Rödhätta!

Före......( sommarhår )


Efter.......Bli inte rädda att se den haha...







Såja..är ärligt att jag tycker det är lite starkt färg och det brukar vara så i början, men har hört andra komplingmanger som säger att det är bra om det syns rött nu i början än senare blir det lite typ ljusröd.. Alla tycker olika...
Jag har ju haft den färgen för många många år sen innan jag fött flickorna, men jag började minns jag har haft lite rött hår en kort kort tid när Amanda var ca 1 år...Men det blev misslyckats för det var nästan som rosa..så fick jag snabbt en tid hos frissan och gjorde om allt till ett annat färg...

Jag är väl ganska nöjd som det är nu för jag vet att jag inte kommer att ha den färgen i flera månader, vet inte hur länge jag vill ha. hade faktiskt kastanj i lördags då jag tonade med den men då tyckte jag att mitt hår inre lite med blond dominerar fortfarande, då köpte jag därför nästa dag en söndag kopparröd - granat..Då blev det oj..
Det har varit roliga reaktioner av folk, visst har jag blvit kallad häxa, en snäll häxa sa en av eleverna. Flesta har frågat varför jag färgade rött...då undrar jag vad ska man svara.. Då sa jag: Får jag inte göra det? De blev paffa hihi..
Mina Kolleger på jobbet sade att jag var så modig att göra det, några av de sade att de inte vågade göra. 
Jag vet att man lever bara en gång och det går att ändra igen men visst krävs det lång tid att ha tålamod för att förändra färgen igen....Det är samma med klippningen då kände man vill göra något annorlunda eller nytt och håret växer ut ändå igen också.

Annars njuter jag just nu med den färgen och jag tycker det är roligt.

Rolig då under måndagen när jag kom och jobbade, kollegor kände inte igen mig, jaså är det duuu..Sen kom en annan kollega och kom direkt till mig och sade att hon hade hört ryktet att jag färgat rött och hon själv tonade håret brunt också, väldigt fint på henne. Hon sa att hon har haft blond i många år. Kul med ombyte. Sen en annan kollega kom också med röttröttbrunt, hon såg på mig och vi skrattade och satt vid bordet och diskuterade nyansen och hur vi gjorde, hon var hos frissan och jag själv gjorde hemma. Hon nämnde att hon ville ha nästan som mitt ungefär för hennes bakgrund till håret är lite mer brunt eller lila...

När jag hade rödkastanj ilördags sade min man, det kände jag igen precis som vi var nyförälskade för 8-9 år sen. Fniss fniss. Han tyckte det var inte dumt, men han har respekt att jag ville vara röd först och sen tona igen brun och se mjukare ut hihi..

Visst är det lite jobbigt att fixa ögonbrynen...måste måla varje morgon, har inte hittat eller hunnit köpa en ögonbrynsfärgning..ska göra men inget brått jag klarar med brynetspennan som finns...

ÄR DET NÅGON SOM REKOMMENDERAR VILKEN TYP OM NÅGON AV ER SOM BRUKAR FÄRGA ÖGONBRYNET HEMMA ELLER KÖPER NI I BUTIKEN, FINNS DET OLIKA MÄRKEN?

Japp....
Se vad som händer nästa..  jag sade bara plötsligt en sak igår om håret ..min man säger att jag är lite galen att jag är så impusiv...

Tonade faktiskt först nr 60 COUNTRY kastanj sedan 58 Granat... för att jag har blond då det går inte att göra granat på en gång...

En assistent såg på mig och sa vill ha samma så ska jag skicka mail till henne det hon önskar, men hon får räkna med att det kan bli en annan nyans färg för hon är riktigt blondvitt på sitt hår. Jag hade en blandning men framför mest ljust. Hade gjort bruna slingor då när jag tonade rött då syndes de bruna slingor till mörkare nyans, det såg ut som de gjordes också till annan färg på de slingorna men det är färgen som gjorde det hela och anpassade efter de andra färger på håret.

Lite smart kanske.. hihi..

NU måste jag gå i väg!!
Ha en bra dag!!
Ciiiiinnnaaaaaa

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej! Oj vilken pangbrud! :D Men kul med nytt färg. Spännande för mig på fredag. Jaa, hade bara lust och skriva många inlägg nu, får passa på haha..

