gääässsp...

Ligger i min säng nu o surfar med data....inte så brukar jag göra men jag passar på när det är tidigt och det kändes så skönt och få skriva lite av mig sen får jag surfa en del.

Typiskt. jag har skrivit 5 rader och något blev fel och de försvann. suck... Får skriva igen...:)
Det har varit bra på jobbet men det var rätt intensivt, det har varit Bokjuryn inspelning idag, det var roligt att få delta och stötta eleverna som behövde mitt hjälp. De har fått dvs några kortsammanfattade från många olika böcker,kanske 4-5 st för varje elev. De fick jobba med att översätta från Svenska till Teckenspråk. De kände utmaning för att de hade så bra displict vilket jag var imponerade och de visste o såg fram emot att bli inspelad idag. Det har varit tre veckors träning dvs tre gånger i veckan har jag dem, de går i lågstadiet. Jag är stolt och kramade dem efter de spelat in, måste berömma eleverna för att förstärka deras förtroende och stolthet för att vidare kunna jobba med fler andra uppgifterna för att träna med att översätta.. Alltså de har fortfarande färskt i minnet och har tränat mycket o förstått hur det ska gå. Vilka val till tecken som kan ändras, och baka in de flesta ord till ett eller två tecken. Även tänka på När, Var, Vad, Hur, Vem o Varför. Nu svävar jag lite av lättnad efter det var färdigt. Puh..

Nästa uppgift som blir viktigt för min del på jobbet är att se till några elever kunna göra något åt 100 år jubelium, alltså Dövas Förening fyller 100 år, då ska Birgittaskolan ordnas en del som jag inte kan säga vad det blir éftersom jag inte vet för mycket ännu.

Tisdagar är i allafall min intensiva lång dag varje vecka. Många lektioner och emellan nästan ingen rast, bara en gång fika sen kort lunch. Men jag är medveten det är bara en gång i veckan så jag vet tisdagar är min intensiva dag i veckan. Alla har sina favoriter eller att någon tycker någon dag i veckan är långt eller intensivt. Mina favoritdagar är självklart fredagar, eftersom jag vet det är halvdag.Då kommer ledigheten efteråt hihi..
Närååå men jag tycker onsdagar och torsdagar är också mina favoritdagar. Måndagar är inte min favoritdag men jag tycker om dessa lektioner på måndagar när jag träffar mina elever, det ser ut som jag tycker alla dagar är ok för mig förutom tisdagar. Det handlar inte om att favorisera elever utan att det är mentalstress det handlar om att vara förberedd hela tiden nästa lektion, nästa lektion annan material...byta byta o springa o gå och annat klassrum, hemklassrum osv...hujamej...:)

-Natti med er! -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0