Adventkalender

Adventskalender är fortfarande populär för varje år! Alltid kommer det att vara så...

Själv är jag medveten att det är imorgon 1 DECEMBER...Imorgon är det 1 DECEMBER!!....

Jag kände att jag har inget ork att ordna små julklapparna som ska hängas på kalenderdatum 1-24, vilket jag gjorde förra året.Då det var andra gången för Amanda, första gången för Olivia.. det var begreppet hon skulle förstå att hon inte kan få på en gång allihopa utan följa efter var dag och dag. Det funkade för Olivia såg att Amanda inte tog allt utan varje dag, så hon vet att hon gör samma sak. Annars brukade hon grina o inte förstår varför.

Men nu är hon på den nivå som förstår det ska vara varje dag och ännu har jag inte ordnat..kanske istället julstrumpor att hänga en sak varje dag så jag inte behöver göra alla små julklapparna på en gång.

Har hittat tre stora julstrumpor...undrade varför jag hade tre ..förut hade jag två..men en till.Kanske var det meningen till Lukas också förra året vad jag inte minns. Äsch har inte bra hästminne när det gäller olika saker osv.hihi..

Alla brukar få chokladkalender för varje år. Eller leksaker, i år tror jag inte jag hinner..eller så det blir i varje strumpa.får se hur det blir, kommer nog att besluta i kväll eller i morgon.

Jag har inte köpt TV adventskalender, skulle ha gjort tidigare men glömt flera gånger. Det sänds imorgon..se om jag kan göra det ikväll.

Ikväll har Amanda gympauppvisning, det ska bli kul att se henne där med den gruppen som ska uppträda och föräldrarna även syskon är välkomna o titta på. Det börjar kl 18.30 o slutar ca 19.30.

På onsdag far flickorna och Martin till Värmland hos min mamma ( Martin ska göra en del jobb där ) då får flickorna passa på vara själv med min mamma dvs mormor. Fram till söndag.
jag har ändå ganska mycket att göra från ons till sön. Fulltbokad alla dagar förutom lör kväll o sön får jag passa på göra en del hemma.


- Shitregning idag! -

Kommentarer
Postat av: Fia

hej!

Tiden går fort och redan decemer imorgon, men det är bara mysigt! :) barnen har 3 chokladkalendrar varsin härhemma. puh.. De fick först av oss tidigt då vi handlade tillsammans, sen fick de en av farmor och även farfar. :D de är bara glada som får äta 3 chokladbitar i 24 dgr nu. :D



imorgon blir jag och Edwin hemma, pga han har haft ont i örat och behöver vila, då ska vi passa på och julpynta och fixa lite härhemma. Mysigt! :)



Ha det bra kram!!

2009-11-30 @ 21:37:47
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Majja

hejhej...

Nu mår lill tjejen här hemma mkt bättre, men sonen som fortfarande är sjuk, och vårdcentralen vill inte ta emot honom för attde tror inte han har halsfluss.. hmm...

Jaa våra barn går oxå i Hagabadet på simskolan så nästa helg är de sista gången. Vi går på söndagar, ni då?

Kramm

2009-12-01 @ 11:26:45
URL: http://litenmajja.blogg.se/
Postat av: Marina Nordin

hej igen.. jaa vi har tiden 14.30 på söndagar, till våren ska båda barnen fortsätta och dom ska börja i en annan grupp, så då får vi se vilken tid det blir.. hare gott.. ses., kram

2009-12-01 @ 13:45:59
URL: http://litenmajja.blogg.se/
Postat av: Fia

hihi, ja det stämmer, jag har färgat håret, det blir mörkare för varje gång, haha nä men det är gränsen nu. :D jag är nöjd, nicklas tycker det var lite för mörkt, men han verkar gilla det iaf :D



Jaa, det är bekvämmare med adventspresent, man slipper småsaker och sådana skit. hihi, jnag har sytt det själv ;) jätteenkelt. :)



mysigt och ha egentid ibland. det skulle man behöva ibland, jag får min egentid sen när nicklas & barnen åker till GBG under 2 dagar, men den ena natten jobbar jag, men jag får en egenkväll. Hmm, får se vad jag hittar på då :) kramm!!!

2009-12-01 @ 21:49:28
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Askungen

Profilkortet på dig var jättesnyggt !

2009-12-02 @ 15:55:06
URL: http://askungan.blogg.se/
Postat av: Fia

hihi, snart vet nog hela sta´n att de fått en dotter. :) Jättekul för dem!



Jaa, jag har gjort mera julgodis idag, fick passa på när Edwin var hemma och var sjuk. :) Det blev 3 3 olika godis. ska göra mera imorgon, jag är galen, det vet jag men det är så kul och gott att göra julgodis. :D men sen får det nog räcka, vi får se hur sen efter några veckor. hihi..

Du är så välkommen och äta några godis och den där mintknapparna är jättegod! kan vara lite svår och få den fin men sen när den doppats i choklad så syns det inte om den inte var fin. haha.. kram!

2009-12-02 @ 19:28:17
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: lee

klickade in på din blogg och den är jättefin. Ska vi prenumerera på varandras?=D

2009-12-03 @ 14:33:48
URL: http://leetornberg.blogg.se/
Postat av: lee

klickade in på din blogg och den är jättefin. Ska vi prenumerera på varandras?=D

2009-12-03 @ 14:33:48
URL: http://leetornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0