Madonna...Madonna...Åter Madonna...

Madonna Louise Ciccone heter hon... ja.Madonna skivdebuterade med ett självbetitlat album 1983. I augusti 2009 spelar hon i Sverige för första gången på 19 år.  Madonnas musik har jag lyssnat sen 1985,då jag började upptäcka henne via OKEJ tidningen. Min bror köpte ofta OKEJ tidningar för han diggade då Mötley Crue och Satus Que eller vad det egentligen hette. Där bland i tidningar brukar jag titta ibland och däremot har en period Dallas stjärnorna varit med där då jag samlade på dem även Carola, Herreys.
Måste tala om under 80 talet vilka jag diggade då det var mycket synth musik typ Depeche Mode, George Boy, En grupp från Norge jag har glömt vad det hette.. Jag listar ut det en vacker dag!Jag berättar först denna inläggen som gäller Madonna sen övrigt får jag ta upp en annan gång.

Jag började undra hur kom det sig att jag gillade Madonna för hon var helt ny och började uppvisa sig i tidningarna och singeln med låten INTO THE GROOVE kom då ville jag bara köpa den.

Men jag vet inte om det var första låten, jag börja undra det men i allafall om jag redan missat det första låten såg jag den senaste lilla singeln. Min pappa köpte den åt mig, sen spelade jag den över till bandet och hade i mitt rum på skrivbordet. jag kan inte höra på långt avstånd. Måste ha den i närheten då lyssnade jag första gången INTO THE GROOVE: jag minns tydligt hur jag älskade den låten på en gång och jag ville höra flera gånger sen kom en annan låt " MATERIAL GIRL" och jag blev så KÄR i den låten och jag lyssnade den varje dag tills jag kunde härma vissa ord som jag kände igen var MATERIAL GIRL. en av mina favoritlåtar den tiden.Sen har jag alltid lyssnat Madonna och jag älskade hennes stil då under 80 talet, köpte en massa armband, spetshandskar i rosa, målade mycket runt ögonen dvs mascara och kajalpennan svart sotis minns jag.

Ibland klädde jag mig som Madonna stil t.ex spetskjol, linne, spetshandskar, en massa halsband, rufstigt hår, hårband med rosett runt var typ chockrosa.. jag har den bilden på mig, min pappa eller brorsan tog kort på mig då jag ville vara med i tävlingen " är du lik Madonna" via Starlet eller V?? det hette något namn på den jag har glömt. Jag klädde mig inte som hon i verkligheten när jag gick i hörande skola i Karlstad men började förstå på något sätt att jag älskade sminka mig hårt med svart runt ögonen med mycket kajalpennan, svarta kläder hade jag ofta på mig tycker så fånigt att ha pike skjorta och tröja och vänliga färger, ville alltid vara svart men jag var inte punkare eller rockare bara den stilen. Permanent hår typiskyt 80 talet, jag kan scanna mig någon gång o ta med in i det. Skulle v rolig att se förändringen till idag. :)
Ja..
Jag vet att jag skriver mycket men det är mycket jag har inre hos mig vad jag upplevt...ville berätta precis det jag har kännt så.

Jag fick UPPLEVA o se älskade Madonna i augusti tillsammans med en god vän. Det var det bästa jag har upplevt och jag vill så gärna se henne igen om hon skulle uppträda igen i Sverige jag vet inte om det är hennes sista i Sverige för hon är nu idag 50 år. Jag hoppas hon kommer tillbaka en gång till som motsvarar Tina Turner när hon blir äldre och äldre som orkar att sjunga typ 60 el 70 år..
Jag fick det biljetten av min kära familj på alla hjärtans dag. Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva o se Madonna o jag öppnade ett kuvert med ett orange färgad biljett som ramlade ut ur kortet.
min första tanke var ..SPA behandling eller ngt.
Men sen såg jag bokstäver Madonna.. Ursäkta såg jag rätt.. jag läste. Nneejjjj var både glad o chockad och jag trodde inte mina ögon. Jag kramade älsklingen och grät av glädje.

