Barnens höstlov...Tyvärr ett långt inlägg.. Ha tålamod om ni vill läsa! :)

Flickorna var hos Farfar o farmor denna veckan dvs sen i söndags tillsammans med Ida o Lukas. Hörde att resan gått bra dit...sen har jag hunnit hämta en hel del kartongerna från garage och tittat igenom en del och packat upp.
Vi har nämligen köpt en vitt vitrinsskåp´, enligt Martin var väldigt förtjust i den och ville att vi skulle köpa den. jag hade inte just i tankarna att den skulle vara aktuellt. men vi inhandlande den ändå och det blev ju bra som vi ställde en del fina porsliner o glas. Det är dumt att få dem ligga kvar i kartongerna eller gömda. Så varför inte att ställa de framme genom glasdörren.

Sen har jag åkt till Stockholm tisdag till torsdag. Det var nämligen kategoriträff i ämnet teckenspråk. Visst har det varit lärorikt och intressant, det blev många reflektioner efteråt..

men shitsamma.. där var ett jobb...sedan efter jobbet var det roligt att komma ut o äta gott på restaurangen...sedan efter andra dagen på kategoriträffen gick jag o några arbetskollegor till Museum och såg på TITANIC. ojojj det var verkligen en upplevelse. Jag ångrar inte att jag följde med för jag var tveksam om jag skulle hänga med. Det var fantatiskt och jag rös av allt som hände under Titanic resan.. Sorgligt faktiskt!!Ca 1500 personer dog från Titanic båten när den sjönk ner i sjöss. Alla namn i bokstavlig ordning från A till Ö, några var från Sverige, en från Helsingborg och en från..minns inte.. Ringarna har hittat i under vattnet och foton på de paret har den kvinnan burit ringen visats på foton. Jag skulle nästan gråta när jagsåg den. Ja nu kom jag på den killen som hette Eric Lind eller ngt, att han hade smugglats med ekonomin som var skumt och lurigt, han lyckades få pengarna på olika sätt och han smet till båten Titanic för att lösa problemen i USA innan allt går bra så att han skulle hämta sin fru..skrev han brevet till henne. Hans namn var ett annat namn när han var ombord på båten.

Den har haft utställning sen i maj och de lägger ner den 1 nov för att flytta till ett annat land, de turas om alla länder som känner till Titanic historian. jag köpte en bok som handlar om allt från Titanic, historien hur båten kom sig till och hur de jobbade och lyxiga möbler och porsliner, vilka som debuterade båten etc...

Sen var onsdagkvällen min kväll, ledig!! åkte till en vän som bor i Skarpnäck! Kul! Hon har tjatat mig om när jag skulle komma o hälsa på, det var nog 5 år sen jag träffade henne o har aldrig sett hennes hem. Det var så trevligt o bara snacka allt mellan himmel o jord hos henne.Sov över, sen var jag på stan efter lunch o gick in till gamla stan i Stockholm Det var så vackert där den smala vägen med många butikerna som är nära varann.

Sen träffade jag en vän  i rent slump i en butik. Räknade med aldrig att träfffa henne i samma tid o den platsen. Vi skrattade och pratade en stund innan vi skiljdes oss åt och jag träffade en närakär vän o åt Sushi innan jag tog tåget hem. Jag somnade på en gång när jag kom in, det var så skönt att bara sova!
träffade mina älsklingar när jag kom hem, de hade det så bra i Stockholm med farfar o farmor. De berättade att de har varit ute, tittat två gånger på biob  Spöket Laban och en till som heter Upp. det fattar jag inte vad det är för ngt film men jag ska ta reda på vad det handlar om för Olivian somnade framför filmen medan Amanda o Lukas tittade på o tyckte det var bra. Amanda tyckte bara en bit var läskigt.

Fick veta av ida att Amanda hade gråtit på vagnen när de åkte ifrån Örebro till Stockholm. Förstod att hon var ledsen att hon var rädd för att klara på egen hand men Ida o Lukas fanns i närheten och de skulle ta hand om dem så Amanda blev lättnad och bättre. Sött var att Ida berättade att Olivia lyssnade det också vad Amanda kände sig ledsen, så hörde hon vad ida sa och Olivia tilläggde också att Amanda inte behövde vara orolig o inte behöver vara ledsen. Olivia som sa det jag skrattade...jag skulle kunna tänka mig att Olivia skulle gråta inte Amanda men visst Amanda och Olivia är helt olika personligherter och hur mycket Olivia förstår kan det kanske bero på för Amanda förstår mer hur det ska fungera där ute blabla...

Det var skönt att bara ägna med dem i några dagar innan arbetet börjar igen... ofattbart att tiden går fort..
Igår hade Amanda jätterolig och hade Halloweenkalas för några av sina tjejkompisar i klassen. Vi bjöd på gottis och bål med karamellfärg med spindlar o flugor...godis o buslekar etc..
Idag har Amanda fått besök av en kompis som hon lekte med hela dan, Olivia var med och samt möblerade jag om Olivias rum och ska göra i Amandas rum sen.

Imorgon är det Halloweenpartyn som drivs från föräldrasektionen, ska dit och det blir trevligt att få träffa lite folk blandad..

ha så bra!!

- Cina-


Kommentarer
Postat av: Fia

Det var ett långt inlägg :) Men kul och läsa hur ni haft det. Kan hålla med dej, veckan har gått fort! :) Snällt av Martin som kom och hjälpte Nicklas igår med altan, tur att han kom o förklarade hur man gör, så att det inte blev fel.hihi.. Synd att jag missade halloweenpartyt idag, var på jobbet då. :) barnen hade kul, hörde jag. Kram!

2009-11-01 @ 16:29:29
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Madde

Ojoj, du har verkligen haft det fullt upp men ändå trevligt... Skönt, att det gick bra för barnen att åka själv till Stockholm....Kram

2009-11-02 @ 13:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0