Farsdag

 

Dikt till pappa

Pappa luktar kaffe och träspån.
Fam Törnbloms nya hus står här.

Vi står bakom det nästan fallfärdiga huset med i början tom övervåning av trä och tittar på högen av hela huset. En svart fågel sitter högst upp tittar nyfiket, på en uppskjutande bräda. Den är vit, brädan, och ena sidan är med plast. Ungefär som en fönsterkant.

Pappa står bakom oss med händerna i byxfickorna. Snickarhänder med full av träspån o damm.
"Det är ett vackert hus", tecknar han med sin
snickarteckenspråk.

Inne i huset växer. blir färdig och mer färdigt. Väggarna blir färdigklädda med piffigt.

Pappas värme o svett av härdad jobb finns kvar.Alltid frågor o bekymer och lösningar blir till svar.

Pappas knä är hårt och mjukt. Varmt. Han luktar kaffe och sågspån. Jag knyter mina händer och stoppar in dem i hans famn. Barnen glädjs av och kramar om honom med en stor famn.

Pappa är känd hemma för att bli omhändertagen av oss alla barnen med bus och lek när han går ner i varv.


Grattis Pappa på farsdag från alla barnen. Han fick några presenter och teckningarna som flickorna har gjort.
Han fick sovmorgon och lugn morgon. Nu fortsätter han o fixar fönsterkant på takfönstret. Även dörr till vår klädkammaren nära badrummet.

Ha en bra dag för alla pappor! :) Hittade detta texten i internet, men ändrade i innehållet o plockade bort ordval. Själv är jag ingen  äkta poesi men tankarna går bara till barnens pappa just som vi tycker det passar.:)


Flickorna leker för fullt o nattningen för tjejerna har gått jättebra. L kände sig stolt att det gick bra och timmarna på natten försvann tills morgonen kom igen och de byggde lego i Olivias rum. Jag och Martin fick en lugn frukost vilket vi behövde ibland.hihi... Ska köra dem hem till mamman snart efter lunch.

- :) -

Kommentarer
Postat av: martin

Hej!tackar jag min kära barn som gav mig fin present och deras kärlek till mig håller uppe min engeri med allt. tackar kära fru cina som hjälp fixat fint middag och present åt barn som gavt mig.

puss martin/pappa

2009-11-08 @ 22:04:16
Postat av: Fia

Fin dikt! :) jag är heller inte duktig på poesi, tur att det finns text som man kan ändra lite på. hihi, hoppas ni haft en bra dag idag. Det hade jag med pojkarna, nu dags för nu vecka igen... :) kram!

2009-11-08 @ 22:30:19
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0