Kanelbullensdag



Idag är det kanelbullensdag den 4 okt. Det är tio år el elva år..sen kanelbullen fick sin egen dag. Läste i tidningen idag att det kommer nog inte att säljas så många bullar idag för en del bakar hemma och folk köper ändå kanelbullar i andra dagarna.

Det sägs att kanelbullen har under många år varit obligatorisk vid kafferep, saftkalas eller vid kyrkkaffet.
Både ung och gammal älskar kanelbullar, det är upp till varje om har egen smak i kanelbullens recept. Alla har olika recept.

Mmmm..
Idag hinner vi inte baka som vi hade tänkt, ska åka bort och så sen har Amanda simskola idag.

men det lockar mig självklart att baka någon gång...När en helg är lugn och ro.

Fattar inte att söndagen är redan här och snart är det slut igen...

- ses! -

Kommentarer
Postat av: Fia

Gott med kanelbullar, skulle vilja baka idag men hade redan påsar hemma i vår fulla frys. :D Samt så var vi inte hemma. hihi. kan hålla med dej att dagarna går så fort nu! :) Ses snart hoppas jag. fred eller lör om ni fortf. kan ? Kramm!!

2009-10-04 @ 19:19:36
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Simone

Håller med att dagar går så fort...trots jag är mammaledig.. Man undrar hur det ska gå när jag börjat jobbt..men jag har en bit kvar.. Phu!! Ha en bra veckan om vi inte ses.. Haha.. Kram:)

2009-10-05 @ 09:00:05
URL: http://moon.blogg.se/
Postat av: tanja

Muuuummmss göttt!! Kolla in bilder hos mig..Lyckad skattjakt i lördags ; )



Krampuss!!



Jag har ej bakat kanelbullar..suuck...hihi



2009-10-05 @ 14:40:38
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Cammy

Synd att jag inte älskar att baka, då skulle jag haft en massa kanelbullar i frysen nu :) Puss

2009-10-05 @ 22:04:07
Postat av: Simone

Hehe.. Det var inte sant! Nico har inte bakat på dagis ännu, Igår var det skog, idag kom trollkarl och trolla.. Hihi Kul att Olivia sa så...Hon har förstod att det brukar vara så när någon fyller år då får man baka någon men Nico har inte gjort det än..Kramm..

2009-10-07 @ 15:36:46
URL: http://moon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0