Trevlig Valborg!

                 Idag blir jag irriterad på min stora tummen som tycks stå i vägen.
Men bara att ha tålamod...:/ Denna Valborg helgen skulle en familj Edlander fr Alingsås komma hit o fira med oss men det blev inte för jag är inte så social nu när det hände med tummen. Men vi ska till Lillån Majbrasan ikväll o titta en stund för det ska komma godisregn kl 18.00 och barnens aktiviteter är choklad hjul, rutchkana, hoppborg, karusell, kons alla magar!
Lotteriförsäljning o fik med godis o läsk. kl 20.30 tänds brasan! Då kommer det att slå tillbaka det bilden jag har i min minne ifrån lördagskväll när jag ser den stora brasan och den var lilla "brasan" i kastrullen. Sen är det fyrverkier kl 21.15 Se om vi blir kvar längre.

Imorgon blir vi bortbjudna hos Odencrants som vill uppmuntra oss o vi inte behöver laga mat :) Snällt...
                        
Först innan ska Martin ta med alla barnen o ha sällskap med Malmen till travhästarna i Marieberg och att det finns barns aktiviteter där också. Då måste de duscha efteråt för min skull pga allergi. Tyckte synd om de att de inte får uppleva o se med hästar el så med mig men bra att Martin ville ta med dem.

Då får jag ta det lugnt hemma med min kära tummen :)


Börjar tänka på också att kon ska släppas...minns förra året men det blev inte för oss då.. Vet ni ngt om det o när är det?  
                                                       



                                                       
Tillägger lite nu för vi är hemma nu o vi struntade i majbrasan, vi blev snopna att ris över marken var väldigt liten men kanske skulle de lägga över mer men barnen var nöjda med karusell,lotteri, sockervadd som var pi BLÅ.
Har sagt att de bör inte slösa på allt där för att kunna fortsätta imorgon också på traven. Vi träffade folk även Amandas o Olivias kompisar ev föräldrar så vi småpratat lite. Trevligt!! Man känner ju sig hemma där som man träffar
dem på vardagarna genom dagis o fritid ev områden där man bor. Vi cyklade dit hela familjen, kul första gången för Olivia att cykla långt men imponerad at hon var duktigt men behöver träna med att tänka på fotbromsen lite ofta.

Nu har de myspys med att se filmen och sen ska de sussa gott1
                                          

- Kramen -

Kommentarer
Postat av: Simone

Lillavän..Du kan tänka och njuta att vara hemma utan alltid måste göra någon.. :)Njut!!! Glöm de MÅSTE..Fast jag är nog inte bättre hellre hehe.. Trevlig Valborg fast vi kanske ses.. Fniss!!Kram:)

2010-04-30 @ 13:37:23
Postat av: L J

kanske står det i ARLA hemsida om det? för det har stårr förut.. ta hand om dig nu. trevlig valborg. kram

2010-04-30 @ 15:19:52
Postat av: cina

LJ: jaa stämmer!! bra du sa det o känner igen det...:)tack för tipset o trevlig valborg detsamma!kram

2010-04-30 @ 15:45:15
Postat av: Fia

Ja, skönt för er att komma ut o slippa tänka på maten imorgon ;) samma med oss, brasan var inte så stor här heller. hmmhmm.... Men barnen hade iaf trevligt.:)



kul att barnen ska iväg till travet imorgon, för vår del blir det en lugn lördag på dagen, det behövs! :) Skulle vara kul o titta på när korna släpps ut, tror att man kollar inne på Arlas sida... kramkramm!

2010-04-30 @ 21:52:07
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Jaa. :D Bara att kolla om det finns ngt som lockar dig ;)



KRAMM!!

2010-05-01 @ 15:30:04
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: L J

vet inte om du har kollat men jag hittade sidan där det ske i olika städer.. http://www5.arla.se/Default____22301.aspx

hoppas det är bättre med skadan nu..

kram

2010-05-05 @ 15:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0