Blandade bilder från hela veckan och förra veckan....


Grodan på besök


Amandas kompis Miriam hittade grodan hos vår trädgård. Så de h ar tagit hand om den och pysslat och hämtat en skål med vatten för att få grodan simma i vattnet.Detta var nog för tre veckor sen antingen för då var det ganska varmt ute... Nu är hon i USA, Amanda längtar efter henne och hoppas hon kommer hem snart, men tydligen kommer hon hem nu nästa helg, de går i samma förskoleklass och har gått i samma dagis avdelning, även måndagkvällar går de gympa tillsammans.




Fyrhjuling
Olivia tyckte det var så kul att köra i fyrhjuling, hon trodde inte hon skulle få åka själv men pappan var med och kollade hela tiden för att inte hon skulle köra mot skogen eller bäcken bredvid oss.. Hon klarade sig och fick styra försiktigt och pappan fick förklara hur hon skulle göra.





Olivias grillträff på dagis. Bland av föräldrarna kom med o grillade. Vi hade det mysigt.. Tyvärr tog vi ingen bild av mig o Amanda som e med. Det blir så när man har egen kamera så tar man kort på de andra. Simone med sina pojkar Nico o Milton tog vi naturligvis kort på och vill bjuda på att visa här.
Olivias fröken Maria, hon har en stor mage och ska föda snart :)




Förraveckan gjorde Amanda något fint till oss. Tycker det är något extra roligt när de gör papperslek och ritningar ev målningar och ger till oss, vi får ibland trevliga överraskningar från flickorna. Just ville Amanda göra ett hjärta för att hon tycker att jag och pappa tycker för mycket om varandra. Hihi...






Amandas första disco! Hon såg så fram emot att gå första gången på discot, det var samma helg som Dövas Dag. Hon var strålande glad och ville välja kläder, jag hade föreslagit andra kläder men NIX, NIX säger hon o bad mig leta vidare men inget var rätt. Sen förklarade hon hur den såg ut så förstod jag till sist och hämtade den klänningen. Ja det var den hon ville ha på sig. Hon fick ta med lite pengar för att köpa läsk och godis samt entre.
Jag ställde upp o hämtade andra barnen o lämnade där medan en av Amandas kompis pappa hämtade barnen efter discot och körde Amanda hem ( den kvällen gick jag ut var en fredag och farfar o farmor var hos oss o var barnvakt )

Nästa dag lördag berättade Amanda att hon hade roligt och var jättenöjd. Farmor berättade när hon kom hem så hade hon ett riktigt stort leende. Farmor tyckte det såg roligt ut när hon kom hem och hon såg på henne att hon ville gå på discot flera gånger igen. Jöss! Hon var glad att hon hade vunnit i en danstävling och fick en läsk.. sött..







En lördag under Dövas Dag helgen var det ansiktmålning, ritning o målning även sagostund. Det var trevligt och lyckades få barn komma in och vara med. Det var svårt från början så Sarah fick komma ut o locka in, det var en del som inte visste vart det skulle vara.. men det gick bra...
konstnären Evelina Bjuhr




På söndags morgonen under Dövas Dag pågick. Olivia ville titta i garderoben vad hon skulle ha på sig för kläder då hittade hon en tomteluvan och tog på sig och bytte till tomteklänningen. Men snälla du det är långt kvar till jul sa jag..Men lät henne få njuta o så hon fick leka i den o vara som en tomtetjej. Samt hade hon en pyssellek stund med Farmor innan de åkte hem till Stockholm vid söndags lunch.









Måndags morgon efter Dövas dag kammade jag håret på Amanda, Hon sa att hon har en lång lugg. jag frågade henne om hon kunde tänka sig klippa kort lugg. jaa det vill hon .. men sen sa hon nää vill behålla en lång lugg. Jag sa att det är inget brått. Hon kan fundera på saken och sen bestämma hur vi gör.

Lukas ville vara med. En trött Lukas på morgonen :)



Orkidée lever nu igen, äntligen blommar det ut hos oss i nya huset, det hade inte kommit något orkidee när vi flyttade in, det tog rätt lång tid och försöker inte ge upp och skötte dem. Jag har ungefär 5 st orkidee och två st har blommat ut, en håller på och två sover fortfarande. Det är kul att se dem utveckla och sen vissnar de och får vänta till en ny tillökning igen. Jag är så förtjust i dem och tycker de är vackra att se på.





I torsdags gjorde vi pannkakor och Olivia ville vara med o steka så hon fick göra några pannkakor själva, det tyckte hon var roligt.




