Borsta håret..

Nästan varje morgon borstar jag håret på Amanda, det går nästan aldrig att få borsta håret på Olivia. Hon vägrar.Även jag försöker vara försiktigt men det fungerar inte..Jag jagar efter henne för att få borsta på henne och ibland hamnade att borsten fastnade på hennes hår och hon springer iväg och borsten hänger fortfarande på hennes hår. Det skrattar vi ibland ihop. fniss... tyckte det ser kul ut och hon tjuter att det fastnar och hon blir vansinnigt att den hänger kvar.. Jag förklarade ofta att hennes hår är som en troll! busig hår!

Hellre borstar Farmor eller dagisfröken Emil säger Olivia...hee...det nämnde hon i morse. Men ibland har jag tvingat henne att sätta hos mig att jag måste tyvärr borsta håret på henne, då tjuter hon men visar en bra tålamod.
Emil är den nya fröken..men vad ska man kalla..magister..nej..dagisfröken är v äl både man o kvinna? ähumm...har inte tänkt på det för jag träffar alltid fröknar som är kvinnor..NU har vi en kille som jobbar på dagis Emil heter han., väldigt bra o cool kille, kan teckenspråk delvis..Imponerad. har inte frågat hur han lärt sig teckenspråk. Ska bli pappa snart. hrm synd att han ska försvinna sen.. En annan fröken har fött en bebis som är nu mammaledig. Hon är också kanon bra fröken och härlig människa. Maria heter hon. Hon fick en dotter som heter Tuvalie.. Väldigt söt ovanligt namn..
Jag förklarar att det är inte bra att det blir tuvig i hennes hår och att det blir svårare att borsta håret,. kanske är det lika bra att klippa kort hår igen. Men vi hela fam tycker det räcker med toppning.. kort hår är lite svårt för hon har haft kort hår känns det lite för kort för hon har självlockigt så det är fin med lite längre än axlarna.

Ja..att borsta håret på Amanda är jag imponerad att hon har tålamod även det gör lite ont.Men det är lättare nu att få henne fixa olika hår..hårspännen sen de övriga..ibland diadem eller flätor...det är kul att göra det när man hínner på morgonen.

Nu vet Amanda o Olivia att jag ska iväg med båten med några tjejer imorgon till lör. Amanda håller så hårt och frågar när är jag hemma igen o vilken tid, kramades och näsan möttes o gosades, och gjorde amerikansk tecken ILY..gjorde det tillbaka och knöt ihop både hennes o min hand.. Mmmmmm ..

Jag skrev förra inlägg att det är min tur att åka iväg. jag menade att Martin åkte båt förra helgen på SDI konferens men nu e det min tur men inte konferens resan utan en spontant och trevlig resa ska vi ha ..:)

Kramkram!!

Nattii

Kommentarer
Postat av: L J

kanske köpa balsam spray? det brukade josefin ha när hon borstar sitt hår. blir lättare.. den gula flaska. ha kul nu. kram

2009-11-27 @ 10:07:38
Postat av: cina

till Lj: Ja det gjorde jag precis samma. Det har fungerat mycket bättre på Amanda med balsamspray...men Olivia säger fortfarande NIX! Har några gånger tagit henne o borstat sen är hon nöjd. Konstigt men i morse ville hon inte bli borstad då sa hon att Emil får göra det. ( Är i allafall ok för detta för jag hinner inte alltid på morgnar hihi ) Ha en skön helg!

2009-11-27 @ 11:50:49
Postat av: Anonym

Hej!

Erica hade också problem med håret men det slutade med att hon klippt sig kortare och det är mycket mycket bättre! Nu borstar hon gärna som hon inte velat förut. Puh! Hoppas båtresan va trevligt!! Vi ses till helgen hoppas jag. Storkram

2009-11-28 @ 19:19:47
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0