Lördag 10 okt...

Idag är det lördag....solen skiner, härlig frost ute på naturen...

Har hunnit bara hushållsarbetet genom att vika kläder, tvätta kläder och dammsuga.... det brukar vi göra på helgerna även jag el Martin inte hinner på vardagarna men ibland händer det att vi gör om det behövs.

ja...vad är det som händer idag jo Vi ska på 40 årsfest ikväll så vi ska lämna flickorna hos ett par kompisar o sova över, det blir spännande första gången för dem men vi e beredda att vi ska hämta dem på kvällen om det är ngt de inte vill sova över så vi låter dom prova fram...

Igår var vi hemma hos fam Odencrantz och ätit god middag. Det var länge sen vi var hemma hos dem så vi passade på att åka till dem och flickorna hade inte sett Edvin o Hugo på ett bra tag. Blygheten kom fram men försvann fort när de lekte för fullt. Synd att jag inte hade en kameran med mig för det var så många roliga saker de gjort och Sofia hann ta kort och det finns på hennes blogg.

Passade på att prata om allt himmel och jord även sett deras hem som har förändrats en del, trevligt och alltid kul att tipsa varann etc..hihi..

Sen körde vi hem med trötta flickorna vid halv nio och de somnade också snabbt efter de bortsat tänderna och bytt pyjamas..
Men ändå vaknade Olivia 7.15 och kom till mig jössjöss. Martin vaknade också.. Så hon följde med honom ner och jag fortsatte sova men inte riktigt bra sömn, jag vaknade kl fyra också o var så törstigt sen hade jag svårt att somna om...mmmm

Amanda vaknade kvart i åtta och frågade mig om hur mycket klockan var, för hon hoppades få sova ut men hon kände att det var ok att vakna så hon nöjde sig i allafall.

Det är skön med lördagsmorgnar när flickorna leker på egen hand, de målar, pussla pusseln, tittar på tv även bus och prat som är lugnt och ro.

Är så sugen att fixa inne.. har köpt ett bord som är vitt ska vara till Tv rummet !!! längtar!! vi har just nu svartbruna som ska bort..

Har bytt köksstolarna till vitt också eftersom vi hade redan köpt i våras o sparat tills svarta stolarna blir dåliga och slitna. Så vi har bara tre stolar som överlever och de andra har pajat.

Samtidigt var jag spontant och bytte gardinen också ska ta en bild sen...kände att det var mer höstkänsla än innan starka färger var mer sommarkänslan tycker jag. :)

Till jul kommer jag att byta igen för det ska vara helt rött julgardin! Älskar jul!

- återseende -


Kommentarer
Postat av: Fia

Tack för igår! Kul och ha er här!! :) Vet inte när mina pojkar vaknade idag för jag vaknade själv kl 8.30 o fick väcka Nicklas. Barnen var redan vakna och hade ätit frukost?!?!? Hehe.. tur inte det hände ngt olycka i köket. Sa till dem att de skulle väcka oss, sa det förut oxå men nää! klarar oss själva! säger de. Hihi. Längtar oxå till jul! Ska nog sy ngt gardin igen till julen ;) samt byta kuddfordral till kuddarna i köket ;)

2009-10-10 @ 20:25:10
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0