Varför...

Jag visste först att jag missade biljetten för jag fick meddelande om att biljetterna säljs efter jul till madonnas konsert.
Ja jag insåg att komma ihåg det och se till att köpa men tiden rann... i Aftonbladet visade Martin mig  att biljetterna var slutsålda!
Gissa vad jag kände när jag såg.. ggrrrr blev så arg!!Nej sa jag fan fan fan jag hade tänkt se till nu missade jag det! Martin visade mig det som stod men jag tänkte aldrig på att hans hela arm eller hand var över texten längst ner på tidningen som egentligen stod " extra biljetter säljs dagen innan " det såg jag aldrig.
Sen tänkte jag jaha. får aldrig se henne igen.
Jag missade se henne i Göteborg för 20 år sen tror jag..eller 15...nej jag minns inte riktigt men det senaste hon var här för det då jag inte kunde se, en vän under tiden vi gick i gymnasieparaellt var där hennes upplevelvse var otroligt!Suck,.
Det var därför min gissningen var så att jag fick biljetten!! jag sa till honom men biljetten var slutstålda. hur lyckades du?
han sa att han hade handen över andra texten längst ner på samma sidan och hoppasdes inte att jag skulle upptäcka.
Han hade ringt i två timmar under tiden han stod i kö på jobbet och han bokade två biljetter för han visste inte vem jag skulle gå med. Så chansade han ringa o fråga andra, en vän till mig tackadef ja och ville uppleva konsert, hon har aldrig gått på någon konsert.

Det har bara varit lite dåligt utsikt för min del för jag är så liten och andra är långa och jag vet att de har inte respekt eftersom de har sin plats kan man säga. mmm.
Men hennes låtar och allt. jag var helt slut i benen. stod hela tiden o såg. kan inte tro att lilla Madonna är så liten o smal och muskel som syns, dansar enorm så jävla bra hela tiden. Jag är så imponerad av henne och hennes leende och koncentrationen på musiken och allt. Ojoj!!!Jag ångrade att jag inte tog med kameran. jag vågade inte för jag upplevde hos Michael Jacksons konsert att man inte fick ta med kameran så jag tog bara mef mobilen. sukc dåliga bilder men jag adderar fram det här jag fick ta genom mobilen.. nåjaväl..

Madonna kommer jag att älska tills hon dör.... även hon är 80 tals musiker men hon är fortfarande stor för mig. Liksom Michael jackson!
Den konserten vi kom fram, inte mycket folk men det var hela tiden köar med folk som ska komma in! Hade hoppats få höra Papa Dont preach, men det fanns inte med. Gillade mycket också Like a prayer! ..ojoj...

   Stora bokstaven M var så glittrig och snyggt!Madonna var det ju!Såg fram emot att se henne på riktigt!jag tittar o ser fram emot
      Se henne...hon viftar med handen upp...Hon har hatten på sig. synd att ansikten inte syns..men hennes kroppsfigur säger mycket tycker jag att hon tränar så helvete. tycker bara det är lite synd att hon tränar för mycket. Om man åldras tycker jag då det ska vara naturlig med det och få en annan kroppsform eller liknande men Madonna verkade inte vilja vara äldre som hon nu är 50 år, utan vara yngre.. ojoj...Hon använde mycket med gitarr i olika låter. Hon var rätt duktig.. Ska hämta några bilder från Google på henne..

Såg hos en annan blogg som skrev om henne. tyckte bra innehåll o hon har hittat lite fakta också...Läs här:

Madonna



Madonna är ju en av världens mest populära artister som de flesta vet.
Och vem  har världsrekordet i turnéintäkter för en soloartist?Tidigare var det Madonna.Senaste rekordinnehavaren?Madonna, där med.

