Min vänstra hand lindad bandage :(


I fredags var det den 23april. Min kära moster som gick bort skulle ha blivit 80 år. Min mamma berättade det för mig ja det stämmer, glömde själv bort och förra inlägg berättade jag ngt om att hon skulle ha blivit 80år och det var i fredags. 


 
Lördag:
                

Den tavlan som jag tidigare visat har jag målat o använder till att rita efter min humör, fin väder då ritar jag sol..Har haft tjejmiddan då skrev jag välkommen till min tjejmiddan. Kul spontant med att kunna använda till olika tillfällen.
De tre bilderna är Olivia som klätt ut sig till en katt. Maskeradkalas hos Malte.

Amanadas övernattning gick bra, hon hade kul hur som helst..Hon var till kalaset direkt efter.Fullt upp hon hade haft...





       
Har hunnit måla o bokstäverat på..Innan jag gjorde illa min vänstra handen. Svårt o skriva mycket som jag brukar göra. Tyckte det var kul!..AMOUR  bertyder kärlek på franska, BONHEUR betyder lycka på franska.Gjorde också ute golvborstning med törnblom o nr 19.,.ska fota sen..


Busiga bilder med pappa o barnen som jagade varann o kliade på varann..sen kom de ut..jösss. bromsade dem för det är inte varmt ute!!Amanda älskade klä sig i mina kläder. hon hade min skjorta...åh va skön den är säger hon. hi...bjuder på bilder på döttrarna...


Söndag:

Hemma o välbehållen nu efter varit hos akuten till kl 01.00 i natt.. somnade 02.00..
Var verkligen inne i chocktillstånd men det är över.
Skulle göra popcorn...olja i kastrull...fastnade på en tv program o glömde totalt bort när jag o martin diskuterade om roliga programmet.. TUR.vad
jo... martin såg i fönstret som visade från spisen att det var ELD vid spisen.. jag sa vad...vände mig! ja ELD...det brann fr kastrullen.. blev livrädd o stängde spisen o öppnade utedörren o tog kastrullen brinnande och la den på altanen för att fortsätta brinna eller vad det kan hända.
Elden kom till min hand men hade inget tanke att rädda min hand utan vill bara fort bort med den. Kände som jag blev blackout om elden kom på hela handen eller halva men det var på långfinger o värst tummen som är förstörd med en del stora blåsor.

Martin kom med locken o la på den o slocknade o han brände också lilla på tummen en hud började blåsa men ej stort som min tummen... blev chockad o  kände så ont...fick lägga handen i sval vatten skål- såg sen att huden har blivit grå-...såg internet att de sa att de skulle hudinplanteras om dålig hud..fick hemskt ont hela tiden.. det hände kl 21.30.. Lika bra åka till akuten...fick vänta länge på doktorn..

Jag somnade emellan o var så trött...sen kom dr..han sa att jag har tummen som 2 gradig nivå vilket är tur inte 3.e nivå då måste man hudinplanteras via operationen.Lång fingret var 1.gradig...då ok jag fick åka hem o fick bandage med speciellt vävnad som är blött...Till lillån o fixa byte till nytt på måndag...martin tyckte det var otäckt. ja jag förstår honom...det ä ju andra gången det hände mig men det första var i lägenheten på skolgatan...jag berättar sen när jag fått mina fingrarna bli klara o kunna skriva fritt...nu känns det segt o stora blåsor är på tummen.. shit...

Under fläkten är svart....kaklarna grått o svart ..fick tvätta dem...kasrtullen svartbränd! tur inte det exploderades...fyfan mst jag bara säga..Viktigast att inte oljan o vatten kontaktades för det är mer farligare.

Vet ej hur det blir imorgon o känns kanske svårt att jobba imorgon pga är själv tsplärare..Jag använder nu högra handen o teckna med vilket fungerar bra...har ej bestämt om jag ska jobba imorgon eller vila mig...den svider emellan o fortfarande ont hela dan....Tänk va jag blev arg på mig många ggr....suck!


- kramen -

Kommentarer
Postat av: Camilla

Krya på dig! Ta det lugnt imorgon tycker jag!

