Ernst......

Han såg jag igårkväll på Coop när jag handlade mat, kul att se honom i det vanliga vardagslivet. Han hade en lång mockajacka och halsduk i snyggt knytet, rufsigt hår såg trött ut när han var i en byggavdelning. Jag var på väg att gå förbi honom. Aha är det Ernst :) tänkte jag. Mmm..Det är inte ofta jag ser någon som är känd här i Örebro. Beror på rätt tid, rätt plats, rätt tillfället.

Sen var jag i fruktavdelning och etikett på vågen var slut så var den damen också där bredvid mig och sen flyttade vi både till där som fanns etiketter kvar. Sen hon vägde den andra vågen när jag tog första, så hon frågade vad är det för problem med den. Jag sa jag tror det är slut med det. Så jag vägde mina grönssaker och frukter sen fick hon ta över. En stund senare såg jag henne samma som jag träffade vid fruktavdelning med Ernst.

Jaha hans fru var det hi :)

Jag är som vanligt inte som en del står och glor eller kikar på denne kändisar, de lever ju också normalt liv som vi. T.ex i Stockholm är det ju jättemånga kändisar som man ser som det är alla samma folk ändå. Barnen får man då titta på ett naturlig sätt att barnen inte fattar att de ser någon på riktig när de läst i böcker eller ser på TV, speciellt ser det rolig ut när de gapar eller blir rädda eller blyga.

Hi men i allafall när han stod i kö med frugan och skulle använda COOP express med att trycka på knappen på varorna godkändes inte. De fick packa upp all mat och så varje vara fick läggas på kassa band, fick vi flytta oss till annan kassan och betalade för maten.

Berättade för Martin om det att jag såg honom och han tyckte att Ernst bor på landet om man åker förbi Kvinnersta eller vidare mot Nora men något innan tror jag när Martin förklarade och han nämnde faktiskt att Ernst bor samma områden som de två författarna Sören och Anders som skriver boken om SUNE, men en av dem bor där tyckte Martin.

Nu är Villamässan här i helgen! har inte planerat precis vad som behövs men vi ska dit för att få inspiration, innan hemåt o fixa matlagningen och att familjen fr Stockholm kommer ikväll.


- Trevlig Helg -

 


Kommentarer
Postat av: Malin L

hihi, joo jag är arbetslös kanske 90%, jag jobbar extra på elevboende för utvecklingstörda ungdomar, personlig assistent vid behov. Men inte ofta dom ringer, men före det var jag föräldrarledig rätt länge :) men före föräldrarsledig jobbade jag på särskolan.. det är svårt får en bra tjänst mitten i hösten.. så jag hoppas på en jobb efter jul.. har ansökt att plugga.. får se vad det blir efter jul.

Ja, Nelly är mest lik pappa sin, men tycker lik mig när jag var liten, ska fixa scanna bilderna o se vad alla tycker..

2009-11-13 @ 09:26:52
URL: http://filiponelly.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mmm Ernst har jag träffat honom och vi sitter brevid ca 1,5 meter varann på flygplan från Malmö till örebro... direktflyg där finns bvara ca 19 sittplats... så han och jag sitter samma rak =) och han har jäääääääävlar lÅNGT BEN syns trångt sitter ... och han var så bruna och fin tycker jag ....

sen fick jag Aftonblandet tidning av honom..... ler det var 2 år sen ....



Jag hörde också han bor nära latorp men PI INTE minns inte var han bor ... Hmm hmm....



mm....... kramkram på er alla hälsa hem trevlig helg

2009-11-13 @ 16:51:46
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Fia

kul och träffa en kändis ibland! :) han är min svärmors idol, hihi.. Jaa, han bor någonstans utanför Örebro, men exakt var har jag glömt.. :)



kul med villamässan, skulle vilja dit, men ska jobba i helgen samt kanske helst inte dit för mig för då blir jag bara tokig och vill ha allt jag ser. hahaha... Hoppas ni får ngt inspiration därifrån, om ni ska dit! kramm!!

2009-11-13 @ 22:07:54
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Malin C

Vi såg också Ernst en gång i samma mataffär som du då gick han i trädgårdsavdelningen länge och tittade runt, kanske för att samla inspirationer till "Sommartorpet". Han hade en jeansjacka på sig som han brukar ofta ha i tvn och han var väldigt lång och stilig. Jag hörde en annan version om var han bor, att han bor nära Coop - man kör förbi skinnaffären och Coop längre ut på den vägen där finns det högt staket som skymmer hans hus. Törs inte kolla upp det, han har rätt att få ha sitt privata liv i fred.:) Men jag kan tänka mig att de bor i ett jättefint hus. Hans fru har bidragit recept i den nya boken som Ernst har skrivit. Det var bara en parentes.

Kramm

2009-11-17 @ 12:59:34
URL: http://steneborg.se
Postat av: Annie

Ja han bor i Kvinnersta området.. typ nära motorvägen mot Falun--etc. Jag träffar han ofta när jag var ute och går runt och går och undersöker området då jag gick där på skolan. Brukar heja på honom när han går. har träffat hans barn gick ju på Tullängen men nu båda är stora och studenten nu för 5 år sedan. Det visade att det var hans sommarhus.

Han har en till hus men mer utanför Örebro..



2009-11-22 @ 12:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0