Bjuder på bilderna under påskveckan.

Under påsklovet har vi haft olika besök och har hunnit träffa en del vänner med barnen som vi inte träffats på ett bra tag.Under skärtorsdagen kom familjen Y från Stockholm o hade vägarna förbi o hälsade på oss. Kul se dem o pojkarna. Bjöd på kladdkakan. Det blev många kladdkakor under denna veckan :)


                           
Amanda lyssnar på freestyle i sitt rum, Olivia var där o försöker busa Amanda för att inte få en lugn avkoppling stund.:) Så ser Amandas rum ut i ljusturkosfärg och Olivias rum är rosalila färg i sitt rum. Allt är inte riktigt klar så får man göra då o då. Amanda lyssnar väldigt mycket på musik från Melodifestivalen och hon älskade en låt som Erik sjunger. Låten minns jag inte. :) Hon använder just nu mycket den khakigröna kepsen och sover gärna med den också i famnen. Den är nog pappas gamla keps.
 Min gamla piedstal som jag fick ta med från min pappas hem, den hade jag  i mitt gamla rum och hade palmblomman som stod där. Färgen var vitt innan, men visste inte vem som har slipat bort den.Minns inte själv. Men ska måla vitt igen på den.

En onsdag var vi hela familj på Bowling och sen åt vi på Kina Muren! Det var myspys och gott att vräka sig i mat! :)

Däremot har jag tonat håret blondare...skulle till frisör men gjorde hemma istället :) billigare och blev nöjd. Är sugen på Platinablond snart senare innan sommaren.

                       
Klädkammaren fixades under påskveckan också, lika bra få det gjort och Martin höll det lite av varje dag. Sen ser ni resultatet. Klart! Allt av laminat in i klädkammaren. Är nöjd! nu kan jag börja ordna med sakerna in än det var innan så himla rörigt! :)

Långfredan bjöd vi familjen Sundström/ Dimentova

Barnen var först på bion och såg på Twinx Club på Hemligheternas slott och Amanda tog med Miriam och hon älskade den filmen. Hon var överlycklig att få se den filmen sen var familjen S och D hos oss.


Inga bilder på mig men jag hade ju kameran blir det ofta så att jag tar bilderna o glömmer bort mig hi jag är oviktigt faktiskt fniss..Vi hade påskbuffe o bjöd på god mat och dryck. Jocke har hunnit nu få se hur vi bor. Det har varit svårt att passa datum men äntligen kom de och umgick hela kvällen. Tack ni!


Påskafton pysseln på förmiddagen.

                
De målade och pysslade några påskgrejor. De tyckte det var rolig. En bra avkoppling också.

    

Storasyster A följde med O o delade ut påskbrev. Sen Var A hos kompisen Miriam och gick med henne runt blev det mycket godis och pengar! Ojoj..Det blev mycket ätbart med påskgodis hela påkshelgen. Olivia blev strålande glad och lycklig att hon kunde cykla nu och har tränat henne och det gick smidigt och snabbt för henne. Skönt att det är bort nu med småhjuling för framöver vill jag cykla kommer vi att cykla tillsammans till dagis o lämna henne sen cyklar jag till jobbet. 

   
         
Senare pysslade de lite under kvällen, då kom Nico på besök och de skrattade och pratade något som jag inte vet. Hmm.. önskade jag kunde höra vad som sagts och fnittrat. Men äsch det gör mig inget. :)


                  

Martin har också fixat innei garage med extra spånskiva under taket för att få upp alla kartongerna o lådorna. Perfekt då blir det bara mindre och mindre. Skönt och har hunnit gå igenom dvs vårstädat en massa skräp och några saker som inte används sålde jag på Blocket! Olivia ville klättra på stege då Martin jobbade uppe. 


               Amanda var med o cyklade under kvällen när Olivia cyklade mycket. Amanda gapade efter att hon kunde cykla ...hon minns själv att det tog lite längre tid för henne att kunna cykla och hon trodde inte Olivia kunde redan cykla. Jag förklarade henne att alla är olika och kanske är det upp till mig som jag känner mig lite rädd men egentligen ska jag bara släppa iväg o det kan gå.
Tänk er förr i tiden då Martin minns att han inte hade stödhjul när han var liten och alla tänker bara ett annat sätt att släppa iväg snabbt tidigt och han tycker det är mer bortskämd med att alla inte är självständiga som förr i tiden.Intressant tanke av honom :)

Igår var familjen Odencrantz hos oss och åt middag, gott gott och länge sen träffa dem också. Så det blev mat och prat och umgänge.

Min kära make är rätt förkyld nu. Stackars han..igen tänkte jag. lite kläder när han arbetade ute eller hrm. för ingen av oss i familjen är sjuka. ännu men känner mig lite snuvig nu hrm..
Han ska iväg till Turkiet nu på onsdag, avis blir jag men men det ingår hans jobb. Tur.. hi han blir borta en vecka ungefär.

