:)

Lite spontant att skriva...

Märker att jag har mer tid att skriva på helgerna...lite frihet också och ingen tidpress.Min man ska ha karlträff ikväll, har diskuterat vad han har tänkt ha till maten, alla har karlträff ibland några gånger per termin, jag vet inte om de träffas varje månad.Jag är imponerad att de har hållit så länge karlgänget sen de var... bra fråga. det vet jag inte heller så mycket om.

Jag kom in till Martins liv då han berättade att de hade en viktig kedjeband med de killarna, det har hänt någon annan kille har varit med men sen bytt och så..en konstig historia bara så jag var inte riktigt intresserad av det men något i allafall.

Ska handla en helhög mat idag, så flickorna ska leka hos kompisar idag sen ska jag hjälpa till med matlagningen till Martins karlträff idag. Vi får ha mys uppe o se på dvd, vår dvd apparat har pajat på bottenvåningen så de har inte sett dvd på jättelänge, de har tittat mest på tv med olika program. Så ikväll tänker vi göra och äta lite gott och ha grönssaker med dipp och lite annat. Samt gå igenom deras leksaker och ordna lite på bra sätt medan Martin får roa med sina vänner i kväll.

Imorgon ska flickorna och Martins barnen åka till Stockholm o vara hos farfar o farmor, jag tror det är kanske i våras de var där sist, men egentligen en dag i somras då deras kusin Rebecka tog konfirmation men sen har vi inte varit hos dem sist. De har varit hos oss två ggr då flickorna och Lukas hade födelsedag i efterskott och sedan Dövas Dag behövde vi barnvakt.

Då kan de få umgås intensiv i några dagar. jag är ju inte ledig nästa vecka, jobbar som vanlig må till ons. Bara tors o fre är jag ledig men det försvinner så fort!

Tänkte passa på när de åkt till Stockholm ska jag ta in alla kartongerna som är mjuka dvs kläder eller annat för att inte bli fukt o kan mögla eller få besök av små mus som biter hål på dem.

Martin hittade en mammaklänning i garage i en papperskartong då jag väntade Amanda och Olivia en fin svart linné omlottsklänning var det en hel del hål på den. Mus? Mal? eller annat. Suck.. kastar den.. En av mina favorit plagg under graviditeten.

ha en skön lördag trots ruskig väder!!

- ses! -


Kommentarer
Postat av: brorsa

tjena,syrra!

Kik gärna in på min bloggsida där du kan få se våran två söta kattungar,Silver och Silvia..

Dom är 14 dagar gamla och är snart 15 veckor...

Ha det så bra och vi hörs!

/brorsa Jonas

2009-10-24 @ 18:19:23
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: Madde

Skoj att det finns karlträff... Det är inte ofta jag hör det häruppe :) Hi.. Mest tjejträff.. Ja barnen är lediga men inte du/jag som ska jobba, fast jag är bara ledig på fredag :) Passa på att gör allt som måste fixas, som t.ex gå igenom saker och ting.. Kramiz

2009-10-25 @ 01:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0