Början av dagen ....

           Idag hade jag tänkt göra en massa bra saker..tagit reda på tvätt..göra några saker...målat..
                                Men handen hindrar just till det vilket var inte snabbt med tiden.
                                          Det har kommit en massa annat emellan.
                                                 
Skickade en bild på tummen till mina vänner via mobil idag, vilken intressanta många reaktioner då jag hade varit hos USÖ idag o tog bild på den.
Jag vill helst inte lägga in bild här för det är nog inget trevlig syn och så vet jag inte hur alla kan va känsliga mot det.

Min man skulle följa med upp till USÖ för att se hur det ser ut men parkeingsplatser var fulla o hittade ingen ledig, så jag passade på ta bild med moibilen o skickade till honom. Då fick jag snabbt svar. Fyfan det var värre än vad jag trodde sa han.
Sen skickade han att det såg ut som en tjock larv på min tummen o han undrade om den ska klippas.

Nejdå...den måste va så för blåsan är inne ren och att den hindrar att bli infektion så det är bra att blåsan är kvar tills den dämpar ner lugnt än att spricka men risken kan komma att den spricker eller ntg så måste jag tillbaka under helgen annars är näste en ny tid nu på måndag kl 10.30.
Men är sugen att ta en långsam lång promenad med Monsterhanden nån gång under veckan el nästa vecka :).

En kopp kaffe i soffan med datorn i knäet blir det flera gånger om dan /dagar och fler koppar kaffe också o vätska är ett måste!
Det är väl sådant som egentligen är viktigast just nu i livet.:)




Idag är det min kära mammas födelsedag! Har det äran på din dag idag, 69 år blir du. Nästa år 70!                                                      Karin Maria Elisabeth Andersson

För mig är du den snällaste, lugnaste,tjatigaste,roligaste, oroligaste mamma som finns!

Äpplet falller inte långt från päronträdet och visst är vi lika på något sätt men vi är olika också! :) När du var runt 11 år såg jag nästan likadant på bilden som du.

Martin sa att jag kommer att se ut som du när jag blir äldre .Vi Får se om det stämmer...:)

Jag tror att jag vet ganska mycket om dig
Du gillar att promenera, virka, baka, busa med flickorna.
När du har semester åker du helst till Tallin med Enar.
Musiken som går varm hemma hos dig är VIKINGARNA
Din älsklingsfärg är rosa, lila, svart, röd.
Att bli skrämd av oss tycker du är läskig! även du är så rädd om oss, du vill helst inte nån ska hända olycklig med oss.
LYCKA för dig är att hitta prylar på marknaden, loppis, shoppa gärna på rea, handarbete, vara med dina barnbarn, promenera, musik, tidning Allas, God bakning, fika hos vänner, resa till solen!

Ett semesterminne:
Vi var på Mallorca 1986
Vi bodde på Alcudia
En rolig sak som hände var att du flög första gången o var orolig att vara uppe i luften.

Men det var inte lika rolig när du fick så enorma solbrändasvullnader i ansikten t.ex ögonlock och kinder efter många timmars liggande sol, det var då inte samma sätt man kan sola i Sverige.

Det bästa med resan :När du fyllde 60 år reste vi tillsammans till Cran Canaria en vecka. Det var fantatiskt och vi njöt av solen o badade i poolen, åt gott tillsammans på olika restauranger varje kväll, vi tyckte det var rolig att fixa oss fint till att gå ut, promenera ute på stranden, kollade på marknaden, tittade på en massa butiker som vi älskade shoppa lite smått o gott! Då köpte du en babymatta med söt mjukis NallePuh..Då sa du: Den ska du få när du ska få barn ( min tanke då var men när.. jag träffade inte Martin då) Den sparar jag. Amanda och Olivia haft den mycket till användning.


Visst har vi fretelser som är svåra att motstå, alltså när vi ska ses varje dag i många dagar "tröttnar" vi på varann o gnäller o småhackar på varann...

Den som lever får se..... Detta skulle jag vilja att vi gör tillsammans är att resa igen till ett varmt land en till kanske sista gång för sen vet jag inte om du har mer ork med att vara i värmen.

Puss jag älskar dig min mamma!

- Cina -

Kommentarer
Postat av: Sussi

:) ja det är bara att ta det lugnt me din "monsterhand"..

Fint skrivet om din mamma..

2010-04-29 @ 19:10:44
URL: http://suzzisvardag.blogspot.com
Postat av: Fia

blev chockad när jag fick MMSet.. Fyfan, säger jag bara. Men hoppas den blir bättre snart.... lider med dig..



Vad fint skrivet om din mamma. :) Ja, då vet man hur du kommer se ut när du blir äldre, Nicklas brukar oxå säga att han vet hur jag kommer att se ut som 50 åring. Haha, samma för mig, vet hur Nicklas ser ut som 50 åring, så jag kan vara lugn :D



KRAMMM!!

2010-04-29 @ 21:11:04
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Malin L

usch!! men tur du får hjälp nu, popcorn kan vara farlig, jag gör alltid i kastrull men jag brukar glo till den är klar. våga ej gå ifrån typ..

KRYA om dig!! jag såg aldrig du skrev några inläggar min blogg.. nu svarar jag :)

ja, nu känns lite ovant plugga o jobba, känns lite press men jag tycker ju om det typ haha..



KRAMAR!!

2010-04-29 @ 21:54:39
URL: http://filiponelly.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tack så mycket :)

Jaa ska bli spännande med ny vovve..

Jaa precis det finns några raser som passar om man är allergisk men beror också på person..

Hoppas ni hittar någon som passar :)



//Rebecka

2010-04-30 @ 07:34:49
URL: http://beems.blogg.se/
Postat av: Addie

Jätte fint skrivet om din mamma.Hoppas tummen läker och blir fin igen. Trevlig Valborg!

2010-04-30 @ 09:45:41
URL: http://addiswa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0