Europas teckenspråks stad = Örebro

Det kunde jag ha skrivit för ett bra tag sen men då blev det bloggtorka för min del för det har varit mycket med allting...nu har det lugnat och jag grävt tillbaka vad som hänt sistone :)

Det borde vi som är teckenspråkiga vara stolta över!! Kampen finns ju ännu var och tillräckligheten är inte allt ännu som räcker.
Men framtiden kanske säger något när politiken o kommunen och delvis viktiga områden som jobbar för teckenspråk blir tillgängligheten ännu bättre vad jag verkligen hoppas. Det har varit en hel fredags dag det arrangerat i Örebro för några veckor sen. Min man Martin var med i inslaget och sa något i där som ni får se själva.
Själv hade jag velat komma dit med klass 2 då den tiden hade jag dem i teckenspråkslektion men tyvärr var jag besviken och att jag och en lärare kom inte överens på något sätt. Det var bara för några elever som inte kunde hantera det situationen bra i stan om det skulle hända något tråkigt. Dvs de besvärliga och kan börja stöka upp besväret.... jag tänkte nästan säga. jag vill skita i de som är besvärliga ska inte HINDRA de som får verkligen se teckenspråksfolket på denna miljön när det finns överallt teckenspråk. men näpp!! Jag känner mig inte starkt att kunna säga emot men jag kan inte vara ensam med en hel grupp och ville ha de som är klasslärarna som är störst huvudansvaret för den gruppen. Men det kan uppstå orättvist och tvitsel att det inte skulle gå bra om de andra som är kvar på skolan o andra klasskamraterna fick då dit blir det surt...för mig är det vaddå...ändå vill man ta med dem som är besvärliga för att få verkligen se och kanske skäms över att de inte kan stöka upp det på något sätt o få träffa de äldre som är positiv till förebild för de små eleverna...

Se inslaget det här om ni är nyfiikna över...

http://svtplay.se/v/1927921/teckentorget/europas_teckensprakshuvudstad?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1940476/sb,k103531,1,f,-1

Om det inte går att komma in så är det en adress då måste ni leta själva fram till Europas teckenspråk
Teckentorget på svt.se

Tjohoj!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0