Mormor var på besök....

Amanda var så lycklig att få åka till Mc Donalds med mormor o lillsyrran Olivia o med mig. Vi hade mysig ihop o ätit o de lekte.

Det var samma veckan som Dövisspelen pågick.
              







När vi åt så ville flickorna träffa sin pappa som var på Idrotthuset o jobbade. SÅ de fick kramen av honom o så fanns det ansiktmålning, bad flickorna passa på att de fick det, men Olivia var inte pigg på det o ville inte från början. Hon var försiktigt o funderade om hon skulle göra o till slut gjorde hon det och som ni ser nedan på bilderna på dem.

Äntligen blev det ansiktmålning för dem! De hade önskat länge.
                    


                                     

Tack kära Mormor! Det var så härligt att ha henne hos oss och det var en vecka hon stannade, Det brukar hon oftast göra en gång i månad, nästan i allafall men inte alla gånger. Det blir nog snart igen pga vi ska snart flytta och även snart ska de flickorna vara hos Mormor och jag följer förståss med för har inte sett deras nya hus, de köpte huset i julas och har en del renoveringar där som de pågår.Kul!
Min mamma ( flickornas mormor )s sambo Enar är över 70 år och är fortfarande pigg o starkt och vill alltid jobba. Innan de köpte huset bodde de en lägenhet som de egentligen inte trivdes eftersom de trodde att de inte behövde ha ngt hus mer när de sålde landet för Enars ögonen i framtiden blir sämre och att han inte kan arbeta mycket med skogen o traktor så beslutade han sälja landet med all sakerna.

Nää lägenheten räckte inte för dem, Enar blev rastlös o ville göra saker. Då blev det ett litet hus igen men inte lika stort som de bodde på landet. Det dugde som det är och mamma var överlycklig eftersom hon älskar att vara i trädgården och tomten är rätt stort så det blir mycket me blomplanteringar, fruktträd och bärbuskar.

Må så gott!


Kommentarer
Postat av: Malin Andersson

Kära carina!

Kul läsa din bloggen och vad söta dina flickorna är:) det va längesen vi hörde av varandra, hoppas allt är bra med er, med mig och min son Albin är det bara bra, snart blir min son 14 år:)

Kram Malin;)

2009-05-27 @ 18:56:54
Postat av: cina

Hej Malin! Vilken överraskning att du hittade hit.

KUl att du dök upp o skriver några meningar. Ja många många år sen faktiskt jo tack det är bara bra med mig. Va är det sant att din son är 14 år. Jöss va fort tiden går.Då får du se hur mina töser ser ut som de kommit till världen, är en stolt mamma till dom mina älsklingar hi hi. Ha så jättebra! Kram

2009-05-28 @ 11:16:12
Postat av: Malin Andersson

Hej! Dina töser är otroligt lik dig;) mycket söta måste jag säga;) En kompis har berättat för mig att du brukar skriva här, minns ej vem som berättade och det var kul o hittade dig här, jag hade inte klarat mig skriva en blogg för det verkar så svårt:)

Jag har inte sett något kort på dig o martin när ni gifte er, härligt med hus såg jag fotobilder på din blogg, hoppas de är snart klara:) själv bor jag och albin i centrala sumpan;) vi flyttade för ca 2 årsedan:)Kommer ni inte till Manillaskolan för det är 200 årsjubileum:) Stor kram Malin

2009-05-29 @ 01:51:16
Postat av: Cina

Hej Malin!nej vi hinner inte...vi har så mycket så vi väljer det annat. Ja bröllopskorterna, mmm har inte tänkt på men det kunde va roligt att sätta in det här bloggen, det fanns på DN förut men den lades ned så..får se om vi hinner. jag hinner mer till sommar t.ex att sätta in bilderna fr Vietnam, några av mina vänner har frågat när jag skulle fixa. Det gör vi när vi flyttat då kan jag ta andra bilder också.:) Jag är inte så jätteaktiv på blogg så jag får se om jag tycker det är lika roligt i fortsättningen, det är helt nytt för mig och lite svårt med tid också tycker jag hihi har ïnte så jättebehov att använda bloggen egentligen bara spontant ibland..jaja..se om det här håller :)

Kram Cina

2009-05-29 @ 08:20:34
Postat av: Sofia

hihi tack! ja det blir lätt för dig att följa mig under graviditeten, särskilt nu när vi jobbar på samma ställe ;) kram!

2009-05-29 @ 22:55:49
URL: http://sosia.blogg,se/
Postat av: Fia

Hihi, ja. Det är mysigt med bebisar, men jag är nöjd och det gläjder mig att andra väntar barn. De får njuta av känslan av nyfött barn som vi fått göra. :)



Kul att ni ser framemot bröllopet! Det gör vi också, tycker tiden går så fort nu, bara bra men ändå inte pga måste planera lite mera. Haha.

Hoppas vi ses snart! KRAMMM!

2009-05-30 @ 12:22:13
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Halloj!! Dina flickor är en kopia av dig, det har du säkert fått höra av många eller??? Hur går det med huset?? När ska ni flytta in??

Spännande!!!

Ha en skön sommar!! Kram Johanna Moberg

2009-06-10 @ 08:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0