Jaa. Jag ska bara vara hemma på fredag och har då besök och sedan blir det aktiviteter på BSK på lördagen, sedan hem för att fixa inför BBQaftonen. Har Pea hos oss då, har inte bestämt hur hon ska göra innan BBQ och jag vet tyvärr inte hur det fungerar denna kväll om man kan gå ut innan :S Pga de bjuder väl på mat?



Ja, pajen var inte svår att göra, tur så hade jag alla dessa ingredienserna hemma så det var bara att köra i gång. Hihi. Fullt upp nu framöver, men nästa vecka är det lättare att ses tror jag, då vi båda är lediga till helgen. KRAMM!!

2009-09-16 @ 11:11:33
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

gud vad häftig brud du är.. riktig höstfärg.. snygg.. kram kram

2009-09-16 @ 11:30:12
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: cina

Cia T! Om du ser det här ifall, vet inte om Simone har svarat dig om att man kunde se mitt hus genom vardagsrummets altansdörr. Även den lilla köksfönstret nära vattenkranen.Men inte från köksfönstret är det andra hus är det andra grannar. :) kram!

2009-09-16 @ 13:24:56
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: piggelin

Åhh vad fin du är! Ovant med rött! kram

2009-09-16 @ 13:28:12
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Yvve

Så snyggt det blev på dig.

Röd färgen passar på dig för du har gröna ögon - perfekt kombination.

Roligt med lite omväxling ibland.



KRAMELI

Y

2009-09-16 @ 13:30:48
Postat av: Malin Andersson

Kära cina, va söt du är i nya hårfärg:-D Jag har också färgat till brunett men då gjorde jag det hos frissan för man är trygg med en duktig frisör som vet bättre än man gör själv, men du är jäkla söt i den håret:-D jag är liksom less på att vara blond för många säger att jag ser äldre ut när jag är blond och nu efter jag ha färgat till brunett ser jag yngre och mina blåa ögon lyser:-D Du, jag och pernilla wahlgren har varit blonda så nu är vi brunetter:-D Nästa gång kan du testa garnier(pernillas hårfärg) de är superbra KRAM KRAM

2009-09-16 @ 17:14:13
Postat av: Tina

Ja det ser faktiskt mycket bättre ut nu och klär dig! Tvättat??? Puss

2009-09-16 @ 18:24:54
Postat av: L J

SNYGG färg..vill ha det färg men har inte hittat än.. jag har rödbrun men det är mer mörkare.. vill ha mer ljusare eller mer röd i..

vad hade du för märke o nummer?

kram

2009-09-16 @ 20:07:02
Postat av: Anonym

2009-09-16 @ 20:12:24
Postat av: Åsa

WOOOWWAH.... undrar om peo sjöström Fotografera )(känner dig?!? HIHI.... skoj bara ... Jaa du passa dej skit bra..

KRAAM vi ses

2009-09-16 @ 20:38:48
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: cina

Tina!Du har alldeles rätt, jag tvättade mig igår och då rann rödfärgen bort och känner mig lite skillnaden från i söndags och den bilden du fick av mig på mobilen under måndagen. Om jag tvättar igen troligen till helgen då kanske blir det lite mer skillnad. hihi...

Ta det lugnt när du nu är sjukskriven, gör inte så mycket som du hade hoppats hihi.Krampuss!

2009-09-16 @ 20:44:07
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Simone

Oj vilken många nya inlägg. Du är på fart...

Ja med snygg knallrööödddd... Du är så modig som prova gärna olikaa, brun, kort, lång.. Nästa gång kanske bli det rosa, lila eller grön!!Haha.. Kramm:)

2009-09-16 @ 20:46:11
Postat av: cina

Malin! Rolig att du hänger med min blogg för det är som tusen många år sen vi sågs...du kan nu se hur jag ser ut nu idag. visst ser jag gammal ut haha..jag hälsade på dig då jag var 15 år minns jag..jöss så ung jag var och att du hade en massa Pernilla Wahlgrens bilder överallt på ditt rum. har ni fortfarande kontakt med Pernilla W? Ja det stämmer riktigt att hon är brunett och hon visar reklam ibland ¨på tv eller annat. Så du följer precis Pernillas trend hela tiden eller hihi...det låter så för hon är mörkt är du också, om hon blir blond är du detsamma kanske?:) Kram

