Hemma idag fr jobbet..

Idag har jag bara varit med Amanda och ompysslat henne och hon var så frusen och varm om pannan i morse, Martin kände på hennes pannan och sa direkt ja det är febern och han skulle jämföra med min pannan och han tittade på mig oj du har också febern..

jöss. jag kännerinte så men har alltid varit matt.. 
Mmmm är det likadant med mig men jag kände inte så farligt på något sätt och är mer piggare än vad Amanda var. Så var det febern jag kollade efteråt och det var bäst att hon stannar hemma. Vi har sovit ihop först för att hon kände sig tungt på morgonen och sen har vi tagit det lugnt en del
 geonom att ha målat, spelat, tittat på tv....
Sen passade jag på att dammsuga för imorgon kommer elementmannen eller vad kallas man.. de ska montera in alla element till vår hus. Skönt att få värme i hela huset då behöver vi inte använda fläkten för att göra rummet varmt.

Har fixat middagen och väntar på att alla ska komma hem och däremot kommer Ida o Lukas hem till oss, blir kul att träffa dem även det är bara varannan vecka men det känns som igår, tiden går så fort och de kommer till oss. Amanda och Olivia blir glada att de är hos oss för de tycker om dem att prata med och leka också. Alltid kul med stora syskon både glädje och bråk. Så tillhör syskon.. :)

Vet ni vad! Lustig är att min kollega som skickade ett sms i morse till mig mig att hon inte kommer te jobbet då hade jag redan skickat till henne för på min mobil såg jag ett kuvert men tänkte vem.. Äsch kanske min man då jag passade på att skicka ett sms och tala om för mig att hon e inte kry och är hemma idag, då ööhh.. jag också är hemma med min dotter som är inte kry...Det är ovanligt att vi två som jobbar i samma område är borta samtidigt.
Dvs teckenspråksämnet, vi är vana att en av oss är borta på något sätt men det är nu första gången vi BÅDA e borta fr jobbet. Självklart kan vi inte rå för det och att teckenspråkslektioner blir då inställda på jobbet men vikarie var inte lätt att lösa....

Nåja.. ses snart igen! söt marsvin som påminner vår lila Fiola! Men det är inte hon tyvärr..hi...sötis!!
:)
En kul inlägg om insjukan..men så är Amanda inte som Apan. hihi..




sen en annan rolig historia...

hahaha....!! kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Rosi

Krya på dej/er.. kramkram

2009-10-12 @ 19:59:43
URL: http://strandbergljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0