SOOOOOL!!

Solen skiner och det känns så härligt! Vill bara vara ute o njuta i solen och idag är det måndag IGEN :)

Helgen har varit bra och det känns som en hel dag. Min man kommer hem imorgon kväll och snällt att Malmen kommer o hämtar honom på flygplatsen o kör honom hem. Så flickorna får träffa honom på ons bitti, de sover redan då tis kväll när han kommit hem.

I lördags var jag till Myrorna med mina flickor, det kom med spontant o frågade om de hade lust. De ville de och de frågade förståss vad är myrorna och jag sa det är lite olika saker där som man kan köpa och det är billigt och det kan va rolig o titta på. Så gick de med på det. Men först hämtade vi en cykel som kostade bara 100 kr, via blocket. Snabbt var jag då fre kväll o hörde av mig o jag var först så vi kom dit o köpte den. Den är inte precis så ny utan rätt sliten, men vi pratade om att vi inte behöver vara rädd om den cykeln så hon kan träna på den för hon är van att sitta på sadeln kvar o ha fötterna på marken när hon stannar etc inte att hoppa ur sadeln etc, det behöver hon träna på. Sen föreslog jag om vi kunde köpa sprayfärg på den cykeln och pakethållaren att måla svart etc, då köpte vi den. Tänkte köpa en till senare beror på om jag hittar ett bättre pris som cykeln är lite mer nyare. Amanda ville ha lilafärg. :) Ska kolla på biltema.

Men tänkte på den 1 maj som är cykelbytardag, är en bra idé att komma dit o köpa begagnad cykel, trots har aldrig varit där.

Den tiden brukade vi tidigare tillbringa bort helg till Stockholm eller med husvagnen för några år sen. Så nu är det inget speciellt till Valborg som var tänkt kanske kunna komma dit till cykelbytardag.

Ni som har varit med om det förut, vad tyckte ni? Har ni sålt er eller barnens cykel eller köpt därifrån?

En vän har köpt därifrån och visade mig hemma hos henne. Den såg faktiskt bra och fin skick.

Ja när vi var till Myrorna. Amanda tyckte en del kläderna såg roliga och konstiga ut. Retrostil fr 60-70 tals finns det, möblerna också. De tittade på lekssakerna men en docka som hade bara halv hår så hon tyckte det var äckligt. Bra för de att få se att de sakerna är använda som inte ville ha längre lämnas där. Då förstod Amanda. Olivia får det inte riktigt begrepp på något sätt men förstår nog en dag.

Jag tycker om såna tjocka virkor tyglappor, vill ha något av dem och sätta på väggen och ha bokstäverna på typ lång "hem ljuva hem " eller liknande. Letade gammal fin dukar men hittade inget. Tänkte kolla efter blomkrukor o måla vitt....nappade inget... Letar efter en gammaldags trä golv lampa o tänker måla vitt o byta lampskärm i lantlig stil. Får komma lite oftare dit o kanske nappar jag någon gång.:)

Men denna gången köpte jag en liten gammal pall med brun färg på benen o tänker slipa dem o måla vitt. Tyget är roströdorange färgad och tänkte byta tyg till något annat, men de duger än så länge för den tyget är nästan likadant färg som finns lite på väggarna.

Min man slängde en nyckelskåp i kärran och jag plockade fram den tillbaka och målade den vitt, ska måla en gång till vitt och nyckelkniparen som man öppnar med tänker jag byta till en söt prickig knapp eller ngt och tänkte det kanske kan hänga i min dotters rum med små smycken dvs halsband där inne i "nyckelskåpet" som jag tänker byta till ett nytt namn som blir smyckeskåp.

Denna inspirationen såg jag i NA tidningen under helgen att man kan hänga örhängen en typ tvätttorkare istället måla annat färg och hänga på väggen o alla örhängena kan hängas där. Bra ide faktiskt då slog det mig om nyckelskåpet som blir smyckeskåpet istället :)

- kramis! -


Kommentarer
Postat av: Tine

Tjohooooo!!! Skriver här ist för förra inlägget, hihi.. Tog med mig Solen från Prag! :p Så vi kan njuta lite i varma sverige osså ;P Hade de underbart nere i prag!!! :D

Å Mannan din tar med ännu mera sol hem fr Turkiet! ;)

Nu e de VÅÅÅÅÅÅÅÅR! :)

Kollar mitt schema, blir vansinnig! Jobbbar såååå mycket-mer än vanligt,.,, Hmm..Lättast näste vecka, vad sägs? Åker te Hallsta på freda 23, men dagen före? Torsdan..22 aprilio,.. o ses efter kl 16? Är på utbildning hela dan, så kvällen e fri!..

Har ny bloggsida, du ser var på länken ;)

KRAM!!

2010-04-12 @ 16:43:05
URL: http://cerine.bloggplatsen.se
Postat av: Sussi

Låter som spännande projekt.

Ja, mina flickor har sina cyklar från cykelbytardag. De är fina o ser som nya..

2010-04-18 @ 19:38:37
URL: http://suzzisvardag.blogspot.com
Postat av: Marina Nordin

hejhej... jaa kul med lika foto på barnen, synd att jag inte har en likadan bild på Lisa oxå, de hade varit coolt.. :D



krammkramm

2010-04-19 @ 22:13:47
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0