Kramisar

2010-04-25 @ 16:43:43
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Ulle

Ajaj, det måste göra så ont... Du får krya på dig och vilar dig imorgon, tycker jag.. Kram på dig!!

2010-04-25 @ 18:48:57
URL: http://ulle74.blogg.se/
Postat av: Rosi

Men HERREGUD.. så hemskt.. tur den inte exploderades. krya på dej och hoppas det bli bättre snart.. jag minns när emil var liten. typ runt 4-5 år gammal..vi gör popcorn och sen flytta jag kastrull till diskbänk medan jag hämta skål och sen lyfta jag kastrull och emils arm träffa den på diskbänk som kastrull har står på.. så hett var den. han fick oxå 2:e grader brändskador.. jätte jobbig.. krya på dej.. var försiktig lilla gumman.. många kramisar..

2010-04-25 @ 18:51:55
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Lilla Rose

Aj! vilken otur det hände och med turen att det var i låg skala så behövs inte byta. Ta väl hand om dig och kramen

2010-04-25 @ 20:28:21
Postat av: Addie

usch det var inget kul och tur det inte blev värre. tycker py du ska ta det lugnt och stanna hemma imorgon. Hoppas det läks och att du mår bättre snart. Kram

2010-04-25 @ 21:10:08
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Madde

Ajaj, vad du har varit med om.. Samma med min dotter och hennes kompis som skulle poppa själva härhemma i fredags när jag var borta men som tur var de bara "brända" popcorn och kastrullen,men inte ELD... Puh! Du borde vila dig för det är inget att leka med brännskada... Ta hand om dig! Kram

2010-04-25 @ 22:39:58
Postat av: Camilla

Pro Makers är färgpennor för vuxna så att säga, den har två spetsar, en smal ocn mycket bred. Om du söker på ProMakers så kommer du hitta info om det! Dessa pennor är populära i scrapbookingvärlden!

2010-04-25 @ 22:43:13
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Fia

Ojoj! Stackars dej, men tur att det inte blev 3-gradigs brännskador! Se till och vila dig, tänk på din hälsa.. Kramkram!

2010-04-25 @ 22:59:36
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Katia

Hej, hoppas du haft en fantastisk helg.

Kram:)))

2010-04-25 @ 23:09:52
URL: http://newstar.blogg.se/
Postat av: Åsa

Å neeeeeeeeeeej. aj låt hemskt.. men tur att ni räddad varann och släcka den och så .... USCH.. var rädd om dig och vila dej nu... och säga din dotter är så söt.... jätte söt.. och fint hemma och så..KRAAAAM

2010-04-26 @ 05:47:29
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Hu, hu.. ajaj.. det måste verkligen göra sååå ont!

du får verkligen krya på dig. När det börjat läka, smörj in dig med Aloe Vera gelly så blir huden bättre läkt.

Tur att det inte exploderade.

Du gjorde fin kvast, mysigt.

Du får en ordentlig kram från mig.

KRAM

2010-04-26 @ 07:09:00
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Tine

Hu hu hu, Take Care nu my lady och VILA nu! Stora tröstekramen! Popcorn e farliga, glömmer lika lätt som du.. hu... KRAM!

2010-04-26 @ 08:33:55
URL: http://cerine.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Nej, inte så kul! Stackars dig! Krya på dig och vad rädda på er!

Tips! Ta micropopcorn i stället!

Jag slutade med att poppa på spisen för för flera år sen det har hänt att jag glömde. Ville inte fortsätta med det även det är så god!

Kram!!

2010-04-26 @ 19:34:56
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: piggelin

Ojoj! TUR att ni såg att det var eld och stoppade den!

Ja du får vila och hoppas att handen läker bra!

Kram!

2010-04-28 @ 15:33:01
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Maria

Ajj inte så kul. Stackars dig.. Hoppas du mår bra??

Krammmm

2010-04-29 @ 08:44:55
URL: http://jungfrumia.blogspot.com
Postat av: Askungen

Men herregud, tur inte det förvärrades och man ska ha respekt för eldens hat. Och tur inte du skadade dig mer än så, att ni klarade er, tänk om det hade varit värre än så. Krya på er!

2010-05-09 @ 09:01:29
URL: http://askungan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0