Ovan att vara hemma

Ja nu har två dagar gått för att vara sjukskriven..Ovan och kände mig trött ändå nu efter hela dagen.

Nu kliar det som tusan inne i bandage..fyy känner mig irriterad och vill sticka den i hjäl men men nej...blir skönt att komma tillbaka imorgon och de ska ta bort så jag får se hur den ser ut och vädra samt och lägga in ett nytt..

var tvungen att skaka min hand emellan för att det känns som bandage hjälper mig att klia under...:9

Jaa..det är ju egentligen skönt att bara ta det lugnt. För mig känns deet fortfarande svårt att acceptera. Jag pratade med min vän igår via 3g att hon själv har också varit sjukskriven i tre veckor pga knän och hon kände likadant men sen kändes det verkligen skönt bara ta det lugnt och passa på unna den tiden.

Mina tjejer är så härliga hur som helst och så förstår de min situation och att jag inte kan göra så mycket, hjälper de till och hjälper t.ex att dra byxan på mig, jag kan ta högra handen men vänstra handen är besvärlig så de hjälper ta andra sidan på byxan. :) Vi brukade bära flickorna ner från uppe när de vaknat men istället går de ner själva eller att jag el Martin kommer upp o möter dem o håller i handen o går tillsammans ner.

Min man hjälper mig med tandkräm hi hi o det svåraste är att ta av BH men lätt att sätta på men inte att ta av.grrr...

Kläderna måste jag också tänka på hur jag ska få handen in i nån plagg för en del ärmen är trånga så det får bli lösa stora t-shirt eller ej smala tröjor o koftor går det ej in. suck...

Det var inte heller lätt att hålla morot o skala bort samma med äpplen men som tur Martin kunde hjälpa till.

Tyckte det var bra att han finns hemma denna veckan så jag hoppas tummen läker ganska bra till nästa vecka får man klara på egen hand för det mesta när den har läkt lite bättre då när Martin ska tillbaks till jobbet.



- Kramen-



Kommentarer
Postat av: Fia

ojoj, stackars dig! Jobbigt med bandage och när de tkliar, men det innebär ju att den börjar läka och det kan oxå vara varmt därinne. Hoppas det går bra imorgon, snälla flickor & man du har ;) Men på lördag behöver du inte göra ngt middag ;)



KRAMM!!

2010-04-28 @ 14:52:19
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Låter mysigt med mycket hjälp, men inte roligt med tumme i bandage, kliande och sånr. Unna dig verkligen med lite lugn och ro.. :-)

Kram

2010-04-28 @ 20:36:45
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Rebecca R

hejhej!!Ajj du har råkat illa..Lider med dig!Inte så kul men det kommer läka sig i slutändan :) Vad goa flickornas dina e! Omtänksamt av dom! Jag sj har varit med om det och hade gips på höger hand i mer än 6 veckor därför jag förstår hur det känns...Fyyfann!Krya på dej kram puss Rebecca

2010-04-29 @ 08:47:40
Postat av: Sophia

Hej! Tusen tack för din fina kommentar hos mig. Fy va tråkigt med din hand- en olycka händer sååå lätt. Du frågade om mina guldramar! Jag gör ingenting med ramarna/speglarna innan..jag bara målar på. Vissa gånger sprayar jag med vit färg..speciellt gamla brickor som ska bli fina- då funkar sprayburken kanon.

Ja man ska inte kasta något..för en vacker dag vill man ha det igen :) Ha en bra dag, o försök att njuta lite nu under din sjukskrivning med..ska ju bli fint väder har jag hört..Kram Sophia

2010-04-29 @ 14:39:13
URL: http://needy-shabbycheap.blogspot.com
Postat av: Askungen

Krya på dig !

2010-05-09 @ 08:59:43
URL: http://askungan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0