A Sjuk...

Är hemma o vabbar min äldsta Amanda. På morgonen kom hon med rinnande ur näsan o ögonen också, samt hes och hostade lite och var väldigt matt. Bara plötsligt fr igår när jag hämtade henne på fritiden var allt som vanligt. Hade då räknat med att hon ska te förskolan idag.
men NIX...hon fick lägga sig igen o vila vidare..medan Olivia var på dagis. Hon ville egentligen vara hemma när hon fick veta att Amanda är hemma. Tyckte nästan bättre hon är på dagis där finns roliga aktiviteter och umgänge med barnen än här hemma är det ju bara lugnt och att hon blir ompysslad av mig hela dagen.
Hon blir också hemma i morgon, Olivia börjar hosta rätt mycket nu på kvällen öh. Så de har fått sina hostmediciner.
Då tror jag nästan att Olivia kommer att vara hemma också i morgon. Se hur..
Mmm
men då e jag ändå beredd att jag blir smittad, jag är redan lite förkyld men tyckte har nästan alltid varit..
Nu till helgen ska Martin bort på SDI konferens så är jag ensam med tjejerna, då hade jag planerat att vi ska ha myskvällar hela helgen o kolla dvd tecknade filmer etc.. Ev att de kan leka med kompisar då jag får ha egen tid några timmar o fixa här hemma.
men allt kanske blir B-plan istället se hur..

- Sjuklingar på väg allihopa ? -

Kommentarer
Postat av: Fia

Ojoj, det är många som blir sjuka nu, men inte så konstigt nu när man tittar på vädret och detta här årstiden blir många sjuka.. ja, hoppas de blir piggare till helgen ialafall.. Vi mår bra, barnen är bättre nu. skönt.. ni får ha en mysig helg uallafall! kram!

2009-11-18 @ 22:25:44
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

Krya på er.. kram

2009-11-19 @ 08:28:41
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Rosi

men så kul du heter oxå maj-lis . det är inte vanliga namn.. jag har inte hört nån som oxå heter maj-lis. nästa tro att hon (min släkt) är en enda som heter maj-lis. hehe.. den är jätte gamla namn.(tror jag). det är så tråkig att många gått bort.. nu räcker !!. hoppas nya år 2010 är bättre året..

Hoppas ni mår bättre nu.. kramkram. trevlig helg. men jag jobbar hela helg.. bit ihop . sen har jag inga mera helg.pass innan jullov. :-)

2009-11-20 @ 09:53:24
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Cammy

Hey sötnos, hoppas inte barnen smittar dig. Jag brukade vara sjuk minst 2 gånger under höst/vinter. Men inte denna gången, det är nog tack vare alcospriten ;) Ta hand om dig. Puss

2009-11-20 @ 17:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0