Helg!:)

Det har varit jätteskön att bara slöa idag. Har varit mycket med mina flickor under dagen och mysat. Sen var min äldsta på discot hos en kompis i e.m hon hade sett fram emot och ville kolla kläderna redan på förmiddagen vad hon skulle ha på sig, så hon hade glittrig strumpbyxor, rutig svartvitt kort kjol med kedjor fram, svart linne, och satinrosa tunn kort jacka, två tofsar och gjorde locktång på hennes två tofsar, sen en Miffi Kanin halsband, ett par glittriga lila skor. Hon såg så nöjd ut och fnittrar åt sig själv många gånger. hihi..sött.. 

Då ägnade jag och Olivia egen tid i hennes rum o lekte. Sen kom deras två kompisar M och L, sover hos oss för första gången.Men de har sovit hos oss en gång då det var panik när deras pappa behövde hjälp pga lastbilen var något fel eller sönder som inte kunde bärgas till Örebro snabbt då hjälpte vi till att de kunde vara hos oss och det blev sent då de fick sova hos oss. A o O har också sovit hos dem några veckor sen. Det hade fungerat jättebra nu är det deras tur att vara här. Hoppas det ska gå bra. Vi räknar med om det blir något förståss men det ska bli skoj för dem. Nyss sade L att hon längtar sin pappa och tror känner pirrigt att sova hos oss. Jag har pratat med henne att det inte ska vara något problem och att hon har Amanda i närheten osv. Se om hon lyckas somna, Olivia o M somnade jättefort. Bra!

Igår hade jag så trevligt, var ute med några tjejer först var vi hemma hos T o ätit middag, ev SPA maskbehandling. Minns inte vad det hette, men den blev varm i ansiktet, väldigt skön och efter 10-15 min tvättade vi bort ..len i ansiktet.. :)Sen sminkade vi och fixade oss sen var vi på Pitchers o snackade. Fick veta att vaccin mot svininfluensa var redan igång sen 20 oktober, så jag hade inte hängt me nyheterna i tidningarna eller de pratas på mycket. Min man läser faktiskt NA tidning varje dag när jag inte hinner för hade en del att göra på morgnar..Läser snabbt på jobbet när tidningen finns på bordet. Men i allafall så går det att ta vaccin i USÖ..mmm..Folk har olika uppfattningar om vad som gör bra o vad som har varit brist med information osv..mmm...

Var hemma vid ett tiden. Helt slut var jag!Somnade snabbt...

Idag har Martin o Malmen fixat fönsterkant på takfönstret. De tyckte det var rätt mycket tid med att vara noga o mäta den och få den fast. Det blev snyggt med vitt för innan det fanns inget bara isolering runt fönsterkant.

Längtar att få övervåningen blir fräsch och ordning. Det är fortfarande stökeigt.. Martin har hunnit fixa garderoben "klädförrådet" nära  badrummet, nu är det ett rum men saknas är: laminator,måla vitt runt o lampa sen hyllor, klädkorgar etc...Då kan man börja få i ordning med allt.
Vi behöver också belysning i vår sovrum, använder fönstrerlampa eller golvlampa..Mmm men Martin hinner inte med allt. Synd att man kunde trolla Martin till en bläckfisk med 8 armar och få fixa allt som saknas i huset hihi...
Det är ju han som gör mycket själv är elektriker, bygg osv.. Mycket hjälp får han också av Malmen när han kan o har tid att komma med när de ofta tänker likadant och diskuterar ihop.

Imorgon söndag har Amanda simskolan i e.m med kläder på. Hon har inte varit där i tre veckor dvs två veckor var ju en gång hon var sjuk och sen andra gången var hon i Stockholm hos Farfar o Farmor, sen tredje söndag var det inget pga höstlov.

- Hare gott! -

Kommentarer
Postat av: L J

josefin var på simskola ändå när det var höstlov. dom där sa att dom inte hade ledig då.. kram

2009-11-08 @ 20:46:44
Postat av: cina

Lj...vaa...konstig...men är det inte samma tidigare...? men som tur tror jag att de tänker att många har åkt bort på höstlovet. Men va synd att Amanda inte var där då... hade räknat med att det inte blir simskolan, det är samma med sportlov och påsklov..Eller är höstlovet undantag?Jag frågar ju aldrig de och jag tyckte det stod inte i pappret..utan kläder var viktiga som var idag.mmm..Okok..Shitsamma Amanda tyckte det var rolig att komma tillbaka idag..Så det får hålla fram till jul.,Vet du när exakt det slutar simskolan, Min man var där idag och berättade att han anmält för våren som var idag som skulle meddelats..Bra..skönt!

Kram!

2009-11-08 @ 22:08:10
Postat av: L J

ja det stod inget om lov så det körs som vanligt. ja. står att 5 och 6 dec är sista dag.. beror på när barnen går.. josefin på söndagar så hon slutar 6 dec. bra att du påminde mig om att anmäla för nästa termin för jag var inte där utan pappan så jag måste fråga om han har anmält.. hehe.. ha en bra dag.kram

2009-11-09 @ 13:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0