Gamla kameran såldes på Tradera - fina bilder!

Hej!!

Jag sålde en gammal kameran UNIBOX i våras på Tradera. Jag fick den i ärv efter min mammas man som sålde landet. Den är nog från 50-60talet...



Jag tycker om gamla saker och så tyckte jag den kameran med skinnfodral var häftigt och tänkte ha den som prylsak. Men den låg liggande i skåpet, funderade hela tiden ska jag sälja den. Samtidigt kände jag att jag inte var expert på att använda den. Tyckte det är bättre till någon som har intresse av den kameran och kunde få använda eller ha något som antiktinsamling på kameror osv..

Jag blev överraskad att han skickade ett mail nyligen och berättade att han lyckades ta bilderna med den kameran som överlever!

Det blev tre fantatiska bilder och första bilden var en streck ljust på, de andra två st var väldigt fin med naturen.

Är imponerad bara att den kameran som är så gammalt kan fungera att använda som nu vi har många moderna kameror digitala och stora kameror med bra objektanpassad till avstånd etc..

Kul att han kommer även skicka några bilder framöver och det sågs ju som han har stor hobby däremot flera fotona hos hans blogg. :)


Mail från Olle J:

Hej.
Nu har jag provat din gamla kamera och den funkar!
Du kan se några bilder på
http://www.fotosidan.se/blogs/olles/34703.htm

Jag kommer att ladda den med film fler gånger.

Hälsningar

/Olle :-)


- på återseende! -


Kommentarer
Postat av: Cia

Wow, vilka fina bilder han har tagit med den gamla kameran som du sålde.

Å, nu blev jag rörd när jag läste om dig o din pappa på din bröllop. Jag har tänkt på er den 09-09-09. För det var er tre årsdag.



Kram

2009-09-15 @ 10:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0