Första snööööö.....

                         

Det är så fantatiskt att det kom snö idag...jag räknade inte med att det skulle komma idag. Jag fick veta att det skulle bli mycket imorgon, så sägs det komma nu redan i kväll. Jag kände några snöflingor på e.m idag på jobbet. Va såg jag rätt...jaa.. va mysigt tycker jag...
Jag älskar jul verkligen.. jag ser fram emot och jag kommer att pyssla mycket fram med julsaker o granen som glittrar...det är ju bara en gång om året... baka pepparkakor etc..
Idag har jag och min man varit på vår dotter Amandas första utvecklingssamtal. Det var trevligt och det var rolig att se Amanda visa sin pärm dessa papper hon har gjort under tiden sen hon börjat i aug.

Amanda kände sig lite rastlös och att vi pratade länge men läraren sade åt henne att hon fick gå ut o leka med kamraterna men hon valde att följa med oss hem . Hon har egentligen kör på onsdagar dvs idag. Men hon ville umgås med mig o ha mera tid. Jag förstår henne samtidigt.
Hon har fungerat bra i skolan och är alltid glad varje dag och de har nu lärt sig att inte ta för mycket mat i skolan utan en måttligt portion för att kunna äta upp allt.. Hon tyckte det var mycket oljud på skolan men det har blivit bättre säger fröken.
Jag vet inte om det är bara snäll period innan hon visar sig riktiga fram personlig. men jag håller med henne också att hon är lätt att prata med och kunna lyssna och respekterar när jag bestämmer något och hon blir inte liksom sur fort när jag eller pappan säger nej som vi inte accepterar något. Ibland kan hon vara långsint.Men går över fort och har dålig samvete.Läraren sa att de tränar nu med VI - känslan än jag. Syfte för att kunna samarbeta med varandra etc..Känner igen själv samma med min skola.  Bra att få uppleva eller inspiration på deras skola som kan vara något på mitt jobb också.
Amanda tyckte det var pirrigt att börja förskoleklassen men sen har det varit spännande och ser fram emot att börja första klass nästa år.

Martin berättade att båda barnen har gått i skolan så det är hans tredje barn nu på första utvecklingssamtal för Amanda. i Lillån. Sen rättade Amanda till att Lukas gick aldrig i Lillånskolan bara Ida till sin pappa. Sött. Jo faktiskt Lukas gick direkt i Lundby.

Det är rätt mycket på jobbet, jag känner mig ganska press hela tiden i huvudet för det är många saker inne också. Men jag försöker dela på att jag har privat liv när jag kommit hem. Så det känns ändå ok bra. Men när jag börjadfe jobba för 9 år sen tror jag. så var det både jobb o hemma för jobb att tänka på. Det var inte alls bra då kände man sig att livet är inget värd. man måste tänka att på jobbet tänker man på allt sen när jag har slutat jobba då tänker jag inte på det utan familj gäller det o allt i hemmet. Det har varit många skriftlig omdöme på eleverna, sen allt andra saker som händer på jobbet,sen det nya kursplanen 2011 som ska komma ut snart under tiden´får vi titta på dem o kommentera o reflektera..puhh..fram till jul tror jag bör det vara klar..

Innan jag la flickorna då var Martin inte hemma, han var på ett möte han sitter som ordförande i Simklubben för döva. Då sade Amanda: Jag tycker så mycket om dig!  jag svarade: jag med jag tycker så jättemycfket om dig och jag älskar dig. Amanda sa jag med. Sen sa hon din mamma ( min mamma Karin ) är min mormor och jag tycker lika mycket om henne som dig. Sen kramade vi o låg en stund tillsammans och nosade våra näsor på varann...sött..Det var fin gonattaavslutning.

Med Olivia har hon fortfarande en lite vana med att jag eller Martin måste klia på hennes rygg eller mage en stund. Det nöjer hon sig sen får jag gonattpuss av henne. Hon ser fram emot om det ska vara mycket snö i morgon så hon vill titta igenom fönstret när hon vaknat. Det ska vi göra sa jag.

Natti! :) Bilden på tjejer är i somras, innan vi åkte till Stockholm i juni månad -09 :)

- Ses! -

Kommentarer
Postat av: Fia

Mysigt med snö, men hoppas inte det blir för blött sen, otäckt när det är blött och sen kallt då blir det halt! jag som cyklar till jobbet, usch. hihi..



Kul att det gick bra för Amanda i skolan, samma för Edwin. Han tycker oxå det är mkt oljud i skolan, kanske pga van tyst hemma. hihi.



Mysigt med jul snart, längtar efter att få julbaka och göra hemma jultrevligt! Ska sy julgardiner och så ;) kram!

2009-11-04 @ 22:43:14
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Madde

2009-11-05 @ 09:25:35
Postat av: Madde

Oj det blev visst fel när jag skickade ett tomt :) Ni har verkligen fått lite mera snö än vi för vi fick jättelite imorse som snöfläckar... Gulligt det där med barnen och skönt att det gick bra iaf på utvecklingsamtalet och snart ska jag oxå på min dotters utvecklingsamatl... Jag längtar oxå att få julpyssla! :) Ha det så bra! Kram

2009-11-05 @ 09:27:20
Postat av: Fia

Hihi, ja. De som Hugo tecknade nu, sparar jag gärna men några med bara enkla gubbar och så, ritar han ofta och de kan jag inte spara, då blir det som ett bibilotek här. Haha. Mysigt med snö! Barnen är glada idag, men det ska visst bli regn i morgon :(

KRAMM!!

2009-11-05 @ 09:33:31
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, det är roligt med smink nu, speciellt nu när jag har lärt mig hur man ska sminka sig och vad man ska ha. Gillar MUS produkter, kan verkligen rekommendera dej att köpa cover all Mix. Den är JÄTTEBRA! Döljer sår, mörka ringar och allt liknande som man inte vill ska synas. Den kostar ca 250 kr tror jag, men den håller lääänge! :)

Kram

2009-11-05 @ 09:37:39
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söta på ungar!:) Här finns ej snö än fast de sa igår att det skulle komma hit idag. haft utv.samtal med O igår och ska imorron med E. Känns skönt att ha avstånd från skolvärlden faktiskt! JObbar nu litet med som ser till att i ordning på skolan utan undervisning. Bra början fast ryggsmärtan finns kvar. Tokigt! vi ses snart om en månad! Krammm

2009-11-05 @ 16:00:49
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: Bloggolina

Hej! Visst är det härligt med den första snön, själv drack jag glögg och åt lite pepparkakor igår.

Du undrade hur mycket armbandet kostar och det kostar 130:- och då ingår 3 berlocker. Vill man ha fler berlocker kostar de 20:- st.

/Bloggolina

2009-11-05 @ 19:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0