Sångerskan har nu krossat sitt eget rekord gällande turnéintäkter. Hennes ”Sticky & sweet tour”, som nådde sin final i Israel under onsdagen, drog in 408 miljoner dollar. Det motsvarar nästan 3 miljarder kronor, skriver Reuters
Madonna sågs av  sammanlagt 3, 5 miljoner fans vid 85 konserter under sin europaturne'.(Fakta lånat hos Aftonbladet)

Men hon verkar rätt trött på att vara kändis.När hon var i Sverige i Augusti brydde hon sig inte ett dugg om sina fans.
Man tycker att ger sig en världskändis som Madonna ut på turnee' så måste hon ju inse att fansen vill se henne de beundrar ju henne och hon är deras stora idol.
Har Madonna helt enkelt blivit för stor för sig själv.
Jag har alltid gillat Madonna och självklart tycker jag ju inte en idol behöva finnas till hands för fansen jämt men är man på turne så tycker jag att lite kan man bjuda på sig själv.Kanske höja handen å vinka ett hej till alla fans å dra på munnen lite lite grann det kan faktiskt inte vara svårt.



En annan skrev om hennes konsert - jag kan säga att jag håller med henne också det jag upplevt likadant!

Det kändes aldrig riktigt som Madonna kom igång ,utan när hon väl fått igång tempot och Ullevi började komma loss drog hon ner det med en lugn låt  .
Men show ja oj vilken otrolig show hon bjöd på.
Hitsen hon gjort i alla år spacade hon om till technopop eller på nåt annat vis.
Maffigt blev det ju såklart men samtidigt vill ju alla trogna gamla fans ha låtarna som vi är vana vid tråkiga fans helt enkelt,
Madonna är och förblir nummer ett för mig,
Jag såg även hennes Blond Ambition tour 1990 och den va klart bättre.

Ska bli kul att höra vad recensionerna säger om konserten nu  ikväll för av de stora tidningarna fick hon bara en 3a och Madonna kan mer,det vet vi ju alla.
Jag va helt slut efter att stått och rockat i 2 timmar + en himla lång väntan,vi va där 19,45 och Madonna kom upp på scenen 21,45 på biljetten stod det 20,00 så jag hade räknat med att kl,21 ställer hon sig på scenen.
Men Madonna va aldrig trött inte ens svettig hon hade ett otroligt tempo under hela kvällen så det märks att hon är vältränad.För jisses va snygg kropp hon har,hon fyller faktiskt 51 år den 16Augusti.

Den klart bästa låten va Like a Prayer,såå himla bra och då fick jag riktiga rysningar.
Spelningen börjar med Madonna sittandes i sin tron. Numret s
Hela låtlistan:
Candy shop
Efter ett öronbedövande intro  gör Madonna entré på sin tron. Hon ser strålande ut och ler med hela sig själv.
Låten är jättebra.
Beat goes on
Madonna och hennes dansare åker ut på scenens ramp med en vit lyxbil.Den här låten är riktigt bra.
Human nature
 
Jag har alltid älskat den här låten och hon varvar den med bilder från videon.
Madonna spelar gitarr i en fräck hatt.
Vogue
 
Trodde först att det skulle bli 4minutes för det tickade och tockade men plötsligt blev det Vouge och wow säger jag vilken låt.
Die another day/Into the groove
På storbilden visas Die another day och den är såå bra,
 Madonna kommer in klädd i skoluniform och hoppandes på hopprep hon dansar även runt en strippstång..
Tanten är inte ens andfådd efter att ha hoppat runt jättelänge och låten är jättebra!
Holiday
 
Den här låten är en av Madonnas äldsta hits och det visar hon verkligen,
 nu har Ullevi och Madonna kommit igång ordentligt.
I den här låten tar hon med lite av hennes nysläppta singel Celebration och mitt i väver hon in en hyllning till Michael Jacksson med hans låtar.Helt suveränt.På storbilden visas bilder på MJ som liten.
Dress you up
 
