Fredag!!

Himla skön nu när det är fredag idag! Det består ju av ledigheten nu till helgen :)

Mina döttrar tittar på nya dvd Winx Club...läste i tidningen NA att betygen var en...så det var en skitfilm.Men Amanda gillade filmen..Nåjaväl. Bedömmelse struntar jag i så det är nog individen som avgör. Däremot var det vuxen som tittade på den och kommenterar det barnfilmer, om man tar barn dit för att säga egna ord är nog realistisk orignellt? Ja det har ju hänt en del filmer som var skit som jag tyckte var bra betyg i tidningen även vice versa.

Min man har det bra i Turkiet, fick sms igår o imorse...det har blivit lite mer sol idag och att det påminner väder som i London när vi var där sist.

Idag tänkte jag kolla hos Röda Korset o myrorna men det blev inte och jag kände mig helt slut.. gäspade flera gåner när jag var inne i stan o spanade...mmm..gäspade också några gånger vid kassan men vad gör jag här i stan då när jag gäspade...men shoppade som vanligt på rea till Amanda och några spontant till mig!! hujamej...
Fick nämligen sms att det är 25% på rea plagg i Lindex, såg några kläder där ja det måste jag ha ..igen o igen..just färgen som jag alltid köper är svart eller antricgrå..men denna gången  försöker jag bryta upp..köpte nämligen beige.. det har varit min favoritfärg när jag gick i gymnasiet och sen sista tiden när jag nu är äldre har jag väldigt svårt för beige färgen men nu har jag köpt för jag tänkte den skulle passa mig i sommarfärg på huden och blond hår även de kan passa till brunetter också men jag tänker på mig på personligheten.Köpte också en skinnklänning i kort...det skulle jag aldrig köpa i fullt pris men det var rea...:) kände att den är klassiskt och kan ha i årtal typ.


Fjärilmotiven är väl mode nu? såg ofta i butikerna.Köpte i af en linne med fjäril motiv i silvertryck..även en rosa med glittrande på men för liten, ska köpa större o tänker nog byta imorgon om jag hinner.:)Men jag tror att färilmotiven är bara nu i år och att det inte håller..Oftast är det något motiv i kort tid sen ny motiv..

Tänkte på en vän som var i Prag nyligen, hoppas hon hade det skönt och mys med familjen där. Jag råkade skicka ett sms för att fråga om att ses för det var verkligen svårt att träffa prick på en rätt dag för oss båda trots vi har olika tider att sysselsatta med och familjen också. Men som tur att våra tankar finns att vi tänker på varandra det kommer en dag som blir av snart!:) Jag hade glömt bort att hon var där och jag ville ju inte ens smsa o låta henne tänka på mig när de är på " semestern" men det gjorde inget sa hon men för mig tycker jag man vill respektera detta hihi...


Jag var nära att sälja mina Converseskorna, hrmmf...jag visste inte att vid skorkanten har spruckit loss banden kan man säga men de är inte lösa utan vidden är öppen och småsmåstenar har samlats in..hade inte räknat med det..Har faktiskt fotat på den och tänkte sälja på blocket..men det fick jag backa ur...visste inte att de lossnat vid vidden på skorna när jag tvättade rent o tänkte sälja till henne för att köpa ett par nya annan form av conversedojjorna som finns nu inne i stan. shit! men äsch jag vill ju vara ärligt och inte göra en dålig affär, jag berättade för henne nästa  dag och hon förstod mig och att hon har själv också som är líkadant som jag beskrev för henne så verkar hon inte vara förvånad men även hon sa de är ju nästan ny från ifjol ja börja undra hur går jag egentligen?:) eller har det blivit mycket stenar på de sistone där nya huset som mina dojjorna inte klarar av att hålla.:)

Imorgon ska Amanda på kalas hos Emma..då gäller denna kalaset maskeradklädsel, hon ska klä sig som en katt :)

Senare ska jag ha tjejmiddan hos mig som är min tur att ordna. Har bestämt vad det blir för mat och MUMS! :) ska det bli...


Nu är det storm lugnt i mitt hus. Flickorna sover gött..inneboende tjejerna är i form av att gå ut o festa i kväll, hem i natt säkert. De är härliga hur som helst och att jag har haft de dvs det första tjejen som ska bo kvar hos oss som blir inne i tredje året. Känner väldigt mer familjmedlem med henne men andra tjejen har varit fantatiskt och det är rent slump att man får bra personer som bor hos oss. Upplevde henne som en piga i huset, hon älskar att städa och göra i ordning jag tror det finns inre i henne respekt för hennes kultur att vara hjälpsam och att hon ska alltid hjälpa sin familj hemma vilket hon gör också hos oss-. Har ibland sagt till henne att inte behöva göra det men hon vill det så kan vi inte tvinga henne, hon är mycket självständigt och har valt att flytta  för att bo själv till höst. Vi kommer att sakna henne! :) Hon har varitså bra lektjej för våra flickorna och de tycker hon är rolig och att de kan prata med henne och mest intressant för de tjejerna är hur de språket uttalas när de säger något svenska ord då översätter hon till ryska språket... en bra dialog och lärorikt för våra tjejer och förstå hur hon levde i ett annat land förut innan hon flyttade till Sverige. Alltså muslim men inte ett hårt muslims liv enligt henne.

Just nu frossade jag mig in i ostbågar och några glas kall vitt vin! Gott..ska snart sussa...Jag är helt enkelt galen i ostbågar nu för tiden.. det är inte så för några år sen är det bara JAPANSK godis som jag blev helt galen i och kan bara sluka in all på en gång och min man föredrar undika att stå nära mig och sitter gärna 3 meter ifrån mig för han hatar lukten från Japansk godis. ha ha ha...Det var som en verkligen svårt att undvika o vila utan bara frossa mig in i dem.. min största last var det men inte nu längre...Nu är det ostbågar som är väl min största last, det har vairt Choklad oc kså emellan men inte lika mycket som tidigare.

Ha en skön helg med er som ifall har somnat efter jag skrivit långt! fniss.. det är bara nu jag känner för att allt är lugnt inre hos mig då babblar jag gärna ut det jag känner för!

Natti Natti!!

Kommentarer
Postat av: Anna Sofia

fniss japansk godis, det var min man galen i en kort stund, men blä lukt sa jag, så han avstod det.

Ja, det låter skönt med ledigt och lugnt.

Kram

2010-04-10 @ 08:41:15
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Anna Sofia

SÅg inte din kommentar nere i mina tidigare inlägg.

Men du, jag blev chockad när du sa 1500 kr, jag köpte den för 30 kr! Jösses!!!

Ja, den fungerar vanligt på elkontakt, någon har tydligen bytt ut det förut. Annars hade min man även kunnat fixa det.

Ang ägg, ja, jag målade det vitt först och sen tog jag silkespapper och limmade på det målade ägget och limmade runt spetsband. Alt. en gammal tidning eller noter som jag har limmat på. Ack, så synd att du kastade de gamla äggen. Jag har sparat 3 påskägg som barnen har haft nu, och ska måla och pyssla med dom. ler

Kram..

2010-04-10 @ 10:31:26
URL: http://ljusthemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0