Så får jag själv vara i min stora säng o sova gott de nätterna när Martin är borta. Fniss fniss!!Eller så kommer tjejerna o vill vara närheten av mig  i fall de drömmer eller ngt.

- Ha en bra vecka efter påsk och ha en bra med er som har påsklov nu efter oss -

Kommentarer
Postat av: Fia

härliga bilder!! :) Glömde gå upp och titta i er klädkammare, men det får duga med bilderna än så länge. :)



tack för att vi fick komma igår, alltid trevligt! Hoppas Martin blir bättre snart igen.



Köpte äggtabletterna i vanlig mataffär ;) och äggvästarna vet jag tyvärr inte var, fick ju dem av Nicklas mamma, men troligtvis typ i mataffärer oxå.. :)

Kram!!!

2010-04-05 @ 18:34:54
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Simone

Härliga bilder till o min pojke Nico.. :)

Ha en bra veckan nu med kallade jobb.. Kram

2010-04-05 @ 22:47:01
Postat av: Fia

jaa, precis! suck, men hoppas inte det kommer mera snö nu...



Ja, hoppas vi hittar ett bra datum som passar oss alla nu till vår... :) Kanske blir det grillning, hmm. ;)



KRAMM!!

2010-04-06 @ 08:35:23
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Det låter som ni har ett härligt påskvecka. Vi har påsklov nu, idag var vi på Techinus ( där barnen kan leka och pyssla, inte som Lek och Bus, mer tekniska) hi. Ej fotograferat.

Målar och målar, hoppas få dom klara i morgon, då blir det bilder. :-)

Kram

2010-04-06 @ 16:56:10
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: brorsa

hej,syrra!

Det är väl skönt att våren är på väg hit,

jag är hemma liggandes sjuk i magsjuka och bara kräktes hela tiden.Sambon fick ingen sömn för hon hörde mig kräkas inne på toaletten.

Jag börjar jobba på måndag och det händer ganska mycket som är på gång så det är typiskt när det är vår.Min bildtelefon ska lagas och dom kommer hit & fixar den så jag kan ringa själv.

Jag har en personlig fråga till dig:

Vill du inte ha ett barn till?

en pojke,alltså en son???

Du som är barnkär och kunna få ett barn till, eller räcker det med två töser som ni har idag samt Martins barn ockkså....

Nu ska jag gå ner och ge katterna mat,

sedan ska jag se på en film och sambon är på jobbet & hon ska på pilates och tränar.

vi ska egentligen boxas ikväll men det får bli på söndag istället för man får inte smitta ned andra som kommer nära mig,48 timmar....

hälsa din pappa,din make och ungarna samt till Simone med sina söner & fredrik.

/Jonas från västmanlandslän

2010-04-07 @ 14:46:14
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: cina törnblom

Jonas: hihi kul personlig fråga Nää jag är nöjd och har en bonuspojke Lukas som är inte min kött o blod.Men jag har kännt honom lång tid sen han var liten så man känner honom rätt bra.Däremot har jag varit lite sugen att få den tredje men det försvann suget och insåg att jag vill ha egen tid nu för mig själv och jag är nöjd med mina prinsessor, jag har faktiskt inte tänkt om jag önskade en son. Det kom bara alltså två tjejer.Är glad att jag fått två töser som är guldgåva för mig! Vill ge de lika mycket tid från mig.Ska hälsa S och F de övriga när jag träffar dem :) Sköt om dig brorsan och ha det så jättebra jag smsar dig snart!

2010-04-07 @ 14:56:49
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Marina Nordin

hejhej... Ojj de har varit fullt upp för eran del nder påsken, många härliga bilder och titta på och sååå fina påskakärringar... hihi...



kram

2010-04-08 @ 12:56:40
URL: http://litenmajja.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag håller med dem härinne att det är fina bilder. Så stor Amanda är när hon sitter och lyssna freestyle och ha pappas keps!.....Ni har haft en härlig påsk iaf ;) Ha det så bra! Kramiz

2010-04-08 @ 18:28:52
Postat av: Cia

Hejhej!



Hihi, gulligt av din brorsa som undrade om du inte ville ha en pojke ;-)



Du berättade om orokänslor framför barnets upplevelser (du skrev om att A frågade varför O redan kunde cykla..).

Mia Törnblom har skrivit sina böcker om självkänsla. Hon skrev: ... överdriven oro där barnen hela tiden ska "aktas" för en massa sker, blir bara en signal om att vi inte tror på att barnet klarar sig, och det säger sig självt att det inte är bra för självkänslan.

Det är en bra o intressant bok, speciellt om självkänsla i föräldraskap.



2010-04-15 @ 11:15:17
Postat av: Paulina

Härliga o söta barn du har:)

2010-04-30 @ 10:39:35
URL: http://mislayq.blogg.se/
Postat av: A

fina bilder =)

2010-04-30 @ 10:52:21
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0