Madonna spelar elgitarr så jag tror att jag har hamnat på nån annan konsert innan vi fattar att det är Dress you up,hon väver in gitarr riff från Sex Pistols,
Men låten blir en tung och bra version av Dress you up.
She's not me
 
Ingen höjdare känns lite som hon gör parodi på sig själv ,dansarna är utklädda till henne i olika skepnader från de största hitsen som Material Girl,Like a Virgin ,mm. och på strobildsskärmarna visas bilder från hennes tidigare epoker.
Music
 
En grym låt som får alla att sjunga med i.Bra tempo .
Boogie wooggie
Devil wouldn't recognize you 
Tråkig låt .
Spanish Lesson
 
Tråkig låt,dansarna bär munkkåpor och den känns bara lång å trist!
Miles away
 
Säger bara wow,vilken superlåt och guuu va fin texten är,Madonna själv spelar gitarr,
La isla bonita/Lela pala tute
 
Superbra är låten men hon mixar ihop den på nåt sätt som inte faller mej till smaken,men nu har hon fått igång Ullevi.
Doli Doli
 Herregud vad är detta,är det ett skämt eller.Har Madonna verkligen skrivit den,en ful farbror sjunger och det låter som han sjunger Dåli Dåli.
Neej Madonna ta bort den här.
You must love me
 Nu har Madonna pratat med oss i publiken och förklarat att hon älskar oss och vi är ett sexigt partyfolk,men va gör hon då jo hon tar fram en väldigt vacker men såå tråkig ballad.
Här skulle det verkligen passat med Hung Up som en hyllning till oss Svenskar+ Abba tycker jag!
4 minutes 
 
Tur att hon tog 4 minutes nu annars skulle jag blivit såå besviken
 Nu rockar hela Ullevi loss och hon sjunger duett tillsammans med Timberlake(på storbilden)
Basen gör så det vibrerar i kroppen,
SÅÅÅ HÄFTIGT!!!
Like a prayer   
Säger det igen WOW,
Nu nästan gråter jag för det här är den Madonna jag verkligen älskat ialla år.
Guuu vilken låt och vilken show!!
Frozen/Open your heart
 
Lugnare tempo med ännu en favoritlåt för mej.Frozens text är ju bara såå bra.Varvat med Open your heart ihop blir faktiskt riktigt cool!
Ray of light
 Fullt ös igen men tyvärr mixad ihop så jag trodde vi va på nåt Raveparty.
Lasershowen är såå cool.
Give it 2 me 
 
Japp nu är det full fart igen musiken dånar och hon får hela Ullevi att hoppa och jag tror ingen står still.
Det är nu jag känner att WOW Madonna nu vill vi bara ha mer,men det är sista nummret och jag tror ingen av de 59000 går därifrån besviken.
"No one's gonna stop me - ever." avslutar Madonna med

alla madonnas ansikten som förändras hela tiden och kopierade detta från google..



Hon är född i augusti!! som jag..haha...nej jag ska inte jämföra...men hon är född i lejonets tecken och jag är född i jungfrun....Hon föddes den 16 augusti 1958 i BAY CITY MICHIGAN USA fast hon är uppvuxen i Rochester Hills.

Min första skivan med fler låtar....tar Börja undra var den är, antar att min bror har den. För jag ville ha bara band till att lyssna med men sen tänkte jag efteråt att jag skulle samla olika album för jag har faktiskt flera album där efter jag fick julklapp o födelsedagspresent när jag var mindre. Vet tyvärr inte var de är..hmm..


