...

Adios

Kommentarer
Postat av: Fia

Härligt att våren börjar komma, men just nu verkar det snöa lite igen. Suck!!! Men idag cyklade barnen till dagis, pga ingen is och snö på vägen, hoppas det går bra att cykla hem sen idag :) Snart kommer även tussilago, ännu ett vårtecken! :)

kram

2009-03-10 @ 13:37:22
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Malin C

Här är en som också längtar efter våren! Tyvärr snöar det för fullt ikväll, puh.. Fin bild på snödroppar! På våren brukar det komma en äng av vilda vårblommor i våran trädgård, ser fram emot det! Kramm

2009-03-10 @ 19:17:31
Postat av: Anonym

Dte finns också överallt hemma hos mamma. Våren är här idag! Yes! Soool och varmt faktiskt! Kram igen! Helén

2009-03-11 @ 18:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0