Nu måndag igen...

Helgen har försvunnit...men det är skönt att det närmar sig till jul. Jag älskar jul och tillbringa mycket tiden med familjen det är det bästa jag vet, att vara nära till dem.

Har varit nöjd med båtresan och det var rätt intensivt och lite sömn, det är inte min personlig jag som måste ha mycket sömn var det ganska jobbigt med lite sömn men jag överlevde och som tur att bussresan hem fick jag sova rätt länge ( sova ut ). Det mesta var trevligt att umgås med de vänner som var med o hade mer tid tillsammans.
Jag tror att jag reste sist tillsammans med en antal många vänner för 7 år sen.. jag försöker lista ut om jag åkt mera båt med vänner de senaste åren men icke. Så skillnaden var att det var stor grupp jag hade för mig det var 15 st och jag hann inte umgås med alla för några umgick jag med intensivt den  kvällen...men kanske har jag fel..min bild säger i allafall något.
En ny erfarenhet nästa gång om vi ska iväg, då har vi diskuterat lite att vi väljer mat senare på kvällen för att hålla mätt kvällen ut/ natten. Magen var så tomt tidigt när vi åt vid halv sju tiden. För man kanske kunde äta något "kvällsmat" innan läggningen men tiden rann i väg tills discot stängde.:/

Näää..men i allafall shoppade jag gottis till barna och lite annat..

Igår hade vi jättetrevligt! Först missade vi Amandas adventskyrkan...hittade inte all pappret..hrmm. shit tänkte jaghar sett den i mintgrön men icke...Amanda vaknade igår före halv tio. verkligen skön för henne att sova länge och däremot trodde jag samlingen var halv elva, sen uppvisning var kl elva.
Skickade några sms till Amandas klasskamraternas föräldrar för att kolla..Några svarade att en inte kände till, en var på en annan kör och en var redan i KYRKAN!...jag blev snopen...en pappa till flickan Emma som går i samma klass som Amanda, nämnde att samlingen var halv tio och visningen var kl tio..Trevligt!! :/ blev lite grrrr....
Fick sms  av Emmas pappa då det var 10 min kvar till uppvisning i Kyrkan. Inget ide! Amanda blev inte sur i af hon längtade mest till Bowling och äta ute tillsammans med oss i familjen som ÖDSS bjöd på ( ÖDSS tror jag rätt. Örebro Dövas Simklubb...)
Men snällt var att Emmas pappa skickade en fotobild ifrån kyrkan på de "några" barn som sjöng. Då kände det var skönt att det inte var hela gruppen. Jag nämnde att det var så många papper och många datum o tid som man måste skärpa sig med för sista tiden när det närmar sig till jul.
Han höll med mig också...Ja en sån förälder behöver ju inte vara perfekt faktiskt.

Men under tiden så plockade vi fram julpyntgrejor.kul...det är inte hela klar ännu..Fortsätter lite av varje dag.
Sen åkte vi till Bowlingen som började kl 15.00, barnen var jätteduktiga vilket är rolig att se dem.
Efter det åt vi på Kina muren! MUMMMMSSSSS...

Prisutdelningen för Bowlingen för första serien som vann kom tredje plats är jag ( är inte van att få priser men trevligt! ) Fick guldchoklad medalj, vidare gick också andra plats o första plats.
Sen barnen fick också dvs vem som hade höst poäng Amanda, Olivia el Matilda.

Martin tecknade för han är ordförande i Simklubben så han fick ställa fråga till barnen om det. Då pekade Matilda på Amanda, Olivia pekade på Matilda ( vi skrattade för kanske Matilda förstår siffrorna och Olivia gav en chansning så de pekade pekfinger som nästan krockade på varann ) men det instämde att Amanda fick första pris i guld choklad, hon var så stolt! Hon hade över 100 och Matilda fick över 90, Olivia fick över 80.

Sen var det lotteri så alla fick skriva namn. Vem som vann var en tjej som har lovat sig att inte äta choklad, hennes syster skrev på hennes namn så hon ville inte men hon vann ändå. Så hon tackade nej .. ( jag sa att hon kunde ge bort julklapp till någon utan att äta upp )

Så drogs ett nytt lott... Vem som vann var Lukas Törnblom. Han var strålande glad o hämtade vinsten av sin pappa. En gul pralin chokladask...

Jag har sagt till Olivia att hon får min medalj guldchoklad, då sa Olivia : jag vann! av dig... gulligt! för hon skulle nog bli ledsen att Amanda o Lukas hade vunnit något.

har tagit bild på dem hemma så jag ska uppdatera bilderna sen under veckan...:)

Hare gott!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0