-Madonna diggaren -

Kommentarer
Postat av: Rosi

när jag var yngre så var rod stewart min största idol. när jag fyller år så fick jag present av moa sjödin ( min barndomsvän ) och fick biljett till rod stewart som kommer till sthlm. jag tror inte det var sant. höll på svimma.. riktig överlycklig. moa och jag åkte dit och det var mina bästa present och upplevat. trots det var oväder. spöregn. spelar inga roll. det är värd.. moa och jag var första rad längst vid scen. när han kom ut då hade han glömt dra upp blixlås. jag pekat hela tiden tillslut lyckas . han log och dra upp. jag var överlycklig. hehehe jag minns det.. moa och jag prata ofta om den . hehe.. förstår hur du känner och upplevat.. härlig känsla.. han är inte min idol nu länge.,. (konstig att han var min idol fast jag inte hör . bara han utstrålning och kroppen osv som jag smälta av). heheh.. vi ses sen i em.. kramkram

2009-11-15 @ 08:59:36
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Fia

Kul att du lyckades titta på hennes konsert, tur att Martin lyckades få biljetter! :) Hoppas hon kommer till Sverige igen en dag i framtiden ;)

Kram!

2009-11-15 @ 09:53:56
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Camilla

Den norska gruppen hette A-ha

2009-11-15 @ 11:38:14
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Kicki

Carina, jag minns att du älskade Madonna. När vi började känna varann när vi bodde grannar på Skoghall va ditt rum fullt av affscher på Madonna. Brukar faktiskt tänka på dig ibland när jag hör henne och speciellt vissa låtar m henne!!



kram

2009-11-15 @ 12:46:51
Postat av: Linda E

Jag minns mkt väl att du avgudade Madonna när du var yngre. Kul minne. Jag minns oxå att du nämnde Michael Jackson. Hihi..Kul att tänka på gamla tider ibland. Kram kram

2009-11-15 @ 20:18:05
Postat av: cina törnblom

Kicki! Så kul du svarar detta inlägget, verkar du hänger ibland med min blogg hi hi..Alldeles riktig det du säger om Madonna bilder o affischer,som fanns fullt i mitt rum. Det är kul att ni bekräftar det här och minns fr er själva ex du, Linda Nordgren.Puss på er! :)

2009-11-16 @ 10:07:07
Postat av: Fia

Haha, ja förstår att du menar att du tittar på den tillsammans med dina flickor. :) Den visas på söndagar kl 17.45.. Jasså, ska de sluta sändas?? Vad tråkigt, men hoppas på ngt nytt för teckenspråkiga barn...



Kram!!

2009-11-16 @ 12:33:17
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Tanja

Vad kul att se gamla bilder på Madonna. Älskar Like a virgin..Ray of light o papa don´t preach..Vilken låt tycker du mest om?? I princip tycker jag om alla låtar..men de tre låtarna älskar jag mest..

Jaa det var kul att vi gick ut..men var mer sugen på att släppa lite loss på dansgolvet o dansa..då kunde man vara hemma ist och prata..mysigt...

Nästa gång kan vi gå till dansställen istället för Picthers..finns ju Frimis o Strömpis..det var jättelängesedan...BS kan man ju glömma..



Krampuss

2009-11-16 @ 12:33:57
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, det var en riktig underbar dag med sol och värme och allt! :D Suck, kul och titta på bilderna, men vill ändå uppleva det igen. :) speciellt nu när det är så grått och trist ute! kram!

2009-11-16 @ 12:37:54
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Malin C

Jag diggar Madonna liksom du ända sen jag var tonåring. Intressant att läsa din blogg om just henne med bilder på hennes frisyrer som hon haft genom tiderna. Madonna har alltid vågat ha en egen stil. Är imponerad av hennes starka personlighet. Jag minns en klasskompis och jag uppträdde dans med Madonnas låt "Like a prayer" för hela klassen på mellanstadiet.:) Glömmer aldrig det. Ha ha..

/Kramar

2009-11-17 @ 12:46:18
URL: http://steneborg.se
Postat av: Maria~

har ett madonna linne till salu om du är intresserad? :)

http://www.tradera.com/Madonna-Linne-Rosa-auktion_162402_122408817

2010-11-21 @ 22:17:00
URL: http://typiisktmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0