USÖ idag...

Ja en kommenterade på min förra inlägg att hon slutat poppa vid spisen. Så känner det likadan för mig att det är nu sista gången o ska aldrig göra det mer. Jag poppade faktiskt för ungefär 2 år sen i gamla huset o sen dess har vi inte använt vid spisen utan mickro. Så i lördags var det helt onödigt händelse och att jag inte hade rutin som tänkte på att poppa med.

Var faktiskt på jobbet idag som ni flesta tyckte jag skulle va hemma, men ville prova fram och det var verkligen jobbig att tänka hela tiden på handen o vara rädd om den.

Att ringa till vårdcentralen tycker jag det är dålig nu för jag skulle kunna spontant ringa fram till vårdcentralen och få berätta situationen etc eller meddela men man måste trycka på knapp 1 el 2. shit...ev ge mitt nr men de kan ju inte ringa mig pga döv..så jag provade ge ut min mobilnummer för jag skulle te fika där bland hörande finns så kunde jag fråga om hjälp.
då ringde mobilen....
Bad en hörande kollega svara på mobilen om att jag skulle få en tid hos Lillån vårdcentralen för att byta o få ny vävnad och bandage.
då fick jag en tid o jag tackade henne för hon hjälpt mig, äh sa hon. jag känner mig som din "mor" som sen tidigare..sött.. bodde hos henne fosterhem under gymnasiet.:)

Var där vid 13.00 o undersköterska tittade på min tummen, hon tyckte det såg inte bra ut. Hämtade doktorn...hon tittade o jag såg henne i ansiktet att hon reagerade att det var stort. Hon ville kontakta USÖ plastikkirugiska kliniken och fick remiss dit.
Åkte dit och fick vänta en stund...
Sen kom jag in o en astrevlig sjuksköterska mötte mig och vi pratade lite. Sen kom doktorn, tittade på min hud...rätt länge...kände på om jag har nervkänsla, ja jag reagerade. Bra att du har nerv kvar sa han.
Hur länge kommer den att läkas frågade jag.
Han sa ca 4 veckor.
Åhhh sa jag så lång tid...mmm...
Vad jobbar du med frågade han..
Jag jobbar som teckenspråkslärare på Birgittaskolan..
Mmm sa han...det skulle inte fungera för att tummen måste läkas ordentligt vid vilan.
Så sjukskrev han mig i tre veckor.
Nej jag har svårt att ta så lång tid.. Kan tänka mig börja med en vecka först sen 2 veckor kanske..
Jisss...
Min tummen har en lång blåsa som är 6 cm lång och inne i vatten ser som en ballong.höjden på blåsan hela tummen är ungefär 1 cm.
Han sa när den har spruckit ska vi klippa av bort huden som dött...
Nää läskigt sa jag..
Ska tillbaka nu på torsdag kl 10.00 för att byta ny...o mer luftigare för att vädra emellan...

Idag hade Olivias dagis drop in fika, barnen var så duktiga på att ha bakat en massa. Fikade en stund. Många frågade efter vad som hände med tummen.:(

Imorgon ska jag till bsk o lämna in intyget.

Olivia ska nämligen till tandläkaren imorgon också kl 8.00 ev skogen med matsäck.

Det är visst ovanligt att både jag o min man är sjukskriven samtidigt fast det är hans sista veckan o jag är i första veckan.

En kollega jag träffade på dagis när hon skulle hämta sina ungar o frågade vad som hände med min tummen, berättade det o sade också att Martin är också sjukskriven pga sprickan på revbenet.
Då skrattade hon och sade att vi har mer tid med varann denna veckan då kommer det kanske en till syskon..
Åh nej sa jag!! Tyvärr inte.... ha ha...

Kram!




Kommentarer
Postat av: Madde

Ajaj.. men vilken tur att du fick komma och visa din tumme och de gillade inte det.. Man får visst olika kommentarer av läkare, undersköterskor... Jag förstår hur du menar med att lämna nummer för att de ska ringa upp, men är det "funtad" då innebär det att vi måste sitta vid telefonen eller be ngn om hjälp, är det tillgänglighet 2010??? hihi, nej men du får ta hand om dig och inte ska du behöva sluta poppa vid spisen, det gäller bara att inte lämna spisen :)... Kramiz

2010-04-26 @ 21:30:27
Postat av: cina

madde: ja du har ju rätt...men jag passar nog inte till det att ta ansvar..men att bestämd vara vid spisen utan att gå en sväng el ngt ska man ju undvika faktiskt.kram på dig!

2010-04-26 @ 21:49:34
Postat av: Fia

Ojoj! vad otäckt, men tur att du kunde röra på den. Ja, nu får ni verkligen vila er tillsammans i en vecka, haha. blir nog svårt att mysa med varann pga ont i revbenet och du i handen.. :) Jaa, men man vet aldrig ;)



Skönt med lite ledigt nu när värmen kommit, kanske :) Kramm!

2010-04-26 @ 23:08:11
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh!! Det lät otäckt! Hiha! Det blir nog svårt att mysa pga revbenet och handen som Fia skrev hiha. Jag skrattade när jag läste det. Bra att du kan röra den. Krya på dig! Solkram

2010-04-27 @ 09:08:45
Postat av: Anonym

Förlåt igen!! Varför ska jag alltid glömma mitt namn?? vem är det som skriver? Jo.. Johanna F ( är nog van med sms. Behöver ju ju inte skriva mitt namn per sms)

2010-04-27 @ 09:12:49
Postat av: Anna Sofia

Men herregud, ajajajaj.. det gör ont när jag läser.

Det är nog bäst att ta och lyssna på läkare i bland. Då ska du vila dig ordentligt, och passa på att få ett eget tid med Martin. ;-)

Skickar en stor kram!

2010-04-27 @ 17:00:55
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Cia

haha, jag skrattade när du berättade om vad som dagismamma/kollega har sagt.. Om att ni har mer tid och kan göra ett barn till. ;-)

Tur att du inte blev bränd i ansiktet, eller att något av era barn fick brännskador.

Har ni inte brandfilter i hemmet? Det är bra att ha en, om något ställe i huset börjar brinna. Jag måste skaffa en sådan också. Bra att ha! För säkerhetsskull.

Var rädda om er!

2010-04-27 @ 21:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0