2009-09-16 @ 20:55:18
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: cina

Simone!nänä såna färger vågar jag inte..hihi.. men har flickorna typ färgspray kan jag tänka mig prova bara hemma..och kan tvätta bort..leka med mina tjejer med frissan kanske nån dag..Amanda börjar tycka är roligt med att fläta och hon kan nu fläta på barbiedockorna, vad blir nästa sen hi..ja jag är lite typ impusilv o tycker om att prova saker...det vet du hihi...Tack för idag sällskapet och mysstuden på dagis grillning. Det var trevligt...Kolla sms sen ang helgen..kramis!!

2009-09-16 @ 20:58:20
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Rosi

kram om dej.. jag tårar när jag läser din kommentera min blogg.. jag skriva sen när jag är pigg på den.. kramkram på dej.. du är fin person!!!

2009-09-16 @ 22:15:47
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Malin Andersson

Kära cina! Kul att du svarade:-D ja det är massa år sedan, minns att du va hemma hos mig ojoj ja då hade jag massa pernilla prylar, ja jag har fortfarande dom och även samlar fortfarande på henne

ohhh ja jag har fortfarande kontakt med henne, hon brukar skriva om mig på hennes bloggen hos mama o visa fotobilder..Näää du ser absolut inte gammal ut lilla gumman, det är så här att jag alltid älskat vara blond men min frisör tycker jag ska testa brunett hon har tjatat på mig men jag va räddddd men sen tänker jag va fan då gör jag det och efteråt blev jag mycket nöjd och glad, det är inte för att jag härma på pernilla för jag vill faktiskt vara blond men min frissan va ENVIS:-D hur får jag kontakt med dig så jag kan skickar fotobilder på mig och albin(min son snart 14 år) kanske du kan se mitt mailadress och skickar till mig då kan jag svara och maila bilder:-D Hur är det med dina söta töser? STOR KRAM till dig all kärlek

2009-09-17 @ 00:22:37
Postat av: Madde

Wow! Det var verkligen en färgklick för dig... Som alltid är det starkt med färg i början när man färgar håret ;) Jag funderar oxå på att tona håret snart inte nu när jag ska ner till Örebro..Hihi vågar inte riktigt! Ciao med kram

2009-09-17 @ 11:13:33
Postat av: life boy

Hej,syrran!

Jag har läst genom din blogg och din bröllop kommer jag aldrig glömma för den är minnesvärt speciellt din pappa kom tillsammans med dig för överlämna till Martin.

Jag ångrade mig inte som tackade Ja till ert bröllop för du och jag har växt upp tillsammans sedan förskolan.Tiden går så fort och vi lever på olika håll men har en fin kontakt med varandra fortfarande.

Wow,vilken fin och vacker hårfärg du har på ditt hår och det är jag inte van vid att se dig i ett annat färg när man har sett dig blond sedan barnsben.fniss..

Du ser som en annan person och man kan inte känna igen dig med den hårfärgen du har.

Jag håller med dig om att testa oss fram och man lever bara en gång.Man ska njuta av livet och uppleva saker & ting så mycket som möjligt.

Det gör jag och min sambo Gunilla.

Jag fotograferar fortfarande men jag vet inte om du har sett mina bilder inne på bloggen med groda o blommor och singel...fniss...

Jag har vart sjuk en tid och var lixom rädd när man trodde att jag har fått svininfluensa men det hade jag inte utan det var en snäll variant av influensa..phuja!

Vi hörs och du får ha det så bra!

Hälsa martin och barnen,speciellt till din pappa.

/bror,Jonas

2009-09-21 @ 15:46:42
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: Lolo

WOW WOW snyggt hårfärg på dig faktiskt!!!! Du passar i allt tycker jag. Lite avis är jag som INTE kan ha vilka färger som helst:( Lite extra kul för Martin också som får ha "olika" tjejer i sängkammaren fast det är samma brud:) som bara byter hårfärg:) Behåll den röda färgen. Passar dig U T M Ä R K T!!!!!!!! Och COOOOOL också!!! Pussis

2009-09-27 @ 21:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0