tinnitus

Det susar.. susar lite för mycket i min vänstra örgonen nu på morgonen, sov även rätt sent igår Så jag försöker lova mig att sova tidigare i kväll. Men försöker ändå tänka positivt att tinnitus kommer att försvinna någon gång under dagen när jag har glömt det. :)

Egentligen brukar jag lägga mig halv tio till tio o få krypa in i sängs tidigt och bara läsa tidning eller bok. Det tycker jag är mysigt.

Igår hade jag faktiskt tänkt göra likadant, men jag o martin satt framför Teven o tittade på tävlingen mellan Fredrik och Filip, vem kan slå dem var det något som programmet hette. Då gick klockan snabbt till nästan kl 22....jöss...Men jag kom på att jag o Martin städade sent uppe i övervåningen, han har lyckats göra färdig två dörrar till klädkammaren och badrummet. Jättefint och skönt att de får ha sig dörrarna och låta rummet vara "ifred". Då blir kallare mindre för det blåser lite ifrån när dörrarna inte fanns, dvs isolering är inte färdig täckt där inne.bara plast över en vägg bit kvar.

Vi dammsugade och städade, ställde tvåsitts soffan, mattan, bord..Vi satte oss en stund och tittade runt uppe. Det börjar klarna sig till att vi fixar med lister, sen ta bort antikt kökssoffan, som vi ska sälja på blocket snart. Den bara står för har ingen nytta av oss nu längre, vi hade dem i vår gamla huset i vår sovrum med madrasser i, det var ju fin men nu passar det inte i vår nya sovrum.

Kanske är det orsaken att jag fick tinnitus för vi var i högvarv i städade o plockade upp undan saker så sent på kvällen vilket jag inte brukade göra :)

Men i allafall hade jag ofta tinnitus för ett bra tag sen men nu tyckte jag att tinnitus är "snällare" nu för sista tiden. Det är länge sen jag fick känna tinnitus nu.

Det har varit upp o ner med tinnitus och inte lätt att ha sån som bärande hela livet.

Men vad gör man då, är det bara att tänka positivare i livet då har man inte tinnitus ofta för min del som funkar.

- So Long! -


Kommentarer
Postat av: Rosi

jag lider med dej. jag vet hur det är för jag har oxå tinnitus.. ibland är det hemskt och värst oljud. ibland svag så klara jag med den .. men det är så jobbig.. många kramisar och hoppas tinnitus är borta snart.. krmakram

2009-11-09 @ 11:11:24
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Rosi

Det bli aldrig tjat. det är varje person som behöver skriva ut av sig.. som jag prata rätt ofta om min pappa osv. jag sörja fortfarande och behöver skriva av mej. men jag bry inte de andra , om dom tycker det är för tjat. inte min problem. för dom kom och läser min blogg ändå eller inte , hehe..

2009-11-09 @ 12:27:40
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: L J

precis.. sant som rosi skrev, det är din blogg o det är du som bestämmer om vad som ska skrivs här..



ta hand om dig. kram

2009-11-09 @ 13:33:20
Postat av: Rosi

Riktig riktig.. kram på dej. jag kommer fortsättning följa din blogg å läser.. alltid intresserad varje gång.. :-)

2009-11-09 @ 14:17:49
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: cina törnblom

Hihi det stämmer som jag svarat till Rosi, Absolut är det självklart att det är jag som skriver hur mycket jag vill, ibland känns det om det ska bli för tjatigt men egentligen för jag bestämmer själv min blogg som jag får prata ut det jag behöver o vill.:)

Var du där i går simskolan? Vilken tid har ni? Min dotter har 17.45. Kram!

2009-11-09 @ 14:18:18
Postat av: Madde

Usch, ibland är det jobbigt med tinnitus men det är bara att försöka bita ihop... Vad skönt att det går framåt i ert nya hus! Kramiz

2009-11-09 @ 22:07:03
Postat av: L J

ja josefin går 15.10. hon hade 17.10 nånting men det blev lite stessigt för hennes pappa för jag jobbar var 4:e helg o han åker 18.20 ungefär härifrån.hennes pappa var där i går.kram

2009-11-09 @ 23:39:36
Postat av: Rosi

det var från i sommras. vi åkte till tunisien. bara vi två som åkte.. utan barnen.. hade underbara.. men hotell rum är dålig.. jag har skrev och visa bild i min blogg.. kramkram

2009-11-10 @ 19:44:38
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Rosi

det var från i sommras. vi åkte till tunisien. bara vi två som åkte.. utan barnen.. hade underbara.. men hotell rum är dålig.. jag har skrev och visa bild i min blogg.. kramkram

2009-11-10 @ 19:50:22
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Tanja

Hej!

Jag kan ej säga att jag förstår dig hur jobbigt du har med Tinnitus. Men jag förstår dig ändå eftersom min sambo har tinnitus och jag vet hur jobbigt är hos honom, han har det tufft och har tinnitus varje dag. Men det har blivit lite "snällare" men det har inte försvunnit helt o hållet. Det sitter kvar varje dag. Ju mer han stressar då blir högre ljud och jobbigare med tinnitus. Man måste ta lugnt för att det ska bli mindre. Hans jobb..jaa mycket stress, på resande fot ofta m.m. Ändå är jag imponerad att han tar det bra nu ändå och kan acceptera att han får leva med det. Jag och hela släkten gav honom mcyket stöd under de värsta två år. Kunde ej acceptera från början. Jag hoppas att ingen ska drabba eller jag ska drabba av tinnitus. Men man vet aldrig. Måste lyssna på kroppen.



Puss på dig!

2009-11-11 @ 15:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0