Hej på er!

                                       

Kram på er som väntar på att hänga med i min blogg ( Några frågade mig -  så vassego! )

Nu börjas det bli slurp slurp hos mig, sugen att skriva igen, har tilltalat till mig flera gånger är det värd att jag ska fortsätta och blogga.

Det viktiga är att jag ska känna efter mig och jag hade bara kännt att det varit så mycket med huset och orkar inte mycket annat och allt var för nytt också, nu har jag hittat harmoni och rutiner är tillbaka då har jag varit sugen flera gånger att sätta i gång så sa min pratbubblan i hjärnan till mig om att sätta i gång o skriva efter det jag har lust och känner för, skriva är ju alltid kul, man behöver inte skriva så mycket eller lite. Det varierar och bilderna är ibland roliga att komma med in.
Jag får testa fram nu till höst om det känns värdefull med att jag tycker är roligt och utan att inte känna det är jobbigt då är det ingen ide att fortsätta blogga. Själv älskar jag att skriva för mycket men jag ska samtidigt lära mig begränsa och att det inte behöver innahålla så mycket texter...

Det är bara för det har varit så mycket med nya huset, allting är inte klart! Övervåningen är fortfarande inte färdigt men några rum finns det, det var så spännande att se utveckla med huset och jag är så imponerad av min käre Make som har jobbat ihjäl trots han tycker det är roligare att göra det huset som är nytt och bygga fram och han har aldrig kännt så här - åh nu ska jag fortsätta uppe o jobba. Istället försvann han alltid ur sängen vid kl 6.00 och jag vaknade och tänkte få en myskram med Martin men öh han är borta och då tittade jag på mobilen, öh klockan är sju...
Nää jag fortsätter ofta somna men sen på slutet tränade jag vakna tidigare för varje gång för att bli van när man börjar jobba. Martin behöver inte träna att vakna tidigare så han har lätt att vakna...Uhamej.. han brukar säga: Jag lägger mig sist och vaknar först! :)


Det skillnaden från vår gamla och och nya hus är:

Liten hall - större hall
liten kök - större kök
lagom vardagsrum - lite större vardagsrum
småa rum - bättre utrymligare rum
Drömbadrum - Ska fixa uppe likadant som vi hade i gamla huset men annat färg :)
Lilla WC - större WC/Dusch
Stor tvättrum - mindre tvättrum
Liten altan - större altan
Övervåningen småa rum och trångt och inget fönster - större allrum, öppnare med bra ljustyrka fönsterbalkong ( franskbalkong ), större rum.
En liten endörrs garage - två dörr garage med gott om plats.

Vi känner det är stor skillnad och våra nyckelviktiga i huset är : KÖK, VARDAGSRUM och större HALL ev WC/DUSCH.
Även för Martin är han lycklig att få en stor två dörrs garage som inte ingår mina drömmar.Huset är vår första gemensamt också.
Men vi älskar vår nya hus, och vi trivs ENORM så bra och vi njuter maximailt varje dag.

Snart kommer jag att skriva hur vår sommar och nya huset har varit.

På återseende!

Cina

Kommentarer
Postat av: Rosi

Kul att du kom tillbaka.. du behöver inte lägg ner om du inte känner för att blogga. men låt den bara torka tills du bli sugen igen o skriva.. det är ju ibland upp å ner.. ja era hus är så fin hus.. mysig ha granne med simone.. . må så gott. kram kram

2009-09-10 @ 11:36:26
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Linda E

Jag har saknat din blogg under sommaren men självklart skulle du ha semester från den. Måste ju inte blogga varje dag, bara när man känner för det. Kul att läsa om huset. Vi får hälsa på er en dag och se hur ni bor. Spännande. Hälsa hem så gott

kram

2009-09-10 @ 17:09:33
Postat av: Rosi

Lilla gumman. vi har inte gifta oss i 2 år. hehe. bara en år.. kanske jag inte skrev tydlig.. vi gifta oss förre året.. :-) grattis på era 3 årsdag.. många kramisar..

2009-09-10 @ 21:41:16
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Tanja

Grattis på 3 årsdag..vad tiden går fort!! Jättekul ; )

Just nu längtar jag bara efter bärbaradatorn..bekväm att skicka bilder in i direkt från mobil till bärbara datorn..typ via IR..har faktiskt ej lust att sätta in och rota fram massa bilder och lägga in nya bilder i vår blogg. Det krävs mycket tid..suckk!! Nu fullt upp med dövas dag och det märks att jag skriver knappt nu..hihi



Kram på dig!!

Ses på söndag ; )

2009-09-11 @ 15:17:57
Postat av: Fia

Ni bor såå fint!! Mer rymligt och ljust! :) Ska bli spännande och se sen när allting är klar. KRAMMM!!

2009-09-11 @ 22:34:45
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Lolo

Kul läsa här igen efter några månaders "vilande". Nää inte har ni väl "litet" vardagsrum som du skrev utan mycket större än det gamla:):) Pussis

2009-09-14 @ 12:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0