Måndag!

Måndagstrött har jag alltid på måndagar... åh.. det var så skön att sova kvar i sängen..men måste upp..

Det gick ganska bra då klädde jag snabbt o sminkade mig.
sen var det viktigt att jag får in mig är kaffe, måste ha varje morgon kan inte ha utan kaffe...Dricker ganska mycket kaffe om dagarna, vad jag förstår att det inte är så nyttigt el bra med kaffet men det kan jag inte leva utan hihi..

Dricker kanske 4-5 koppar om dagen så klarar jag mig, men kan inte dricka senast efter 16.00 det är ngt som jag har upplevt förut två eller tre gånger jag druckit kaffe senare och sen kunde jag INTE sooooooova, blev så ursinnigt att jag ville ha sömn, var så trött nästa dag och det var nästan två dygn jag inte kunde somna. jag vet att det måste var psykiskt tanke att man dricke rkaffe men det fungerar inte på mig att somna när jag tagit en sen kaffe före kl 18.00.

Då är det bättre jag tar det senast 16.00, då kan jag somna på kvällen. Martin dricker ju gärna när som helst och han somnar ändå.'

Amanda var inte med på simskolan igår pga snuvig o matt, igen tänkte jag! Hon var ju hemma förra veckan men i måndags o tisdags så hon är hemma idag också o är inte riktigt kry som tur min mamma är hemma för annars måste jag vabba. Min mamma ska hem i morgon. Får passa på ha egen tid med henne nu ikväll.

Igår hade Olivia varit på kalas, jag tror minsann det är första gången jag lämnade henne, trodde det skulle gå bra men jag fick samvete och tänkte på Olivia. jag kontaktade med mamman och fick veta hon var jätteledsen ja det var fel tillfället att lämna henne när jag förstod att hon inte kände de andra.

Hon skulle klara bättre de personer som hon redan känner, hon var lite besviken att Matilda inte är med ( Josses dotter ) som hon hade hoppats få träffa också o däremot kanske sällskap. Men Nico kom dit så gick det ganska bra även det tog tid.

OM det hade varit Olivias dagiskompisar hade det nog inte varit problem.
Jag skulle ha varit med men hade gäster hos mig vilket jag ville passa på träffa, jag var uppdelad i två delar och tänkte hur jag ska göra men de gästerna ändrade o stannade en stund bara o åkte hem som de tyckte det var bäst för att inte köra i mörkret.
Då täntke jag nästan åka o hämta Olivia men fick meddelande senare att det verkade vara ok men har svårt att koppla av att göra andra saker när jag tänkte på henne.

Men Jag tycker Olivia var modigt att visa sig o att hon fått tröst från de andra personer.

När Olivia kom hem med Nico, sprang jag hem till dem och kramade henne. Olivia såg så glad o leende framför mig.
Fick en fel bild som hon skulle känna äntligen mamma och krama mig men hon hade godispåsen och gick in hem till Nico o lekte.
Mmm. lite lättnad var det på något sätt.

Sedan berättade Olivia när hon kom hem till oss.

Mamma det var jobbigt med många jag inte känner... sa Olivia

Då sa jag att jag har tänkt på dig och tänkte nästan hämta dig o har pratat med hans mamman där på kalaset om jag skulle komma men då sade hon att du var okej.

Jaa sa hon..
Så det gick bra sedan o kunde vara med alla.
Ja sa hon..

Va skönt sa jag, jag kan förstå att det är nytt med alla som du inte känner och det är bara han som fyller år som hon känner men förstår också att han är upptagen med alla för det är hans dag.


Det kändes så bra att få ha en dialog med henne och hon förstod vad det innebär osv.

Jag frågade om hon skulle känna samma sak om hon var på sin dagiskompis på ett kalas.
Då sa hon nää jag känner mer dom.

Det är inte så lätt att vara en mamma som får känna extra o hade dålig samvete. Fick sms av henne o sa att jag inte behöver vara dålig samvete, det var skönt att höra. :)

Jag älskar dig Olivia! Bilderna på dig kommer snart, har tagit kort när du kammade håret, ville ha den klänningen på kalaset. Du såg fram emot och kämpade bra till slut.

- ses! -




Kommentarer
Postat av: Tanja

Vaad tråkigt att Amanda är sjuk, snuvig o matt. Hoppas att hon kan vara med nästa gång. Klokt att stanna hemma..bra att du o Olivia hade dialog med varandra o pratade om det efter kalaset. Sköönt!! Förr eller senare skulle säkert hända..sådan situation..viktigt att man pratar om olika saker, som du har gjort med Olivia..

Vi hörs o krampuss



Tack för senaste..i fredags ; )



2009-10-19 @ 12:05:16
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad gulligt och bra att du och Oliva hade en dialog, för då förstår hon oxå att du var lite orolig oxå :) Vi mödrar tänker hela tiden med samvete.. Är det rätt eller fel, tänker jag oxå ofta på speciellt med min tonåriga tösen som har sina berg och dalbanan humöret.. Köpte en bok idag som heter "Tonår vägen till vuxenlivet" av Katerina Janouch. Hoppas att jag ska få ngn bättre förståelse! Hi ;) Tack, för i onsdags, trots kort vistelse! Kramiz

2009-10-19 @ 19:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0