Hagabadet

I fredags bestämde vi hela familjen att ha en lugn och mysig utan data, mobil och bara ägna oss o leka i vattnet samt träna Amanda med simningen. Det var skönt att komma ut och flickorna lekte mest med pappan eftersom pappan har rätt varit borta mycket från före och under Dövas Dag så nu är det över med det och nu kan vi bara njuta ihop och känna oss samlad igen.


Amanda tog detta kortet, öh jag blundade nästan hihi..
Detta kortet tog Olivia, så nästan våra huvudet försvann men tur hon hann trycka på kameran så det blev en bild på oss.



Skulle ta kort på Olivia och pappan, men han drunknade när Olivia hoppade på honom så hans ansikte syndes inte och hon skrattade åt det.


Ett nytt försök nu äntligen en bra bild på de båda sådan far och sådan dotter.....:) Martin ser ut som kämpa att hålla i vattnet för han står ju inte. fniss.. fisksimmaren..



Amanda är nöjd att få bada ev simma!


I Lördags gick vi på bion tillsammans med Tanja och hennes pojk Casper... Amanda tog med sin kompis Rebecka och vi hade trevligt och såg filmen Ponyo. Gullig film från japansk stil. Det var ingen textad på svenska men det var svenskt tal, men vi brydde inte om det utan vi kopplade av det och gjorde för barnens skull..
Det var också Olivias första bionbesök. Hon var inte van att sitta i en timma o 40 min. Hon blev lite rastlös och frågade några gånger när ska vi åka hem osv.. Egentligen hade jag tänkt börja med en kort biobesök sen bygga upp men gjorde direkt i af.. Så det gick bra..Amanda har sett två ggr Spöket Laban och det var bara 40 min o hon klarade sig och var nöjd med att få se den långa filmen men hon är en riktig tv uggla, sitter gärna i timmar o ser på filmer. Olivia är mer däremot social och föredrar inte att titta så länge på tv eller filmer.
 Bad Casper också vara med i bilden men han sa nääää och tittade på de tjejerna som samlades till ett kort. Det var svårt att få Casper med i bilden han försökte springa ifrån och flytta på sig hela tiden hihi..


Nu är filmen slut ( alla bilderna ni fick se på ) hihi..

Addjöö och vi ses snart igen!


- Kram -

Kommentarer
Postat av: Fia

oj, vad aktiv du var med inlägget & bilder! kul och läsa! dina flickor verkar ha haft det toppen, skönt att Dövas dag är över nu så att ni kan umgås tillsammans ordentligt.:)



Tack för idag! kul och ses, hoppas igen snart. kramkram!!

2009-09-27 @ 22:25:10
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ojjj ojjj ojj.. massor bilderna så fina ..så ni har haft fullfart med barnens deras aktiviet... ni alla är söta...KRAAM

2009-09-28 @ 06:08:46
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Rosi

ååå riktig härlig bilderna på barnen och ni alla.. jätte fin å söta.. hehe hon längta efter jul.. det är inte hon ensam om. hehe jag oxå längta jul för jag gillar inte hösten. hehehe..

du fråga om bilder på min blogg.. ja det är fotoshop och klipp och klister in bakgrund.. jag lärt mej precis nyss.. det var himla kul. men svårt att hittar rätt foto och passar in till bild.. min dröm är att få exakt bra båda bakgrund å foto så inga kan se skillnad.. hehe.. kram kram på er alla..

2009-09-28 @ 07:27:34
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Addie

Kul och låånngg inlägg med härliga bilder.. Kramen

2009-09-28 @ 08:56:52
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: tanja

Hej! Jag hann aldrig ta bild på dina flickor och Casper i lördags. Har du någon bild? Kan du skicka till mig och går det bra att lägga i min blogg?

Krampuss

Tanja



TAck för senasste ; )

2009-09-28 @ 12:36:07
Postat av: Simone

Åhh många många många härliga bilder..Hoppas vi ses under veckan.

Kramm pussss

2009-09-28 @ 22:52:08
Postat av: brorsa

Tjenix!



Har ni köpt fyrhjulig till era Töser?

Hon är ju jätte duktig på att köra fyrhjuligler

Jag kanske får ett jobb på Ikea i Västerås och förhandligen pågår mellan dom & min handläggare på AF men jag hoppas få anställning på deras stora företag Ikea...



/ha det så gott,brorsa

G hälsar så gottis

2009-10-08 @ 15:07:15
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0